czwartek, 12 listopada 2015

Uroczysta sesja Rady Miasta Świnoujście

   W dniu wczorajszym, w rocznicę obchodów Święta Niepodległości, odbyły się uroczystości z okazji 70 Rocznicy Polskiego Świnoujścia. Na specjalnej sesji Rady Miasta, 13 mieszkańców wyróżnionych zostało tytułem Honorowego Obywatela Miasta Świnoujście.
   Miłym akcentem było wręczenie przez Prezydenta medali okolicznościowych dla " Pionierów Miasta". Większość z nich przybyła do Świnoujścia w 1946 roku, a wśród nich był mój mąż. Około trzydziestu osób otrzymało medale pamiątkowe i piękne albumy naszego miasta.
  Uroczystość była dla nas wielkim przeżyciem i wzruszeniem. Młodzież przygotowała wspaniały montaż historyczny. Na zakończenie zostaliśmy zaproszeni na wspaniały poczęstunek. 

Na zakończenie uroczystości, orkiestra Marynarki Wojennej odegrała kombinację fragmentów pieśni patriotycznych.

Prezydent ze świtą.
Fot.http://www.swinoujskie.info/  Wręczenie Honorowego Obywatelstwa.
Tak wygląda  medal pamiątkowy.
Fot.http://www.swinoujskie.info/ Wręczanie medali Pionierom Miasta.Pani o czarnych włosach, to moja nauczycielka z podstawówki. czwarta z kolei, to dawna sąsiadka, za nią fragment mojego ślubnego.

27 komentarzy:

  1. Najszczersze gratulacje Loteczko.
    Przekaż je proszę swojemu Ślubnemu.
    To wszystko rzeczywiście wyglądało bardzo uroczyście.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, gratulacje przekazałam. Uroczystość była wzruszająca. Tylko radni PO nie przyszli, zlekceważyli mieszkańców, szkoda. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Gratulacje dla Ślubnego medal pamiątkowy jest naprawdę śliczny ,piękna orkiestra Marynarki Wojennej bylo uroczo i światecznie serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Marynarka Wojenna uświetnia wszystkie imprezy w mieście. Lubię patrzeć na mundury. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Ach ja bardzo mi się podobają chłopcy w mundurach, a jeszcze na defiladach. Proszę również przekazać gratulacje dla męża, zaprawdę to piękna uroczystość była.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uroczystość była bardzo piękna. Ja też zachwycam się panami w marynarskich mundurach i zawsze miałam do nich słabość. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. A wojsko w marynarskich mundurach, to już są wyjątkowi...
      Mam nadzieję, że zdrówko już Ci dopisuje, Loteczko?
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. No właśnie. Ale byłem zaskoczony. I w sumie zadowolony :) Teraz za miesiąc będzie Rajd Barbórki w Warszawie. Też tam muszę być. Ryk silników, palonej gumy i benzyny :)

    Popieram jak najbardziej regionalizm. To nasze MAŁE OJCZYZNY! Jesteśmy tam na co dzień. Moja mała ojczyzną jest dzielnica Żoliborz. Tu od urodzenia mieszkała moja mama. Gratulacje dla Pionierów!
    I powodzenia dla Ciebie, Rodziny i mieszkańców Świnoujścia
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
  5. No właśnie. Ale byłem zaskoczony. I w sumie zadowolony :) Teraz za miesiąc będzie Rajd Barbórki w Warszawie. Też tam muszę być. Ryk silników, palonej gumy i benzyny :)

