środa, 25 lutego 2015

Lotnisko Heringsdorf - Świnoujście?




   Mamy dobrą przygraniczną współpracę z Niemcami, językowe klasy w szkołach, wspólne uroczystości, otrzymujemy  dotacje unijne na finansowanie międzynarodowych ścieżek rowerowych, organizowane są imprezy sportowe, biegi, kąpiele morsów.  

   Oprócz tych przyjemności, mamy szansę na pełne korzystanie z  lotniska w Heringsdorfie.  Samoloty Eurolotu lądowały tam już w ubiegłym sezonie. Wspólne finansowanie przyczyni się do rozwoju lotniska Heringsdorf-Świnoujście, a używanie nazwy naszego miasta mogłoby wpłynąć na popularność lotów na wyspę Uznam, przecież dzieli nas zaledwie 12km.

   Listy intencyjne są podpisane, ale zmiana nazwy lotniska  wymaga zgody władz obu państw. Miejmy nadzieje, że stanie się to wkrótce i ułatwi wczasowiczom dostanie się do naszego miasta, bez pokonywania kolejki na przeprawie promowej.
  Więcej wiadomości tu.





58 komentarzy:

  1. Witam
    Bardzo potrzebna jest taka przygraniczna współpraca, dzieci uczą się niemieckiego, remontowane są drogi rowerowe i jeszcze przy tym może być łamanie stereotypów dotyczących Niemców i Polaków
    pozdrawiam
    dobrycoach.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjaźnie między narodami powinny istnieć. Nie ma granic w Unii, nie powinno ich być i na wschodzie Polski. Przecież ludzie chcą ze sobą żyć w przyjaźni. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Lotka, спасибо что зашла в мой блог.
    Красивые самолеты, я люблю летать далеко и близко.
    dziękuję wszedł do mojego bloga.
    Piękne samoloty, kocham latać daleko i blisko.
    Nadezda
    Saint Petersburg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Большое спасибо Надя. Думаю подружим с Тобой. Sanktpeterburg eto oczeń krasiwyj gorod. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Taka współpraca miast daje korzyści obu stronom i przybliża ludzi. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło jest nie pokonywać granic, uśmiechać się do różnojęzycznych ludzi i darzyć ich przyjaźnią. Nam niepotrzebne są wojny. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Dziękuję za linka do Albi i katedry, oglądałam :)))

      Usuń
    3. Możesz tu znaleźć wszystkie ulubione miejsca, nawet numery domów. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Też uważam, ze to jest bardzo mądra inicjatywa.
    Pozdrawiam Lotko serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nauczyliśmy się współpracować, na szczęście.

      Usuń
  5. Może to jakieś rozwiązanie... Z Polski do Polski przez Niemcy...:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby nie promy, nie potrzebowalibyśmy aż tak bardzo lotniska. Niektórym ułatwi podroż do naszego miasta. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Tak, wiem. Jesteście specyficznym miastem, które odcięte jest od lądu, bo do portu jakoś muszą wpływać promy. Nie zazdroszczę jednak na co dzień tych korków na drogach dojazdowych. Raz byliśmy i raczej unikamy tamtego rejony we wakacje.

      Usuń
    3. Nie unikajcie , przecież to tylko kłopot z przeprawą, a miasto odwdzięczy się Wam pięknymi miejscami i do Niemiec możecie pojechać i pójść. Pozdrawiam i zapraszam.

      Usuń
    4. Dla nas trochę daleko i drogo. Byliśmy już tam. Teraz pora na inne zakątki Polski. Tyle tego!

      Usuń
    5. To prawda, że dziś każdy liczy pieniądze i nie na wszystko wystarcza. my również jesteśmy ograniczeni w wydatkach. Miłego popołudnia.

      Usuń
  6. Wszystko się zdarzyć może pod warunkiem, że nie zaciążą nad tym demony przeszłości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że już umiemy żyć inaczej, że demony odeszły w niebyt.

      Usuń
  7. Nic tylko latać...
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno niejeden skorzysta latem, a nasze miasto jest nieduże i nie trzeba po nim jexdzić samochodem. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Twoje miasto jest cudowne!
      I morze jest cudowne!
      Tylko to jest tak daleko ode mnie ......
      Ech losie ty mój...:-))))

      Usuń
    3. Joleńko, podróż jest uciążliwa, ale warto przyjechać, odpoczniecie doskonale w dobrym świeżym powietrzu Bałtyku. Pozdrawiam słonecznie.

