sobota, 3 sierpnia 2013

The Tall Ships Races 2013

   Na zlot żaglowców czekałam od 2007 roku. Chyba jestem pechowcem, bo podczas wpływania jednostek do naszego portu, byłam bardzo zajęta i nie mogłam być na falochronie.
  W drodze powrotnej ze Szczecina czyli 6.08, odbędzie się parada i wielka impreza na falochronie Świnoujścia. W tym czasie będę w Szczecinie, mam pilne badania lekarskie i wizytę u lekarza. Nie mogę tego przeboleć. Myślałam, że tak jak w roku 2007 usiądę na nabrzeżu portu i obejrzę wszystkie największe żaglowce świata, że zrobię im fotografie. 
    W roku 2007 siedziałam tak ponad cztery godziny, ale widok cudnych fregat wynagrodził wszelkie trudy.
   Większość żaglowców z fotografii wykonanych 6 lat temu, bierze udział w zlocie Tthe tall ships races 2013.







Na redzie zakończyła się parada 2007. W tym roku również finał nastąpi w tym miejscu.




 Jeżeli będziecie chcieli się zabawić, to po banderach poznacie żaglowce,  są to najbardziej znane jednostki. Ostatnia przedstawia "Kruzenszterna", udało mi się dopaść go na zakręcie.

33 komentarze:

  1. Przykro mi, że nie możesz patrzeć na paradę żaglowców w tym roku. To musi być wspaniałe przeżycie zobaczyć znane żaglowce. Szkoda, ze to tak daleko ode mnie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym bardziej przykre, że czekałam na to wydarzenie 6 lat. Wizyty nie mogę przełożyć, bo wyznaczono mi ją trzy miesiące wcześniej. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Tak lato w pełni! O takiej pogodzie marzy się cały rok:)
    Pozdrawiam Waszych:)
    Ja na razie wspominam letnie wakacje. Ale i na moje przyjdzie czas :)
    Na wszystko przyjdzie czas.
    Pozdrawiam serdecznie i gorąco. Inaczej się nie da:)

    Fantastyczne widoki. Siedow tez jest bardzo znanym żaglowcem. Chyba nawet największym na świecie.
    Zakochany kiedyś byłem w marynistyce i miałem iść do Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni. Mój kolega z liceum z mojej klasy skończył ją i jest Kapitanem Żeglugi Wielkiej. Około miesiąca temu spotkałem Go w CH Arkadia. Podszedł do mnie z żoną i powiedział, że mojego bloga czyta :) I gdzie ja się w tym roku wybieram:)
    Zobaczę jak się wybiorę odpowiedziałem :)
    Morze bliższe czy dalsze działa na mnie kojąco. I odpoczywam patrząc na horyzont...i czasami marzę co tam jest za horyzontem.
    Pozdrawiam po raz drugi
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba pokazywałeś na blogu spotkanie z kolegą marynarzem. "Siedowa" w 2007 nie było, zobaczymy czy przypłynął tym razem. Przez cały wczorajszy dzień słyszę buczki przepływających żaglowców. We wtorek zobaczę je stojące na Wałach Chrobrego w Szczecinie, ale raczej nie będę miała czasu na zrobienie zdjęć. Zresztą nie lubię robić zdjęć zacumowanym statkom, to nie to co na pełnej wodzie. Ominie mnie wspaniała impreza. Pozdrawiam cieplutko w upalny dzień.

      Usuń
  3. Klik dobry:)
    Właśnie w tej chwili pokazują w telewizji, jak wpływa żaglowiec meksykański. Coś pięknego. Będzie można go zwiedzać.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na wielu już byłam, bo bardzo często goszczą u nas żaglowce z całego świata. Najbardziej oblegany bywa "Kruzensztern", z ledwością dostaliśmy się na niego, inne nie mają takiego powodzenia. Żałuję, że nie będę oglądać parady. Za to Barbie obejrzy, bo jest w Świnoujściu.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Szkoda, Loteczko, że nie mogłaś być, ja też z wielką przyjemnością tam bym się wybrała. Niezapomniane wrażenia. Piękne prezentują się statki.
    Pozdrawiam serdecznie*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Płynęło ich dużo wczoraj ale i dziś słyszę buczki, chyba dopływają spóźnione. Otwarcie w Szczecinie odbyło się dziś, a w Świnoujściu będzie pożegnanie 6 sierpnia.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. no i szkoda, że cię to piękne wydarzenie ominie. ja najwyżej obejrzę w telewizji jakieś fragmenty. a uwielbiam żaglowce, kilka widziałam i zwiedzałam jak byłam na krecie. ale to nie to samo....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja będę je widziała wjeżdżając do Szczecina. Może wygospodarujemy jakiś moment aby je z bliska móc popodziwiać. Całuski z upalnego miasta.

      Usuń
  6. Hej Lotko.
    To fantastyczne widoki będą u Was!!! Amatorzy fotografii, przygody i marynistyki będą mieli fantastyczne przeżycia.
    Mogę pozazdrościć tylko. W sensie pozytywnym najbardziej.
    Ja załatwiam swoje sprawy. Mam trochę więcej bo siostra wyjechała na urlop. I to na trzy tygodnie.
    Trudno. Nie zawsze tak jest jak si e zaplanuje.
    Pozdrawiam bardzo letnio z Warszawy
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas również dziś letni dzień, na szczęście bez słońca, bo wczoraj było strasznie gorąco. Będą fantastyczne widoki, niestety beze mnie. Wizyta lekarska jest zbyt ważna i kontrolne USG tarczycy. Gdybym miała samą wizytę, chyba bym nie pojechała. Jak pech, to pech, trudno. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  7. Witam po przerwie :)
    Piękne, wakacyjne pozdrowienia zostawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i pozdrawiam równie serdecznie.

