sobota, 17 sierpnia 2013

XXIX Pływający Festiwal Piosenki Morskiej Wiatrak 2013 w Świnoujściu


   
  Od czwartku odbywa się w Świnoujściu wielka impreza pod żaglami. Jest to XXIX Pływający Festiwal Piosenki  Morskiej Wiatrak 2013.
   Przypłynęło kilka żaglowców większych i dużo mniejszych jednostek, zaplanowano bowiem regaty na Bałtyku.
  Podczas czterodniowego "Wiatraka", można usłyszeć szanty w wykonaniu bardzo wielu zespołów z całej Polski.
  Wystąpi Kliper, Banana Boat, Kochankowie Rudej Marii, Ryczące Dwudziestki, Stary Szmugler, Keja, Sztorm, moje ulubione Stare Dzwony, oraz wiele innych zespołów.
  Tradycyjnie wystąpi nasz miejski "szantmen" Jerzy Porębski, który rozpowszechnił w Polsce ten rodzaj muzykowania.

   Fotografie ze spaceru i wizyty na rosyjskiej replice starego żaglowca "Sztandart" i okręcie wojennym "ORP Kraków".







Obowiązkowa fotografia  z przystojnym marynarzem.


Zdjęcie wykonane z dziobu okrętu wojennego.


Nasz wycieczkowiec.


 

  
 

53 komentarze:

  1. I znów piękno uchwycone,a w Pyrkowie upał , senność i wspomnienia. Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas również pogoda zmienna i senna. Jednak takie wydarzenia dodają energii i każą wyjść z domu. Wczoraj był wspaniały pokaz sztucznych ogni, oglądaliśmy z okna. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Śliczne widoki sama radość czegoś zwiedzania serdecznie pozdrawiam życząc miłego wieczorku:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwiedzanie nie jest dla nas nowością, ale za każdym razem sprawia przyjemność.

      Usuń
  3. Słyszałam o tym festiwalu. Uwielbiam szanty, nawet kilka znam, bo śpiewałam je z harcerzami na obozie. Prześlicznie prezentuje się replika żaglowca Sztandart. Widzę, że Księżniczka podczas wakacji ma mnóstwo wrażeń i będzie miała co wspominać przez cały rok do następnych wakacji.
    Uściski na koniec dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie miała co wspominać, byliśmy w M-jach i Wolinie. Zachwyciła się chałupkami Wikingów. Chętnie zwiedza co się da i robi sobie zdjęcia na pamiątkę. Planujemy wejść z nią na latarnię morską. Szanty uwielbiam, mogę ich słuchać godzinami, mają wspaniałe brzmienie. Można było wypłynąć żaglowcem w morze i posłuchać wykonywanych na nim szant. Miłej niedzieli.

      Usuń
    2. W Twoim mieście ostatnio dużo się dzieje i nie ma dnia, abym nie słyszała o kolejnej rozrywce. Wczoraj mówiono o prezentacji starych samochodów, dziś widziałam, jak przyjezdni wdrapywali się na Waszą latarnię morską.
      Serdeczności.

      Usuń
    3. Też oglądałam to w TV. dzieje się dużo i turystów jest w tym roku bardzo dużo. Musisz przysłać tu dzieci, albo lepiej przyjedź sama, nie pożałujesz. Wiem co powiesz Aniu, ale może jednak kiedyś się uda nam spotkać. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Witam Lotka!
    Serdecznie pozdrawiam wnusia w żywiole serdecznie pozdrawiam miłego weekendu
    zapraszam na bloga
    O wszystkim
    htpp /pamientnikm.pl



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wnusia w swoim żywiole, lubi takie wydarzenia i chętnie bierze w nich udział. Lubiłam Twój blog "Róża". Bloogów nie lubię, bo tam nie ma odpowiedzi. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Oj, to sie duzo w Swinoujsciu dzieje. Ten rodzaj muzykowania nie jest mi specjalnie znany, ale juz slyszalam pare utworow. Ksiezniczka cudnie sie zmienia i az mi trudno uwierzyc, ze to juz nie dziecko a powoli panienka!
    Serdeczne pozdrowienia dla Ciebie i pana Jana, calus dla Ksiezniczki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Latem mamy sporo atrakcji. Księżniczka chętnie zwiedza, fotografuje i podziwia. Byliśmy na wycieczkach i mamy zamiar wejść na latarnię morską. Niestety, już tylko tydzień pobytu w Ś-ciu. Serdecznosci od nas wszystkich i najlepsze życzenia.

