niedziela, 24 sierpnia 2014

Regaty na kanale portowym w Świnoujściu

   Przez kilka dni w lipcu, miałyśmy okazję obserwować regaty żaglowców na kanale portowym, z Księżniczką oczywiście. Zwykle odbywają się one na morzu, dlatego tym razem stanowiły nie lada atrakcję. Widzowie mogli je obserwować stojąc  na nabrzeżu. Na dystansie około 1km, rozstawione były boje, żaglowce ustawiały się na starcie i dopływały do ostatniej boi. Najciekawszy był powrót, bo rozwijały kolorowe żagle, chyba spinakery, jeżeli dobrze usłyszałam od sprawozdawcy.
   Zwyciężyli włosi, ci z czarnym żaglem, na drugiej pozycji znaleźli się Szwajcarzy.
              Finał regat można  zobaczyć na filmikach:

video

video





Regatom przygląda się dumna latarnia morska.





Na mecie obowiązkowy szampan.


45 komentarzy:

  1. to jest prawdziwy nektar dla duszy i oczu. napawam się, bo nigdy nie wiedziałam regat na żywo.
    serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  2. Stałyśmy z Księżniczką jak urzeczone. Tak blisko nas łopotały żagle i widać było walkę ludzi z wiatrem. Również widziałam takie regaty po raz pierwszy, były niezwykłe. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Kibicowałyśmy niebieskiemu, ładniejszy miał kolor.

      Usuń
  4. Pięknie pokazałaś te cudeńka.A latarnia morska taka dumna stoi i się przygląda.Wspaniałe przeżycie.Pozdrowionka serdeczne zostawiam.Krystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widok był wspaniały. Z bliska można było obserwować zmagania żeglarzy. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. 12 sierpnia wybrałam się z Beniem na przejażdżkę rowerową.Zajechaliśmy na miejsce gdzie odbywały się regaty. Miałam przyjemność pierwszy raz tam być. Ale żaglowce po prostu stały , pachniało jednak wielka przygodą Wspaniałe widoki. Pozdrawiam jak zwykle najserdeczniej i właczam pamięć....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspomnienia masz na pewno miłe z pobytu w naszym mieście. Podczas sezonu jest tu dużo atrakcji. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Piękne zdjęcia, regaty to wspaniałe widowisko:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, wspaniałe i tak bardzo z bliska. Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Hej Lotko
    Ja w Centrum Kopernika jeszcze nie byłem. Podobno warto.

    Bardzo lubię klimaty morskie a szczególnie jachty. Dziękuję za fotoreportaż i pozdrawiam serdecznie
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dziewczyny siedziały w Centrum Kopernika osiem godzin, są zachwycone. Chyba teraz nie masz za dobrej pogody. U nas jest ciepło, nawet wczasowicze mogą cieszyć się plażą i słońcem. W Warszawie pada, moje były dziś w Sejmie, idą do Muzeum Chopina i robiły zakupy strojów do szkołtańca. Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  8. Jak zawsze Lotka oczarujesz piękne miasto ŚWINOUJŚCIE a nade wszystko to co otacza -morze ,o regatach pisałaś duzo razy ale nic nie bylo takie same zawsze coś nowego wpiszesz i upiększysz zdjęciami co promieniuje Twoim Sercem czytając posta.Bardzo piękna przygoda pozdrawiam rodzinkę serdecznie pozdrawiam z pochmurnego południa Polski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obdarowujesz mnie taką mocą miłych słów, że dech mi się wstrzymał. To prawda, że latem dzieje się u nas dużo i jest na co popatrzeć i podziwiać. Księżniczka z mamą zwiedzają Warszawę, mają na to tydzień i będą do piątku. Są szczęśliwe, bo tyle ciekawych rzeczy zobaczyły w stolicy. Pozdrawiam serdecznie, Olę ucałuj.

      Usuń
  9. Tak padało u nas trochę. Ale deszcz był potrzebny. grzyby rosną jak na drożdżach. Teraz mamy słonko. Muszę i ja kiedyś w końcu pójść do Centrum Kopernika. A na spotkaniu klasowym byłem dwa razy.

    Żagli to u nas nie ma. Najbliższa woda to piękna rzeka Biebrza. Będę tu wędkował. Wędki wziąłem ze sobą. Mozna wypożyczyć łódkę i zapłacić za wędkowanie. Di końca września. Poem trzeba sobie radzić samemu. Miejscowi chętnie tu wędkują pod lodem jak Biebrza niezamarzane.,
    Piękne te żagle u Ciebie. Popieram taki sport i hobby
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę zazdroszczę Ci, ze grzyby możesz zbierać. Wczoraj widziałam u nas na straganie tyle prawdziwków, ze głowa boli. U nas ich nie ma, więc nie wiem skąd były przywiezione. Raczej nie kupuję grzybów, czekam na nasze podgrzybki. Smażę je surowe na masełku, same maleńkie, ech, pycha. Zrób sobie takie grzybki. Dziś są w Wilanowie, wnusia robi zdjecia właśnie teraz w ogrodach. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  10. Witaj Lotka!
    Fajne te regaty, no i te zdjęcia. Super.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Michale. Takie są uroki miast nad morzem. Pozdrawiam.