      Usuń
    4. Ja wiem, że warto i nie mówię 'nie'
      Zawsze jednak trzeba rozważyć tak daleka podróż
      Ode mnie to trzeba przejechać prawie całą Polskę po przekątnej - jest to ogromny kawał drogi. Cały dzień jechaliśmy przez Polskę.
      Ale warto było, bo jest tam naprawdę przepięknie.
      Buziaczki zostawiam:-)

      Usuń
    5. Wyprawy dalekie wymagają dobrego zdrowia, dlatego rozważamy każdy dalszy wyjazd. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. A ja mam stracha przed lataniem i nie wiem, czy bym się odważyła :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też to mam. Mam stracha i lęk wysokości, niestety. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Ja jednak lęku wysokości nie mam, bo jak okna myję to muszę wejść na drabinę, a mieszkanie mam wysokie (3m), samolotem jednak bym się bała.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Witam ja jeszcze nie latalam samolotem nie wiem czy bym się odważyla polecieć ale jak by bylo trzeba ?może pojechać np. do Bulgarii - serdecznie i wiosennie pozdrawiam wiosna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ptaki już na dobre biorą się do zakładania gniazd. Gołębie już starają się wedrzeć na balkony. Nie lubię gołębi. Każda podróż jest ciekawa, ale wybrać się coraz trudniej. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. U Was w Świnoujściu prawdziwa wiosna aż mi żal i tęskno za morzem i urokami miasta serdecznie pozdrawiam

      Usuń
    3. Możesz nie zazdrościć, bo dziś akurat wieje zimny wiatr. Może kiedyś znów do nas zawitasz i tym razem się zobaczymy. Pozdrawiam serdecznie, całuski dla Oli.

      Usuń
  10. To świetny pomysł. Wiele osób będzie korzystało.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno, a Ty podróżniczko mogłabyś się w końcu do nas zapędzić. Jestem pewna, że i plaża i miasto zapewni Ci dobry wypoczynek. Pozdrawiam.

      Usuń
  11. Jakże pięknie, ale ileż powiedzmy praktycznie droższe Obawiam sie jednak, że jak zawsze potrwa to jeszcze jakiś czs. Pozdrawiam głęboka nocą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam cen, może uruchomią tanie linie? Ułatwiliby wielu ludziom życie i wypoczynek nad morzem. Całuski w słoneczny dzień.

      Usuń
  12. Witaj Lotka.
    Jak to jest, że w Niemczech coś się opłaca, a u nas w polsce nie.
    Tak bywa i z lokalnymi lotniskami...
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niemieckie lotnisko przynosiło straty, dlatego nasi planują przyłączyć się do użytkowania. Pozdrawiam.

      Usuń
  13. Loteczko, zastanawiam się tylko, czy takie połączenie byłoby opłacalne dla miasta. Chyba widziałaś w telewizji lotnisko oddalone od mojego miasta o kilkadziesiąt kilometrów, które jest całkowicie nieopłacalne, a miasto i nasza pani marszałek upierają się, aby było lotnisko, które przynosi tylko straty.
    Zresztą wczoraj też pokazywano lotniska, z których nikt nie korzysta.
    Życzę miłej i ciepłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam mapkę niepotrzebnych lotnisk w Polsce. My mamy do Goleniowa około 70km. Lotnisko w Heringsdorfie już istnieje, nawet z niego korzystamy, więc oprócz bieżących nakładów na eksploatację i włączenie stałych połączeń, byłoby korzystne. Nie trzeba pokonywać promów, a po Świnoujściu można spokojnie poruszać się pieszo. Jestem pewna, że to się nam opłaca. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Faktycznie, połączenia promowe są denerwujące. My sobie wyjeżdżamy z miasta w wielu kierunkach, a Wy musicie posiłkować się tylko promami, które zabierają czas. Może kiedyś dojdzie do tego, a na pewno dojdzie, że będziecie mieli mosty i swobodnie opuścicie wyspę. Jednak nie jestem pewna, czy będzie aż tak wielu amatorów na loty samolotami, to będzie tylko mały procent turystów, a reszta będzie stać w kolejce do promu.
      Życzę miłego tygodnia.

      Usuń
    3. To jest zmora naszego miasta. Obawiam się, że my nie doczekamy innej przeprawy, tunelu tak szybko się nie zbuduje, a czas leci. Miłych i spokojnych dni, Aniu.

      Usuń
  14. oj tak ..my w tamtym roky zrezygnowalismy z męzem ze zwiedzania Swinoujścia bo była takaaaaaaaaaaaaaaaa długa kilejka na prom:) Pojechaliśmy dalej.....fajnie z tym lotniskiem , dobrze wiedzieć:):)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolejki na prom to nasza zmora. Gdziekolwiek chcemy jechać, trzeba swoje odstać. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  15. oj tak ..my w tamtym roky zrezygnowalismy z męzem ze zwiedzania Swinoujścia bo była takaaaaaaaaaaaaaaaa długa kilejka na prom:) Pojechaliśmy dalej.....fajnie z tym lotniskiem , dobrze wiedzieć:):)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Na pewno wiele osób skorzysta z takiej inicjatywy!
    Lubię latach i po kryjomu fotografować obłoczki. ;-))

    Pozdrawiam, Lotko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia obłoczków z samolotu lubię oglądać, czasami są cudne i dziwne. Pozdrawiam.

