wtorek, 11 marca 2014

Jasne Błonia - Szczecin



   Jasne Błonia w Szczecinie, to zielony teren koło Urzędu Miasta. Powstał w latach 1925-27. Po bokach rośnie 230 olbrzymich platanów.
  Po jednej stronie placu znajduje się Pomnik Czynu Polaków, trzy odrywające się do lotu orły. Po drugiej, stoi pomnik Jana Pawła II, który upamiętnia jego wizytę w tym miejscu, w roku 1987.
   Największą atrakcją wiosny są tu dywany krokusów, które zdobią platanowe aleje i przyciągają fotografów z całej okolicy. 
 Wczoraj było tak ciepło, że ludzie opalali się na trawniku. 

   Trochę słońca chcę Wam przekazać i uśmiech wiosny.


53 komentarze:

  1. Klik dobry:)
    Szczególnej urody są te krokusy w prążki. Jeszcze takich nie widziałam.

    Słońce odebrałam i dziękuję za uśmiech wiosny. :)

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech wiosna zagości u nas na dobre. Póki co, jest pięknie, oby tak dalej. Serdecznosci dla Ciebie.

      Usuń
  2. Bogate jest miasto, które posiada taki skrawek natury. Bardzo piękne fotografie. Oddają one ciepło jakie było w tym dniu. dziękuję za uśmiech wiosny. Maryla

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również uśmiecham się ładnie i słonecznie. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Jakie piękne kwiatki:) Jakbym tam była to już bym się nie ruszyła do samej nocy tylko bym patrzyła i podziwiała:) Cudne:) U nas w Szwecji też już zaczyna byc widac wiosnę. Nawet ostatnio bardzo słonecznie i jak na Szwecję ciepło. I wiosenne kwiatki też już widac u ludzi przed domami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też stałabym tam godzinami, ale trzeba było jechać do domu. Miejsce pełne uroku i słońca, osłonięte od wiatru i zielone. Szczecinianie mają gdzie wypoczywać. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Cudownie i wiosennie na Twoim blogu u nas także piękna wiosna dywany krokusów śliczne pozdrawiam wiosennie oby już tak zostało

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby, już nie chcę ani mrozu, ani zimy. Dziś nocą był leki przymrozek ale dzień cudny mamy. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. od OLI
      U NAS JEST WPROST WIOSENNIE ŻEBY TYLKO NIE ZAPESZYĆ !BARDZO DZIĘKUJĘ ZA BAJKOWE OBRAZKI DLA OLI JESTEŚ SUPER JAK TO OKRESLIŁA OLA MILEGO WEEKENDU POZDRAWIAM

      Usuń
    3. od OLI
      (POPRZEDNI LINK NIE DZIAŁA POZDRAWIAM

      Usuń
    4. Dziękuję za śliczny obrazek i cieplutko pozdrawiam. Olę serdecznie przytulam. A to link dla niej

      Usuń
  5. WOW!!!
    Cudowny widok, piękna, stara aleja platanowa i tysiące krokusów.
    Sesja fotograficzna? obowiązkowa.
    Ludzie opalali się na trawniku a kaczorek prowadził zajęcia fitness.
    Uroczo kręci kuperkiem...
    Pozdrawiam bardzo serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładnie określiłaś zajęcia kaczorka. Wkrótce być może zamieszczę sposób wykorzystania fajnego programu, wtedy i u Was pojawić się mogą kaczorki. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Zielony teren wygląda wspaniale. Platany i ich ilość, to coś niesamowitego. Krokusy pod nimi tworzą piękny dywan. Widok jest bajeczny. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście widok był bajeczny. Musze sprawdzić jak wygląda to miejsce latem i co rośnie zamiast krokusów. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  7. Wow! Ależ pięknie sięta wiosna uśmiecha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie i niech się uśmiecha jak najcieplej. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  8. piekne te krokusy ! zawsze na jesieni mam w planach nakupowac cebulek i posadzic w trawniku ale zawsze zapomne ... a przeciez to tak pieknie wyglada :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nakupuj koniecznie. Są takie urocze i pojawiają się wiosną, czyli wtedy, kiedy bardzo tęsknimy za kwiatkami. Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Cudownie te kwiaty wyglądają , cudsownie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nam również bardzo się podobały, urocze miejsce.