      Usuń
  6. A Księżniczka i tak Najpiękniejsza!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, powtórzę jej tę radosną wieść. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  7. Fajny pomysł na taki festiwal. Zdjęcia piękne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już trwa wiele lat. Ten jest XXiX i każdego roku są nowe atrakcje. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Bardzo lubię szanty. A Twoja Księżniczka rośnie jak na drożdżach i jest coraz piękniejsza. Bardzo ładne zdjęcia Ci wyszły, jak zwykle zresztą.

    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Księżniczka rośnie, należy do dość wysokich dzieci w klasie. Zdjęcia lubię robić, choć nie zawsze są ładne. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Lubię 'Wiatrak'. Wczoraj do nocy włóczyliśmy się po Wybrzeżu, słuchając szant, pijąc piwo, próbując chleba i wąchając przyprawy i oczywiście fotografując jachty. Może nawet minęłyśmy się w tłumie :o))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sobotę nie byliśmy, za to z okna robiła fotografie pokazu fajerwerków. To był ładny pokaz. Miłej niedzieli.

      Usuń
  10. Jak to u WMPani zwykle: jest czym oczy nacieszyć...:)
    Kłaniam nisko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdego roku latem, cieszymy oczy widokami przecudnej urody żagielków. Serdecznosci dla WMPana.

      Usuń
  11. Och, serce mi się rwie i łza w oku kręci, kiedy patrze na te piękne żaglowce!!!
    Powraca wspomnienie moich wielu miesięcy spędzonych na "Darze Pomorza". Najpierw jako kandydat do Szkoły Morskiej, potem jako uczeń, a na koniec jako instruktor.

    Ahoj!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ahoj marynarzu!!! Wiedziałam, że oglądając zdjęcia, będziesz marzył o dalekich podróżach i o swoich przygodach z morzem. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  12. 彡♪♫°

    Belíssimo festival.

    °º✿♫ Boa semana!
    °º✿ Beijinhos
    º° ✿ °❤ Brasil ♫° ·.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Festiwal pieśni morskiej okazał się wspaniałą imprezą , więc trwa już 29 lat. Pozdrawiam.

      Usuń
  13. Przepiękna impreza i znakomite zdjęcia!
    Wnusia z marynarzem - bezcenne!
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wnusia lubi spacerować po okrętach i żaglowcach, włazi w każdy kąt. W ubiegłym roku też robiła zdjęcie z marynarzem. Dawne marynarskie mundury bardziej mi się podobały. Miłego tygodnia.

      Usuń
  14. bardzo dużo dzieje się w twoim mieście. trochę ci zazdroszczę, bo świnoujście trochę za daleko. zwłaszcza, że w domu jest stare kocisko, co to samo nie lubi siedzieć.
    pozdrawiam serdecznie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocisko trzeba podrzucić sąsiadom, niech łapie myszy, a Ty wyjedź gdzieś i odpocznij id tej swojej ciszy. Całuski.

      Usuń
  15. Loteczko, już dawno miałam Ci napisać, że sprawiłaś mi radość z umieszczenia na drugim blogu tych gier dla małych dzieci. Są w sam raz dla mnie, a ta pierwsza przypomina mi wspaniałą grę ZUMA, tylko że ona wymaga wielkiego refleksu i zręczności, czego u mnie nie uświadczysz.
    Ta ostatnia gra jest wspaniała, nawet ją wygrałam;))Ale każdy czterolatek by ją wygrał!
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, pierwszą wrzuciłam w ramach eksperymentu, czy można zamieścić na blogu grę, a jak już wyszło, to dałam następne. Pograłyśmy i Lenka poprosiła o utworzenie bloga z grami. Przeniosę je tam i podam adres. Niektóre gry są fajne na odstresowanie, plumka człowiek i o niczym nie myśli. Pośmiałyśmy się z Twojego komentarza. Całuski od Lenki i od nas. Miłej zabawy życzymy.

      Usuń
    2. Lotuś, nigdy nie grałam w żadną grę komputerową, bo nie potrafię bez patrzenia klikać w odpowiednie klawisze. Jednak uwielbiałam grać w Bubble Boble (czy jakoś tak) na Commodore, ale tam miałam do dyspozycji joystick, a nie klawisze.
      P.S. Wojtek kupił Klaudii laptopa, więc już nie będzie od nikogo zależna.
      Buziaczki, Loteczko, dla obu pań.