      Usuń
  17. Siostra to do Polski wpada dwa , trzy razy do roku. Pierogi bardzo lubię, ale sam ich nie robię. Kupuje gotowe. Ci rolnicy jak byłem byli bez swoich pojazdów. Nikomu nie przeszkadzali.
    Ale generalnie to popieram walkę ludzi o SWOJE. Samo się nic nie zrobi. Żaden rząd nic nie zrobi JAK NIE BĘDZIE NACISKU. Rolnik żyje z tego co sprzeda i za ile sprzeda. Jeśli cena skupu spada o 50% to z czego spłacić raty za maszyny??? I do tego jeszcze sankcje. Ci co wprowadzają sankcje, czyli rząd ZA NIE NIE ZAPŁACĄ! Zapłacą rolnicy i inni producenci.
    Takie jest moje prywatne zdanie. I odpowiedź na Twój komentarz u mnie.

    Jestem jak najbardziej za współpracą i dobrym sąsiedztwem. Pozdrawiam Ciebie i Wasz region
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze rozumiem rozgoryczenie niektórych grup społecznych. Zastanawiam się tylko, kiedy zastrajkują emeryci, niektórzy żyją na granicy ubóstwa . Cóż, nas nikt słuchać nie zamierza. Wiem jaka jest ciężka praca rolnika, jednak blokowania dróg nie popieram. Zdarzyło się mi jechać na pilną wizytę do lekarza , a blokada przetrzymała nas tak, że nie zdążyłam. Jestem więc wrogiem blokad dróg. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Nie popieram blokad. Tam pod Sejmem blokad nie było. Stali tam rolnicy gdzie inne grupy zawodowe. I ja ogólnie pisze o WALCE O SWOJE. Na przykład był obóz jeniecki. I większość tam siedziała a niektórzy próbowali zmienic rzeczywistość i uciekać. Najgorsze jest NICNIEROBIENIE albo wiara, ze ktoś za nas coś zrobi. O to mi chodziło. Sam raz utknąłem w blokadzie. Ale nie rolników tylko był przez MASĘ KRYTYCZNĄ w Warszawie. To był nocny przejazd rolkarzy przez Warszawę. A jechałem na lotnisko Okęcie :) I tak zbluzgałem to zatrzymanie ruchu, że aż sam się zdziwiłem, że to ja powiedziałem. Ledwo zdążyłem na samolot. I teraz takie imprezy jak na razie odwołali.
      Pozdrawiam bez blokad i z pierwszym dziś grzmotem burzowym i błyskawicą w Warszawie

      Usuń
    3. Słyszałam o burzy nad Warszawą w dniu wczorajszym. Trochę zazdrościłam, bo wiosenna burza rozładowuje trochę powietrze. U nas dziś wietrznie i zimno. Wiatr powoduje, że jestem rozbita, a tego nie lubię.
      Ludzie muszą walczyć o swoje, bo ci na górze, zapomnieli zupełnie o ludziach. Każdy dba o własną d... i ma w nosie nas. Dlatego kampania wyborcza mnie zupełnie nie interesuje, tylko drażnią obietnice bez przyszłości.
      Pozdrawiam wiosennie i obyśmy nie mieli większych zmartwień niż te dzisiejsze.

      Usuń
    4. Oddech wyborców politycy muszą czuć zawsze. Obojętnie kto rządzi. Większość z nas nie chodzi na wybory. Politycy o tym wiedzą i zajmują się SAMI SOBĄ a nie wyborcami. Pogoda w Warszawie marcowa. Pada śnieg i zaraz topnieje. Niedługo do pracy jadę.
      Pozdrawiam serdecznie
      Vojtek

      Usuń
  18. Lubię wszystko, co lata, no i lotniska także. To genialny wynalazek, tak jak metro:))
    Gwoli prawdzie, muszę dodać, że lubię także wszystko, co pływa:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Twojej miłości do morza wiem, a o lataniu właśnie się dowiedziałam. Pozdrawiam miło.

      Usuń
  19. Klik dobry:)
    Chyba nastała teraz moda na małe lotniska. Niedaleko mnie też jest. Zupełnie nieopłacalne!

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już istnieje, nie trzeba go budować. Lokalizacja dla naszego miasta jest bardzo korzystna. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  20. Czy mieszkasz w Świnoujściu? byłam tam kiedyś zimą, pięknie jest, to wspaniałe miasto z serdecznymi ludźmi takie mam subiektywne wrażenie...
    pozdrawiam
    dobrycoach.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, mieszkam tu. Miasto zmienia się w szybkim tempie. proponuję znów odwiedzić nasz kurort. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.