poniedziałek, 5 października 2015

Terminal Paliwowy LNG - Świnoujście.


   19 sierpnia 2008 r. Rada Ministrów podjęła uchwałę, w której budowa terminalu LNG uznana została za inwestycję strategiczną dla interesu naszego kraju. Terminal skroplonego gazu uzupełni o 1/3 zapotrzebowanie na gaz. Budowa się opóźnia. Podobno do końca tego roku mają być przeprowadzone wszelkie próby i rozpocznie się eksploatacja. Część falochronów do odbioru gazu ze statków znajduje się na morzu, a potęgę widać dopiero na lądzie. Byliśmy przy głównej części Terminalu, robi wrażenie.




Tak widzę zbiorniki z okna mojego mieszkania, w dużym zbliżeniu. Księżyc oryginalny, zdjęcie robione kilka miesięcy temu. 


36 komentarzy:

  1. Faktycznie robi wrażenie.
    Pozdrawiam i dziękuję za informację
    Loteczko, sugeruję zacząć czytanie od części od wnukach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno przeczytam od deski do deski. Muszę tylko jeszcze trochę poczekać. Najserdeczniej pozdrawiam.

      Usuń
  2. Klik dobry:)
    Także księżyc robi wrażenie. Jest taki duży.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się on również bardzo podobał, dlatego robiłam zdjęcie. czasami ukazuje się w takich dużych rozmiarach, że robi wrażenie. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Duży ten księżyc:) U nas takich nie ma ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami taki właśnie jest, wtedy wszyscy go oglądamy i podziwiamy. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Loteczko, zrobilas piekne zdjecia. Obiekt robi wrazenie, fotografie rownie fantastyczne, a o Panu Ksiezycu juz nawet nie wspomne; PRZECUDNY! :))) Super Loteczko! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa. Księżyc nam również się podobał. Serdeczności dla Ciebie.

      Usuń
  5. Witam! Cudowne widoki masz z okna Gazoprom robi wrażenie serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widoki nie są najgorsze. Widzimy również oświetlony Terminal promów kursujących do Szwecji. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Witam no i dziś otwarcie Terminalu serdecznie pozdrawiam

      Usuń
    3. Nie wiem co oni tam otwierali, tam trwa budowa.

      Usuń
  6. Wszystko na mnie zrobiło wrażenie, łącznie z księżycem.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na mnie również. Taki Księżyc widujemy kilka razy do roku przed oknami domu i za każdym razem robię mu fotki. Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Witaj Lotka.
    Fajne zdjęcia. Też czekam, aż inwestycję skończą, bo jest potrzebna jak diabli.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My czekamy również, ale czasami strach ogarnia czy nie wylecimy w powietrze. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Nie wiem czy to działa na potencję. Nie próbowałem.Na razie to mam problemy odwrotne. Więcej nie da się tu napisać. Natomiast nie ma nic za darmo. Te nalewki były tańsze o polowe w głębi miasta! Czyli NIE MA NIC ZA DARMO!

    Od czasu do czasu czytam o tej inwestycji. Podobno są opóźnienia. Ale nic na pewno nie wiem. Co do stołówek to przyprawy muszą być! Tak zawsze było.
    Pozdrawiam Ciebie serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie musisz próbować nalewek, to nie jest ważne. Ważne jest to, co zobaczysz i zapamiętasz, przecież po to jedzie się na wycieczki aby mieć miłe wspomnienia i potem rozpamiętywać i żyć wspomnieniami. Wycieczki wzbogacają i odrywają nas od codzienności. Życzę Ci więc miłych wrażeń i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Loteczko, taki terminal to potężna inwestycja w tym "zrujnowanym kraju". Ciekawa jestem, który inny rząd by tak posunął tę budowę do przodu.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się, że ruinę to my możemy dopiero zobaczyć. Tak agresywnie prą do władzy, że strach mnie ogarnia. Budowa potężna z bliska. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Loteczko, oglądałam otwarcie tego terminalu i naprawdę robi wrażenie. Z tego, co słyszałam, to pierwsze tankowce przypłyną w pierwszej połowie listopada.
      Aż duma rozpiera, gdy się widzi takie inwestycje.
      Też mam już dosyć kampanii wyborczej, bo tego opluwania się nie można wytrzymać.
      Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
    3. Otwarcie było żałosne, bo przedwczesne. Trwa budowa, nawet robotnicy byli zdziwieni jak pojawiły się limuzyny. Pozdrawiam