      Usuń
  8. Podziwiać żaglowce to niezapomniane chwile. Są bardzo piękne, dostojne... Oj widzę już, jakie tłumy muszą gościć w twoim mieście. Takie widowisko ściąga wielu amatorów. Nie jestem ani zaskoczona ani zdziwiona.Żałuję, że ominie Cię to wyjątkowe widowisko. A może coś wykombinujesz.
    Ślę moc pozdrowień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kombinuję jakieś zastępstwo ale nie mogę znaleźć. Wnusia nie wytrzyma kilku godzin w porcie. Poprzednim razem siedziałam około pięciu godzin i był to niezapomniany widok, o czym świadczą zdjęcia tu zamieszczone. Tłumy były w Szczecinie i u nas na pewno nie będzie inaczej. I mieszkańcy i wczasowicze wylegną na plażę. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Gdy przedwczoraj (chyba) zobaczyłam, jak do Świnoujścia wpływa potężny żaglowiec, od razu wiedziałam, że na pewno będziesz przy tym wydarzeniu. Nawet się przyglądałam, ale Cię nigdzie nie widziałam. Urzekające te fregaty, szkoda, że Cię nie będzie, gdy zakończy się ten widowiskowy zlot.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie było mnie, bo przepływały w różnych godzinach i przez całą dobę, więc nie było sposobu. Miałam też przegląd komputera. Ogromnie żałuję, ze tak się ułożyła moja wizyta. Z USG nie mogę zrezygnować. Jadę wiec z bólem serca. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Dziś znowu w telewizji widziałam te żaglowce już w Szczecinie. Zachwycano się Kruzenszternem i nawet powiedziałam mężowi, że osobiście go widziałaś.
      Trudno, Loteczko, zdrowie ważniejsze. Jeszcze kiedyś sfotografujesz te piękne żaglowce.
      Serdeczności wieczorne.

      Usuń
    3. Kruzensztern zawijał do Ś-cia kilka razy i za każdym razem udostępniają go do zwiedzania, więc byłam na nim chyba ze trzy razy. Jesteśmy w porcie zawsze kiedy zawija jakaś większa jednostka. Te atrakcje rekompensują nam trochę uciążliwości mieszkania na wyspie, z której możemy wydostać się tylko promem. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  10. A poruczyć komu aparatu i w zastępstwie delegować, by się później choć zdjęciami napawać, nie można?
    Kłaniam nisko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę o tym intensywnie, ale nie mogę znaleźć chętnego, który posiedziałby w porcie przez kilka godzin. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  11. Widziałam w telewizji, a od razu pomyślałam o Tobie Lotko. Niestety mieszkam za daleko by takie piękności oglądać na żywo. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekaliśmy na to sześć lat, a tu do lekarza trzeba jechać. Nie mogę tego odżałować. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  12. Witam! Bardzo piękne żaglowce szkoda że ja już po urlopie i na drugim końcu Polski chętnie bym obejrzala z bliska taką imprezę ale wiem na pewno że dostarczysz na bloga wszystkie piękności i nie ujdzie nic Twojej uwadze i nam przekażesz ,życzę duuużżżżżżżżoooooooo zdrówka pozdrawiam Was wszystkich

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałam, ze nie będę na paradzie ze względu na wyjazd do lekarza. Bardzo tego żałuję. Siostra obiecała, że będzie robić zdjecia i mi je udostępni. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  13. ...jak Ty, na Zlocie Żaglowców byłam w 2007 roku, mam bardzo dużo zdjęć, mam "Dar Młodzieży" pod pełnymi żaglami oświetlony wieczorem, mam mniejsze i większe jednostki, mam fajerwerki, mam marynarzy i pamiątkowy kubek...spędziłam tam wówczas cały dzień i czułam niedosyt...z niecierpliwoością czekałam na tegoroczny, szykowałam się i...tuż przed wyjazdem samochód odmówił posłuszeństwa...:(
    Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękna parada!
    Nigdy nie byłam na takiej paradzie, zawsze oglądam w telewizji - jest na co popatrzeć.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne zdjęcia, żaglowce zachwycają, można je podziwiać godzinami:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Gdybym miała wybrać żaglowiec NAJ-NAJ to miałabym trudności. Wszystkie są piekne!
    Pozdrawiam w ten upalny czas!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale "Dar Młodzieży" jest na słusznym pierwszym miejscu. :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepiękne!!!!
    Jak szkoda, że nigdy na tę imprezę nie mogę trafić. Cały Szczecin nią żyje, a ja tylko wzdycham z daleka.
    No, ale miejmy nadzieję, że co się odwlecze to nie uciecze..
    Pozdrawiam serdecznie
    Liliana

    OdpowiedzUsuń
  19. Musieliśmy najprawdopodobniej razem stać w 2007 roku na falochronie. Pogoda wspaniała, ale trochę wiało. Też robiłem zdjęcia i też mam pecha, bo robiłem takim aparatem na kliszę i zdjęcia po prostu "nie wyszły".
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wizytę w "Tawernie pod wrakiem".

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.