niedziela, 18 stycznia 2015

Święto Babć i Dziadków.

Zbliżają się nasze święta. Nie składam życzeń , złożą  je nam wnuki. Przypomnę tylko wiersz Ildefonsa Gałczyńskiego.

                             Hymn starców.
 
                    Miliardy są nas na tym świecie,
                    Którego mgliście widzimy przez szkła,
                    i każdego z nas w dołku gniecie,
                    i każdy z nas zgagę ma.
                    Nam nie wolno ogórków i grzybków,
                    nas malutki zabija rydz,
                    nam nie wolno niczego za szybko
                    i nie wolno w ogóle nic.
                   Ale choć nam nawala w wątrobie,
                   choć nas męczą zastrzyki i kaszle,
                    śmiało starcy! Stańmy na głowie!
                    Ziemia młodym. Lecz niebo jest nasze.
                                                  Konstanty Ildefons Gałczyński


                            Pędzą wnuki ulicami 
                            z ogromnymi laurkami. 
                            Te laurki pełne kwiatków 
                             są dla wszystkich babć i dziadków. 
                             


23 komentarze:

  1. No tak... a moje nawet jeszcze nie w drodze choć czas po temu już od dawna:-)
    Jeszcze w tym roku nei otrzymam laurki, al eco się odwlecze nie uciecze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci, abyś jak najszybciej mógł liczyć na laurkę od wnuka. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Ja jedną laurkę od młodszej wnuczki z pewnością dostanę, bo jestem zaproszona na imprezę do przedszkola. Starsza już się w to nie bawi, no może złoży mi życzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starsza wnuczka może zrobić laurkę techniką Quillingu, bawią się tym nawet dorośli. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  3. To jest fajne świeto. A u Ciebie już pewnie wnusia jest , bo zaczęliście ferie. Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest wnusia, chodzimy na basen. Wczoraj była radocha, basen przygotował się na przyjęcie dzieci, nawet zakupili kule wodne. Dziś również idziemy. Będzie u nas do soboty, od poniedziałku ma zimowisko w Szkole Tańca. Serdeczności zostawiam.

      Usuń
  4. Bardzo miłe to święto.
    Świetny wiersz Gałczyńskiego przypomniałaś.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłe święto, bo nasi najmilsi składają życzenia i robią fajne niespodziankowe laurki. Pozdrawiam cię serdecznie.

      Usuń
  5. Bardzo piękny wiersz i z okazji dnia babci, pozwól, że babcia - babci życzenia złoży, byśmy zawsze żyły w zdrowiu i szczęśliwości jeszcze długie lata.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech spełnią się wszystkie nasze marzenia. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Loteczko zapraszam Cię na mój nowo powstały blo, na którym z czasem na pewno będziesz mogła znaleźć swoją pasję.
      http://pomysly.blog.onet.pl/
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Klik dobry:)
    Wnuki są rozkoszne. Uśmiałyśmy się z siostrą, która otrzymała od wnuczka laurkę podpisaną, niczym przez amanta: Twój Piotr.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieciaki są świetne. Moja wnusia wydała wszystkie swoje oszczędności na bukiet dla mnie i nie omieszkała się pochwalić, że została jej tylko złotówka. Rozkoszna szczerość dziecka. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  7. Witam !Piękny wiersz pozdrawiam babcię i wnusię serdeczne życzenia z okazji naszego święta .Wnuki to cale nasze życie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że to całe nasze życie. Całuski dla Was.

      Usuń
  8. Witaj Lotka.
    Wraz z żoną dostajemy laurki i zyczenia od wnuków... I małe prezenty.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy drobny gest od malucha jest miły. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Witaj, Lotko, takie święta zawsze przypominają mi moją babunię, którą kochałam.
    Dziadków nie znałam, zginęli na i zaraz po wojnie...

    Starsi ludzie zawsze są dla mnie autorytetem. I Mistrz K.I. trochę się mylił, bo i ziemia i niebo (metaforycznie) stoją dla nich otworem.

    Pozdrawiam serdcznie, j.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również ten wiersz interpretują podobnie jak Ty. Nasze miejsce jest i tu, jesteśmy potrzebni właśnie tym milusińskim. Serdeczności dla Ciebie.

      Usuń
  10. Ja niestety już nie mam Babci ale lubię starsze osoby, za ich mądrość, ciepło i dystans do świata.
    Serdecznie pozdrawiam
    dobrycoach.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. To piękne święto...Trzeba pamiętać o babciach i dziadkach...Ja swojej babci również złożyłam życzenia...a drugim dziadkom zaświeciłam świeczkę na cmentarzu...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj ;)
    Nie jestem Babcią jeszcze, ale pewnie to jedno z najmilszych odczuć- opieka nad wnuczętami.
    Pozdrawiam cieplutko z zaśnieżony czas ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniały ten wiersz Gałczyńskiego, nigdy go wcześniej nie czytałam.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.