      Usuń
  10. U nas też teraz pięknie. Wiosnę tak naprawdę poczułem dopiero w Krakowie. Musze pojechać kiedyś specjalnie do Krakowa pozwiedzać. Tak na dwa dni. Mam tam gdzie sie zatrzymać. Warszawa jaka jest , taka jest i tutaj zawsze będę mieszkał. Filmik z Zakopanego już jest. W weekend będzie na blogu. Teraz montuje drugą część.


    Piękne przestrzenie! Nie znam Szczecina. Byłem tu tylko raz i służbowo. Zapamiętałem Plac Grunwaldzki. Imponujące te platany. A fotki jasne i soczyste. To już najpiękniejsza pora roku! Dla większości z nas. Ale nie wszystkich. W Zakopanem poznałem ludzi dla których jest najważniejsze ZIMOWE SZALEŃSTWO :) Ja wybieram szaleństwa wiosenne i letnie. Pozdrowienia serdeczne z wiosennej Warszawy.










    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szaleństwa narciarskie uprawia nasz kuzyn z Krakowa, cały sezon siedzi w górach.
      Wybieramy się do Krakowa pod koniec sierpnia z dzieciarnią. Wynajmiemy mieszkanie na jakiś tydzień i powędrujemy po Krakowie, jeżeli zdrowie dopisze.
      Chętnie obejrzę Twój filmik z podróży i obejrzę fotografie, będę czekać Pozdrawiam.

      Usuń
  11. Lotuś ale fikuśny jest ten zajączek kręcący kuperkiem, a tak w ogóle to miejsce u nas jest cudne i można tam odpocząć. Piękne zdjęcia zrobiłaś, a krokusy są cudowne. Wystarczy popatrzyć i już chce się tam jechać :)

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede wszystkim było bardzo ciepło, jak zapewne wiesz. Ludzie chodzili z krótkimi rękawami, nawet po mieście. Po raz pierwszy byłam zadowolona, że wizyta lekarska przypadła mi na taki ciepły dzień.

      Usuń
  12. Chyba pódę i zatańczę z zajączkiem lambadę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się podać program do takich wygibasów. Wiem, ze lubisz bajerki więc jak będę miała czas, to jeżeli nie na tym blogu, to na innym podam jak się to robi. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. No przecież to nie zajączek tylko kaczorek, chyba świętami już żyję :)
      No jasne Loteczko, że chcę i z góry dziękuję :)
      Buziole.

      Usuń
    3. I dzisiaj u mnie jest śliczna pogoda, ciepełko jak nie wiem.

      Usuń
    4. Przygotuję na innym blogu i podam link. Zrobię to w najbliższym czasie. Pobawisz się trochę, bo wiem, że lubisz. Całuski.

      Usuń
    5. Lotuś już tam byłam, ale zabawa… :) DZIĘKUJĘ !
      A widziałam tam jeszcze różne krółewny, księżniczki - muszę nadać linka do mojej wnusi Oli. Na pewno jej się spodoba.
      Buziole.

      Usuń
    6. Tam jest dużo zabawek dla dzieci. Wkrótce dodam strasznie fajną kolorowankę glitter dla dzieci. Pozdrawiam.

      Usuń
  13. Niesamowite!!!! Tyle krokusów i tak gęsto sobie rosną i kwitną.
    Przepiękne.
    Serdeczności :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo pięknie, zastanawiałam się kto i kiedy je sadził, bo taka masa ich tam jest. Pozdrawiam.

      Usuń
  14. No fakt tak dużo krokusów w mieście nie widziałam
    pozdrawiam
    j

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie widziałam nigdzie w pobliskiej okolicy. Dobrze, ze trafiłam na kwitnienie, bo do tej pory znałam tylko ze słyszenia. Pozdrawiam.

      Usuń
  15. Z mojej krótkiej wycieczki są dwa filmiki. Najbardziej w Krakowie podoba mi sie wolniejszy tryb życia. Dwa razy co najmniej wolniejszy niż w moim mieście Warszawie. Więcej napisze w nowym poście. Będzie w weekend.