      Usuń
  11. Ależ to piękna inwestycja. Robi wrażenie. Z resztą wszystko co obecnie robi się w naszym kraju to XXI wiek.
    Świetnie zaprojektowane i wykonane. Jeżeli zwyciężą ci od "ruiny" będą mieli się czym chwalić.
    Wiesz, że troszkę odwiedzam inne kraje ale nigdzie tak pięknie miasta nie wyglądają, jak w naszym kraju.
    Owszem, zdarzają się bardzo rzadko zaniedbane miasteczka i wiesz kto tam rządzi? agresywna partia.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie został otwarty i już jest krytykowany.
      Już to widzę, że za przyszłych rządzących na wierzbach będą rosły figi.
      Pozdrawiam:)*

      Usuń
  12. Słyszałem, że terminal ma być wkrótce czynny. Księżyc super. Raz uchwyciłem księżyca prawie jasno brąz to mi powiedzieli , że to z Photoshopa :) Jóź prawdziwa szaruga jesienna przynajmniej w Warszawie. Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Słyszałem, że terminal ma być wkrótce czynny. Księżyc super. Raz uchwyciłem księżyca prawie jasno brąz to mi powiedzieli , że to z Photoshopa :) Jóź prawdziwa szaruga jesienna przynajmniej w Warszawie. Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słońce i Księżyc po zrobieniu zdjęcia zmieniają kolory. Też miałam kiedyś brązowy księżyc, a Słońce takie czerwone, ze aż nie naturalne. Otwarcie Terminalu Paliwowego, to jakaś komedia i wyścigi. Przecież kilka dni temu byliśmy koło głównej bramy i widzieliśmy budowę w pełni. Podczas otwarcia nie pokazali całości, a szkoda. Premierka się wygłupiła, chciała koniecznie zapisać swoim nazwiskiem otwarcie, które jeszcze nie było gotowe. Muzeum też otwierała, a nie jest dostępne , zdaje się. Mam dość polityki, Vojtku. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  14. Księżyc piękny i świetne zdjęcia, od razu lepiej się czuję, dlatego warto odwiedzać Twój Blog bo poprawia humor...
    pozdrawiam serdecznie
    dobrycoach.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za dobre słowa. Teraz bywam rzadziej, bo ciągle jakieś maleńkie problemy mnie trapią. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  15. Ogromna inwestycja, robi wrażenie!
    Dziękuję za zdjęcia!
    j

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robi wrażenie, oczywiście. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  16. SKŁADAM ŻYCZENIA W DNIU NAUCZYCIELA-Wanda

    klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wandziu, najserdeczniej dziękuję za cudny bukiecik róż, jestem wzruszona tym, że pamiętasz, bo nawet ja zapomniałam, że kilkanaście lat temu pracowałam w szkole. Pozdrawiam cieplutko, całuski dla OLi.

      Usuń
  17. Tak, potwierdzam czasami słońce, księżyc są nienaturalnie piękne! Raz zrobiłem Zachód słońca w Darłowie. A wyglądało to jak nad Zatoką Meksykańską. Co do polityki to będą oszukiwać do końca! Nic a nic im nie wierzę. Ale głosował będę.


    A fotki są dobre technicznie. I jeszcze wygląda jakby lato było w pełni
    Pozdrowienia serdeczne

    OdpowiedzUsuń
  18. Tak, potwierdzam czasami słońce, księżyc są nienaturalnie piękne! Raz zrobiłem Zachód słońca w Darłowie. A wyglądało to jak nad Zatoką Meksykańską. Co do polityki to będą oszukiwać do końca! Nic a nic im nie wierzę. Ale głosował będę.


    A fotki są dobre technicznie. I jeszcze wygląda jakby lato było w pełni
    Pozdrowienia serdeczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ny również idziemy na głosowanie. Jeszcze nie podjęliśmy decyzji na kogo. Marna jakość polityków całkiem zniechęciła do wyjścia z domu ale obowiązek patriotyczny nakazuje, że trzeba się wypowiedzieć.
      Teraz mniej robię zdjęć, jakaś jesienna apatia mnie się trzyma. Za oknem mgła, nie widzę sąsiednich domów, ale jest ciepło. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.