sobota, 2 kwietnia 2016

Wiosna pyli

W takich domkach mieszkają koty w naszym mieście. Jest ich wciąż za mało. Ponieważ Urząd Miasta sekunduje temu pomysłowi, mam nadzieję, że podczas następnej zimy, każdy bezpański kot zamieszka w swoim wymarzonym domku.
  Szczurów w miastach znajduje się sporo, trzeba więc dbać o tych, którzy pomagają nam w ich zwalczaniu.
  Wiosna przyszła, ciepła i słoneczna. Niestety, rośliny złośliwie pylą, my kichamy i kaszlemy, a z oczów leją się łzy. Jest cudnie.
  Do Świnoujścia znów przypłynął rosyjski żaglowiec Kruzenshtern. Po mieście chodzą młodzi marynarze i jedzą chipsy.
  Serdecznie pozdrawiam. Wkrótce zacznę odwiedzać blogi.

49 komentarzy:

  1. Domki dla kotów to świetny pomysł. Współczuję osobą, które sa uczulone na pylenie roślin. Nie miałam pojęcia jak wygląda rosyjski żaglowiec Kruzenshtern. teraz jestem mądrzejsza dzięki internetowi.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieszkańcy i turyści mogą zwiedzać żaglowiec i oglądać wszystko z jego pokładu. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Świetny pomysł!!! Dobrze że ludzi dbają o zwierzęta, wszak to nasi mniejsi bracia. W Szwecji jeszcze tak wiosennie nie jest, przynajmniej nie jest zielono ale wiosennych pierwszych kwiatów sporo więc coś już zaczyna się dziec:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiatki kwitną,aby się zazieleniło, potrzebny deszcz. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Loteczko, wspaniały pomysł z tymi domkami dla kotów, biedactwa będą się miały gdzie schronić.
    Nie wiedziałam, że jesteś alergiczką. Znam się na tym, bo syn jest alergikiem. Na szczęście można bez problemu kupić stosowne tabletki.
    Kiedyś w TV oglądałam jakiś program o tym rewelacyjnym żaglowcu, nawet w tej chwili poczytałam sobie o nim w Wikipedii.
    Życzę zdrowia.
    P.S. Wejdź na blog alElli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domki, to nowy pomysł i chyba się przyjmie. Mam leki na alergię, łykam i zakrapiam Avamys, jest skuteczny. Zajrzę do Elli. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Wojtkowi pomagają tabletki reklamowane w TV; gdy był chłopaczkiem, pilnowaliśmy, aby się na jesieni odczulał, ale teraz nie zaciągnę wielkiego chłopa do lekarza.
      Dobrze, że nie jesteśmy z mężem alergikami, bo dzięki temu możemy spokojnie przebywać na działce. Dziś było cudownie.
      Pozdrawiam słonecznie.

      Usuń
    3. U mnie zaczęło się od alergii na słońce, cierpiałam z oczami. Potem poszło na wszystko, na leki również i muszę bardzo uważać. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
    4. Loteczko, tylko wypada Ci współczuć. Jutro będę w pobliżu optyka i kupię dobre okulary przeciwsłoneczne, bo tak zaleciła mi moja okulistka. Te, które kupujemy byle gdzie, są do kitu.
      Miłej niedzieli, choć u mnie zimno i mokro.

      Usuń
  4. Wiosna wiosną, ale dobrze, ze wspomniani marynarze z wiadomego kraju nie zabierają rowerów i nie ściągają przechodniom r=zegarków, jak to miało miejsce, gdy nas "wyzwalali":-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są zupełnie inne czasy z zegarkami. Ci młodzi chłopcy są życzliwie nastawieni do świata i nie trzeba im tego psuć. Mój ojciec był Sybirakiem, a ja nie mam do nich nienawiści, bo on nauczył mnie odróżniać życie od polityki. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Polacy tyle lat po wojnie okradają wszystkich gdzie się tylko da. Autor tego komentarza chyba nie chciałby wiedzieć, co nasi niektórzy rodacy w czasie wojny wyprawiali. Ja też mam korzenie wschodnie, moja mama pochodziła z Tarnopola i rodzina musiała uciekać do Polski środkowej.Nie mam nienawiści do narodu sąsiedzkiego. To już kolejne pokolenie....