    Krokusiki piękne. Bardzo piękne. Takie tylko mniejsze widziałem na Wawelu.
    Pozdrawiam serdecznie
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kraków, to specyficzne miasto, tam rzeczywiście wolniej płynie czas. Po Rynku ludzie spacerują na luzie, zwiedzają, oglądają, siedzą w kawiarenkach. Dlatego nie można tego miasta oblecieć w jeden dzień, trzeba się zatrzymać. Chętnie obejrzę filmiki, bardzo chętnie. Miłego dnia życzę. U nas bardzo ciepło.

      Usuń
  16. Jaka cudowna wiosna u Ciebie!
    Pogoda jest cudowna, słoneczna ale u mnie w nocy są ostre przymrozki i pewnie dlatego nie ma jeszcze takich widoków.Trzeba poczekać na cieplejsze dni i noce.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś mamy ciut chłodniej, ale nadal świeci słonko i jest ciepło. Zmiana chyba od jutra. Pozdrawiam.

      Usuń
  17. Witam!
    dałem nowy wpis na blogu. W Warszawie tez wiosennie. Zimę zostawiłem w Tatrach.
    Pozdrawiam serdecznie
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idę poczytać, wiosna nadal u nas, ale zaczyna się jakaś zmiana, bo spać mi się chce bardzo. Miłego dnia życzę.

      Usuń
  18. Tak wyszło bardzo fajnie i szczęśliwie do domu dotarłem. To najważniejsze. Pierwszy raz widziałem Morskie Oko w zimowej scenerii. I bardzo mi sie podobało. Dziwne, bo zimy nie lubię :)

    Zobacz jaki kontrast z fotkami u Ciebie a u mnie. Zima walczy z latem. lato zwycięży :) Ale w Tatrach zima długo potrafi być. nawet do końca maja czasami.
    Pozdrawiam z Warszawy wiosennej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kontrast jest duży. Jednak pogoda się zmieniła i dziś u nas, mimo że słonko, to wieje bardzo silny wiatr. Podawali, ze 90m/sek. Mam nadzieję, ze zima nie wróci, bo ziemia już jest mocno nagrzana, a ptaki zaczynają lęgi. Obserwuję przez okno jak sroki budują na topoli gniazdo. Co im wiatr zwieje patyki, to niosą uparcie nowe i tak w kółko. Bardzo pracowite praszyska. Miłego weekendu życzę.

      Usuń
  19. Loteczko jakie cudowne zwiastuny wiosny .Aż buzia się śmieje kiedy się patrzy na takie zdjęcia, pozdrawiam i serdeczności zostawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obyśmy nie musieli już oglądać zimowych obrazków, niech kwiaty królują wraz z wiosną. Pozdrawiam.

      Usuń
  20. Akurat moje miasto byłam niedawno przy Jasnych Błoniach widziałam krokusiki.Pozdrawiam ze SZCZECINA.Byłam na blogu CODZIENNOŚĆ ZE WSZYSTKIM.

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj Agatko. Nie przepadam za Szczecinem ale to, co zobaczyłam na Jasnych Błoniach, urzekło mnie bardzo. Jeszcze bardzo lubię "Różankę", też muszę w tym roku trafić na pełny rozkwit.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie dziwię się ludziom, że chcą uwiecznić takie mnóstwo krokusów, też bym chyba tak zrobiła, bo to niespotykane. Widzę, że nikt ich nie depcze, to dobrze, bo niektórzy lubią wszystko niszczyć.
    Gorąco pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ludzie wchodzą na trawnik gdzie rosną krokusy, ale tylko po to żeby zrobić zdjęcie. Myślę, że piękno kwiatów powoduje to, że stajemy się lepsi. Miłej niedzieli.

      Usuń
  23. Wróciłam do was.Zapraszam do mojego bloga.Chcieliście żebym była z wami to założyłam Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już Cię pamiętam Agatko. Tylko nie zmieniaj bez przerwy blogów.

      Usuń
  24. Te krokusy w rzeczy samej niesamowite...:)
    Kłaniam nisko:)

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.