    Popieram jak najbardziej regionalizm. To nasze MAŁE OJCZYZNY! Jesteśmy tam na co dzień. Moja mała ojczyzną jest dzielnica Żoliborz. Tu od urodzenia mieszkała moja mama. Gratulacje dla Pionierów!
    I powodzenia dla Ciebie, Rodziny i mieszkańców Świnoujścia
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci, Vojtku, za gratulacje, przekazałam. Ważne jest to, aby umieć docenić sukcesy władz lokalnych bez względu na to, z jakiej opcji pochodzą. Ile złych słów napisano na forum o naszym prezydencie, bo wywodzi się z SLD. Oślepli nie widzą jak zmienia się na korzyść nasze miasto. Nie dajmy się zwariować, a tych, którzy piszą na forum obraźliwe komentarze, trzeba tępić. Nasze PO nie uczestniczyło w uroczystościach, zakpili z mieszkańców. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Wspaniałą pamiątkę będzie miał Twój mąż. Dobrze, że władze miasta pamiętają, aby uczcić takich ludzi, którzy budowali podwaliny dla nowej Polski. Gratulacje dla Twojego męża!
    Życzę miłego weekendu.
    Jak zdrowie czy już lepiej, bo mnie dobija to załamanie pogody.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Medal będzie miłą pamiątką. Ożyły wspomnienia w rodzinie męża, mają nawet bilet kolejowy, do "Odra Port", taką nazwę nosiła stacja kolejowa Świnoujścia. Zdrowie powolutku się normuje ale jeszcze nie mogę chodzić na basen, a to dla mnie największa kara, bo zaczynam rdzewieć. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Lotuś, wczoraj usłyszałam w sejmie z ust samej premier, że Twoje miasto będzie miało stałe połączenie z lądem, chyba że czegoś nie zrozumiałam. Premier mówiła o jakimś tunelu pod rzeką.
      Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  7. Witaj Lotka.
    Gratulacje dla męża...
    Fajna uroczystość i super zdjęcia.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, gratulacje przekazałam. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  8. Ale Ty masz dobrze, że mieszkasz nad morzem i jeszcze w mieście gdzie tak dużo się ciekawych wydarzeń się dzieje... i jeszcze umiesz to docenić i cieszyć się...
    pozdrawiam ciepło
    dobrycoach.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. To prawda, że ludzie cieszą się niechętnie, wolą narzekać. Nas cieszy wszystko co dzieje się w naszym mieście, a dzieje się dobrze. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobre zdjęcia, świetna gala i i ślubnego zobaczyłam. Loteczko, czy ze zdrowiem już wszystko dobrze.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrowie powolutku się poprawia. Ślubnego na zdjęciu nie widać, tylko fragment pod brodą prezydenta. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. A ja myślałam, że ten bliżej. Zapomniałam o gratulacjach dla ślubnego. Oby jak najszybciej się poprawiło, buziaczki.

      Usuń
    3. Bardzo dziękuję, przekazałam. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  11. Witaj, Lotko,
    wiem...

    Jestem niepoprawna, nie ma mnie na czas.
    Ale tego czasu tak bardzo mi czasem brakuje...
    Dziś wróciłam do domu po 19, od 7/40. :(
    Z ogromną przyjemnością odwiedziłabym Świnoujście i Międzyzdroje - lubiłam tam być...

    Taka refleksja, bo nie wiem, czy też takie miewałaś: wypomina nam się ferie i wakacje, ale czy ktoś wpadnie na to, że wielu nauczycieli (np, ja) - najchętniej wyjechałoby odpocząć w listopadzie?...

    Serdeczności i pozdrowienia, j.

    PS

    Przeczytałam odpowiedź do Alinki i bardzo się cieszę, że Twoje zdrowie się poprawia! :)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Asiu, znam pracę nauczycieli i wiem, że nie jest łatwa i bardzo stresująca. Jeżeli się ma normalnego dyrektora, można wytrzymać. Niepotrzebne prace dodatkowe mogą dokuczać. Ciekawa jestem nowego ministra, ale spodziewam się raczej bałaganu. Wiem jak jesteś obciążona więc nic się nie martw. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 16 XII o jedenastej mam egzamin na dyplomowanego. :)))

      Trzymaj kciuki.

      Buziaki!

      Usuń
  13. Wielkie gratulacje dla Męża, to naprawdę wzruszające wydarzenie.
    Piękne zdjęcia.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  14. Klik dobry:)
    Uroczystość uroczystością, ale - po mojemu - najważniejsze, że tak bardzo potrafisz się cieszyć wszystkim dobrym, co w Twoim mieście się dzieje.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.