      Usuń
    3. Panie Qpiński, dzięki lekarzowi radzieckiemu, który po wojnie nie wrócił do swego kraju, lecz został w Polsce, udało mi się przeżyć, gdy byłam niemowlakiem. Ten lekarz nie miał po co wracać do ZSRR, bo Niemcy wymordowali mu całą rodzinę. Został, aby leczyć polskie dzieci, a nie, żeby kraść ich rodzicom zegarki czy rowery.

      Usuń
  5. DOBRY POMYSŁ Z DOMKAMI DLA KOTÓW LOTKA NIE WIEDZIAŁAM ZE MASZ ALERGIE TO NIEKOMFORTOWA PRZYPADŁOŚĆ DOBRZE ZE LEKI DZIAŁAJĄ ŻYCZĘ WSZYSTKIE DOBREGO DLA CALEJ RODZINKI I PIEKNEJ WIOSNY JAK U NAS SERDECZNIE POZDRAWIAM POSYŁAM CIEPŁA I SŁONECZNA WIOSNE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas również cieplutko, może Twoja wiosna tu do nas dotarła. Trzymajcie się cieplutko. Pozdrawiam, Olę całuskami obdarowuję.

      Usuń
    2. Witaj Lotka! Ola sama przeczytała pozdrowienia i była mile zaskoczona skąd pani wie ?,......ze ma na imię OLA bardzo dziękuje za pozdrowienia posyła dużo całuków nad morze do pani Lotki pozdrawiamy Lenkę zdrówka życzymy słoneczka

      Usuń
    3. Bardzo dziękuję Oli. Cieszę się, że płynnie czyta. Do której klasy chodzi. Całuski.

      Usuń
    4. Bardzo dziękuję Oli. Cieszę się, że płynnie czyta. Do której klasy chodzi. Całuski.

      Usuń
    5. Witaj Lotka !Ola chodzi do pierwszej klasy ,znowu się ucieszy z miłych słow pozdrawiamy serdecznie

      Usuń
  6. Budki dla kotków to znakomity pomysł. W moim mieście nie ma takich pomysłów, a szkoda, a szkoda....
    Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w końcu miasta zadbają o koty. Pozamykali piwnice, w których one mieszkały, to stawiają budki. Szczurów w miastach pod dostatkiem więc koty są potrzebne. Pozdrowionka.

      Usuń
  7. Świetny pomysł z domkami dla kotków. Przykro mi, że zaczęła się piękna wiosna, a Ty z tego powodu kichasz, kaszlesz i leją Ci się łzy. Nie możesz się w pełni cieszyć kwiatami Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się odczulać tabletkami, trochę pomaga. Damy radę!!! Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  8. Coś pięknego te domki dla kotów!
    Byłoby super, gdyby było ich więcej w całym naszym kraju!

    A wiosna, fakt, pyli i o odczuwam, ale i tak się cieszę, że wreszcie jest, taka prawdziwa.

    Pozdrawiam, Lotko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest fajnie, bo ciepło i choć samopoczucie typowo dokuczliwe wiosennie, ale i tak jest dobrze, bo światła mamy więcej . Pozdrawiam wiosennie.

      Usuń
  9. Dzięki, że do mnie wpadłaś. Takie domki widzę po raz pierwszy. Bardzo dobry pomysł. Żaglowce kocham. Rozczytywałem się kiedys w literaturze marynistycznej. U nas zrobiło się nagle gorąco. Wczoraj zmieniłem ubranie na wiosenne. napisałaś ładnie w telegraficznym skrócie. Pozdrowienia serdeczne z Warszawy.
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki, że do mnie wpadłaś. Takie domki widzę po raz pierwszy. Bardzo dobry pomysł. Żaglowce kocham. Rozczytywałem się kiedys w literaturze marynistycznej. U nas zrobiło się nagle gorąco. Wczoraj zmieniłem ubranie na wiosenne. napisałaś ładnie w telegraficznym skrócie. Pozdrowienia serdeczne z Warszawy.
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałam na telefonie, dlatego zwięźle. Teraz nie ma czasu na czytanie, dlatego lepiej obrazki zamieszczać. A ja na dodatek muszę oszczędzać oczy. My również powyciągaliśmy lekkie kurtki, było ciepło 22 stopnie, to dużo. Pozdrawiam .