      Usuń
  11. Piękne te żagle, woda i ... poczułam ten wiatr na twarzy...
    Może dlatego tak lubię ponieważ nie mieszkam nad morzem? A może dlatego, że to po prostu piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie jest to piękne widowisko i nie dlatego, że nie mieszkasz nad morzem, dla nas również. Pozdrawiam.

      Usuń
  12. Z chęcią wybrałabym się obejrzeć takie wydarzenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze latem można to zobaczyć, jest wiele okazji. Pozdrawiam .

      Usuń
    2. Mam nadzieję, że kiedyś mi się to uda :) Niestety mieszkam daleko od tamtejszych okolic :(

      Usuń
    3. Pamiętaj, że marzenia się spełniają. Pozdrawiam.

      Usuń
  13. U nas tam gdzie konie chodzą na wybiegu mnóstwo maślaków. Dostałem od znajomych przepis to je zrobię. Wkurzające tylko potrafi być ściąganie skórki z maślaka :)
    Pozdrawiam serdecznie z krainy gdzie bardzo źle Internet chodzi..........

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W niektórych rejonach są problemy z internetem, a wschód chyba ma z nim problemy częściej, niż gdzie indziej. Co do maślaczków, to lubię je jeść, a obieranie faktycznie nie jest najmilszym zajęciem. Podaj przepis na maślaczki, może się przyda. Pamietam, że robiliśmy je jakoś ze śmietaną.
      Jestem po spotkaniu "naszej klasy". Bardzo udana impreza. Przede wszystkim Dom Wczasowy stanął na wysokości zadania i jedzenie było wykwintne.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  14. I pomyśleć, że tam niedawno byliśmy. Ale regat niestety nie było.
    Serdeczności pozostawiam.:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, w czasie Waszego pobytu nie było, chociaz żaglowców na przystani, jak zwykle było dużo. Pozdrawiam.

      Usuń
  15. Klik dobry:)
    Nigdy nie widziałam żagli innych, niż białe.
    Czarny dyskwalifikuję, o!

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładny był niebieski i czerwony. Czarny, niestety, zwyciężył. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  16. No to Księżniczka miała co podziwiać i emocji było sporo. Ty pewno też im uległaś. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uległam, za każdym razem ulegam. Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  17. Piękne takie zdjęcia i podziwiać można było.Pozdrawiam życząc miłego piątku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko piątek był miły , ale i sobota również. W niedzielę padało i już nie było tak cudnie. Pozdrawiam.

      Usuń
  18. Oglądałam relację w telewizji...Zazdroszczę możliwości oglądania regat na żywo...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był cudowny widok, a żagle łopotały głośno, bo był dość silny wiatr.

      Usuń
  19. Widzę, że ostatnio bardzo dużo imprez odbywa się nad polskim morzem. Dzięki temu miasto może zwabić wielu turystów. W moim województwie każde miasteczko i wioska coś świętują i chwalą się tym, co mają.
    Podoba mi się, że ludzie mogą cieszyć się pięknem naszego państwa.
    Wieczorne uściski podczas deszczowej pogody.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każde miasto chce mieć swoje atrakcje, wtedy turyści mają radośniejsze życie. Nasze miasto latem, ma czym zaimponować. W tym roku była masa turystów. Kwatery do dziś są pozajmowane i nadal rezerwują, bo wrzesień nad morzem zwykle jest ciepły. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  20. Jakie piękne zdjęcia. Aż miło popatrzeć. Ja swój długi urlop spędzałam w górach. Na przyszły rok muszę się wybrać nad morze. Pozdrawiam już wrześniem, dzisiaj wnusie już poszły do przedszkola, i Księżniczka zaczęła już naukę w szkole.. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Księżniczka cała w skowronkach, bardzo tęskniła za koleżankami. Wrzesień jak do tej pory słoneczny, oby tak dalej. Miłych wakacyjnych wspomnień.

      Usuń
  21. A mi tam szkoda lata, które w tym roku to właściwie tylko w lipcu było.
    I wszytko się skończy - regaty i kwiaty.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słonko świeci i mam nadzieję, że wrzesień pozwoli nam cieszyć się ciepłem. Już chodzę na basen, bo latem kilka kilogramów mi przybyło. Serdeczności zostawiam.

      Usuń
  22. Dziękuje Lotko. Maile idą dobrze a co innego tragicznie. Jutro do nich zadzwonię . Do T-Mobile. A moi dziadkowie i Ojciec pochodzą z Polesia. Do szkól ojciec chodził w Pińsku. Na razie z pobytu jestem bardzo zadowolony. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  23. Również mam telefony w T-Mobile i raczej dobre zdanie słyszałam o przekazie internetu. Na wschodzie może być różnie. Zgłoś i niech robią coś z tym fantem. Nie wyobrażam sobie, aby pozbawić Cię dostępu do internetu w tym miejscu. Pamiętam , pisałeś mi o ojcu. Znam rodzinę z Pińska, przyjaźnimy się. Jak tam grzybki, czy nadal tylko maślaki zbierasz? Przecież na wschodzie chyba kurki rosną. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Też się takich badań boję. Ale lepiej nie chować głowy w piasek. Dziś u nas mglisty poranek ale pewnie mgły opadną i będzie słonko. W niedzielę się wybiorę do Studzienicznej kolo Augustowa. Sanktuarium Maryjne.
    Pozdrawiam serdecznie z frontu wschodniego :)
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.