      Usuń
    3. My grywamy rzadko. Czasami poigram aby odpocząć od czegoś, co w danej chwili robię na komputerze. Nigdy nie byłam zwolennikiem gierek. Lenka je lubi, ale te bardziej sytuacyjne, mniej strzelanki. Pozdrawiam.

      Usuń
  16. A wiesz, że nawet lubię szanty? Czy wnusi wyprawa się podobała?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się podobała. Dziś była na Latarni Morskiej. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  17. A ja w Gdyni byłam 15 sierpnia i salwy z dział sprawiły, że ogłuchłam na pół dnia....:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Salwy są przyjemne do oglądania w TV, z bliska jak widać szkodzą zdrowiu.

      Usuń
  18. Miała wnuczka co podziwiać i ty oczywiście też. Wycieczka była chyba udana :). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Klik dobry:)
    Chyba mam jakiegoś wirusa, bo na blogach dzisiaj nigdzie nie widzę zdjęć.

    Chociaż więc pozdrowienia i buziaki pozostawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zapewne nie wirus, tylko słaby sygnał przekazu internetu. Czasami tak bywa. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  20. Księżniczka,fotki i muzyka szanty,czego chcieć więcej.Wszystko piękne.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda, te rzeczy się uzupełniają i tworzą wspaniałą harmonię na dobre samopoczucie. Serdecznosci.

      Usuń
  21. Nie dadzą odpocząć przyjaciele i znajomi blogowi. Nie tak miało być!:):):)
    W weekend dam wpis. Ogólnie jestem zadowolony choć jedna rzecz nie wyszła.

    Dziękuję, że wpadłaś. Klimaty morski jak Ci pisałem to był mój konik. W przyszłym roku muszę do Was zawitać na takie imprezy. Ten rok z różnych powodów mam nietypowy to się mało ruszam. I mało wędkuję. Ale co ma wisieć nie utonie. Mam nadzieję jeszcze trochę pożyć sobie. Pozdrawiam serdecznie Waszą księżniczkę. Jej tez pewni kiedyś lato się będzie kojarzyć prawie wyłącznie z WAKACJAMI.
    Dziękuje Ci za morskie klimaty, fotki. Brak tego w Warszawie :)
    Vojtek po pracy a przed obiadem.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie dadzą odpocząć przyjaciele i znajomi blogowi. Nie tak miało być!:):):)
    W weekend dam wpis. Ogólnie jestem zadowolony choć jedna rzecz nie wyszła.

    Dziękuję, że wpadłaś. Klimaty morski jak Ci pisałem to był mój konik. W przyszłym roku muszę do Was zawitać na takie imprezy. Ten rok z różnych powodów mam nietypowy to się mało ruszam. I mało wędkuję. Ale co ma wisieć nie utonie. Mam nadzieję jeszcze trochę pożyć sobie. Pozdrawiam serdecznie Waszą księżniczkę. Jej tez pewni kiedyś lato się będzie kojarzyć prawie wyłącznie z WAKACJAMI.
    Dziękuje Ci za morskie klimaty, fotki. Brak tego w Warszawie :)
    Vojtek po pracy a przed obiadem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Latem inaczej płynie czas i staramy się nadrobić brak słońca. Nam za bardzo to nie wyszło, bo musieliśmy dogadzać córce i wnuczce. One siedziały na plaży, a my przy garnkach. Nie było jednak tak źle, bo nie jesteśmy zmęczeni. Dziś pojechały do domu, a u nas cisza zaległa. Szkoda, że nie przyjedziesz jesienią, bo Barbie również się tu wybiera, może kilka godzin udałoby się spędzić razem. Pozdrawiam.

      Usuń
  23. Wspaniałe zdjęcia, piękne miejsce na wakacyjną wyprawę:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj Lotko po dłużej nieobecności.
    Księżniczka wyrośnie na cudowną dziewczynę. Już teraz jest taka piękna...
    W Twoim mieście tyle się dzieje. Żaglowce są wspaniałe. Mogę godzinami patrzeć na Twoje piękne zdjęcia.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że przywiozłaś dużo wrażeń z podróży. Pozdrawiam.

      Usuń
  25. ¸.•°❤❤⊱彡
    Bom domingo!
    Boa semana!
    Beijinhos do Brasil.
    ¸.•°❤❤⊱彡

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.