      Usuń
  11. Domki interesujące... Ale to są domki jednokotne, czy wielo...?:)
    Kłaniam nisko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wieloooo..., który kotek chciałby mieszkać sam? Nawet harem może sobie założyć, ma dużo miejsca. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. Domek interesujący. Loteczko wracaj, świat pięknieje - życie wraca , buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, pięknieje i niech tak zostanie. Bałam się, że zima potrwa dłużej, a tu wcale jej nie było. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  13. Witaj Lotka.
    Podobają mi się takie kocie domki.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak przygoda fajna i można poznać przy okazji bardzo ciekawych ludzi i też zobaczyć jak powstaje produkcja filmowa, telewizyjna i jak dużo osób bierze w tym udział.

    U nas się znacznie ochłodziło. Teraz jest 8 stopni Celsjusza. Ale nie szkodzi. Kotów u nas tez sporo jest. Głównie pomieszkują w piwnicach. Ludzie je dokarmiają. O szczurach nie słyszałem. Ale kiedys w domu myszy mieliśmy. Na poprzednim mieszkaniu. Widziałem je :)
    Kiedy u Was sezon turystyczny się zaczyna?
    Pozdrawiam serdecznie
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Granice rozpoczęcia i zakończenia sezonu przedłużają się coraz bardziej. Zawsze jest pełno ludzi. Od maja do września głównie. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  15. Wiosna idzie, koty marcują. Domki potrzebne dla kocich rodzin. Mnie tam bezpańskie koty w mieście absolutnie nie przeszkadzają. Lepsze to niż biegające po domach i kramach małpy, albo święte krowy chodzące po ulicach.

    Pozdrawiam
    Ahoj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ahoj,Kapitanie. Na statkach też chyba przydają się koty,czy nie? Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  16. Lotko ja piszę z laptopa Sony. Dobrze, że macie sezon coraz dłuższy. Turystyka to pieniądze. Tak trzymać. W Warszawie też dużo cudzoziemców. Niedawno byłem na Szlaku Królewskim to język polski rzadko słyszałem :) Dobrze, że ludzie z innych krajów nas tak coraz liczniej odwiedzają. Ciesze się.
    Pozdrowienia z nad Wisły
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
  17. Lotko ja piszę z laptopa Sony. Dobrze, że macie sezon coraz dłuższy. Turystyka to pieniądze. Tak trzymać. W Warszawie też dużo cudzoziemców. Niedawno byłem na Szlaku Królewskim to język polski rzadko słyszałem :) Dobrze, że ludzie z innych krajów nas tak coraz liczniej odwiedzają. Ciesze się.
    Pozdrowienia z nad Wisły
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytałam na czym piszesz, bo komentarze wyświetlane są podwójnie. Ja często piszę na telefonie. Fajnie się na nim pisze,bo podpowiada wyrazy i nie muszę każdej literki wystukiwać. Podobno ma padać śnieg pod koniec miesiąca. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  18. Pierwszy raz widzę te wspaniałe domki dla kotów. Masz rację Loteczko, że trzeba zadbać o koty, które potrafią zrobić czystkę wśród szczurów. Tylko, że niektóre koty zrobiły się wygodne i nie mają zamiaru za kotami ganić.
    Dla mojej córki alergiczki też się zaczął trudny sezon: kicha, prycha itd.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do noska kup córce Avamys, jest trochę drogi ale bardzo skuteczny. Moja córka od wielu lat jest alergikiem, zachwalała te krople więc kupiłam i faktycznie, są skuteczne. Do tego jakieś tabletki i jest ok. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Dziękuję Loteczko za radę ale niewiem czy to pomoże, bo moja córka ma atopowe zapalenie skóry. Już jej dałam znać, mówiła, że spróbuje.
      Buźka.

      Usuń
    3. Na skórę na twarzy mam ELIDEL, to droga ale skuteczna maść. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  19. Witaj
    jaki fajny i optymistyczny wpis, a pomysł aby kotki miały domki wspaniały i widać, że ktoś myśli o dobru zwierząt
    Wiosna to wspaniała pora roku, kiedyś wiosną byłam w Świnoujściu i było wspaniale, mieszkasz w najpiękniejszym miejscu w Polsce... nie jest to tylko moja opinia
    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię moje miasto. Mieszkam w nim od 58r. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  20. Pomysł wart rozpowszechnienia. Wiosna to pora, by coś zmieniać w życiu. Coś dobrego dla siebie i innych.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.