czwartek, 8 sierpnia 2013

The Tall Ships Races 2013 Świnoujście-parada żaglowców I

  Nie mogłam przeboleć, że nie będzie mnie na paradzie żaglowców. Zadzwoniłam więc do siostry i zapytałam czy będzie w tym czasie na falochronie.
-Oczywiście, zasiadam już o godzinie jedenastej i będę robić zdjęcia -odpowiedziała. Będziesz mogła je wykorzystać.
   Wiedziałam, że mogę na nią liczyć, bo to solidna firma. Zasiadła więc na wybranym kamieniu jak najbliżej wody. Żar lał się z nieba. Przepływające stateczki obmywały chłodną wodą nogi. W pewnym momencie, z impetem przepłynęła  motorówka i wzburzyła wodę na tyle, że fala zalała moją siostrzyczkę aż do pasa.  Siedziała z mokrą pupą przez całą paradę, przeżyła nawet deszcz i burzę. Efekt fotografii jest fantastyczny. Oglądając je przeżyłam duchową ucztę.
Dziękuję Ci kochana Danusiu. 
   Zaprezentuję Twoje fotografie moim blogowym Przyjaciołom.

Molo w Świnoujściu.
 
Replika żaglowca - Szwecja.
 

Stawros S Narchos

Aleksander von Humboldt II
Dar Młodzieży
Kruzensztern
Wyjście na morze.
Na redzie.

27 komentarzy:

  1. No i proszę co ja widzę piękną paradę żaglowców widok niesamowity wielkie dzieki dla siostry na którą zawsze możesz liczyć zdjęcia eleganckie i z tego co prezentujesz w poscie to wizyta wyszła pomyślnie serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wizyta pomyślna. Ze zdjęć cieszę się bardzo. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Miałam godzinę czasu, od 13 do 14. Przepłynęł trzy łupinki. Lunął deszcz i dla mnie było po paradzie. Nie wiem kiedy płynęły te wielkie ;o(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie płynęły trochę później. Na szczęście siostry deszcz nie przestraszył, siedziała kamieniem.

      Usuń
  3. Cudowne!!!
    Zdjęcia robione z takim poświęceniem muszą być piękne.
    Widać na niebie czarne chmury, które przetoczyły się nad Świnoujściem.
    Te chmury dodały uroku zdjęciom - są przepiękne!
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również podobają się z zachmurzonym niebem, dlatego nie poprawiałam ich w Photoshopie. Serdeczności zostawiam.

      Usuń
  4. piękne zdjęcia przede wszystkim. ja fragmenty w telewizji ogladałam, ale przecież to nie to samo co na własne oczy. nawet z mokra pupą:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też siedziałabym z mokrą pupą nawet aby podziwiać przepływające cuda. Siostra do dziś pieje z zachwytu na samo wspomnienie. Pozdrawiam pięknie.

      Usuń
  5. andante spianato8 sierpnia 2013 22:54

    Jak Ci wiadomo widziałam te cuda, ale zdjęć nie udało mi się porządnych zrobić . Impreza opóźniona była o 1,5n godziny w dodatku lało .Gratuluje Twojej siostrze i pozdrawiam z płacząca duszą.Serce tam zostało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie płacz Basieńko, wrócisz tu na pewno i spełnią się Twoje marzenia.Wysyłam Ci powiew morskiej bryzy i całuska.

      Usuń
  6. Wspaniałe fotografie!!! Gratulacje dla pani z mokrą pupą. Warto było, prawda? Jednego żal, że za mało żagli było rozwiniętych. Jan

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przekażę gratulacje, bardzo dziękujemy. Podobno rozwinęły żagle na trasie Ś-cie Międzyzdroje. Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Rzeczywiście żaglowce prezentują się wspaniale. Czy to był wyścig, czy parada?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyścig zakończył się w Szczecinie i tam był finał regat. W naszym mieście była parada dla ludzi, raczej pokaz i prezentacja.

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Nam również podobają się bardzo. Pozdrawiam.

      Usuń
  9. No widzisz, Loteczko, wprawdzie nie widziałaś tego na własne oczy, ale jednak masz wspaniałe zdjęcia. Zawsze uważam, że na niektórych członków rodziny można liczyć.
    Pozdrawiam Ciebie i Siostrę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądanie zdjęć sprawiło mi niemałą przyjemność, bo przypomniałam sobie jak w roku 2007 wisiałam na kołku w porcie przez ponad cztery godziny. Moja siostra również lubi robić zdjęcia przy rozmaitych okazjach. Miłego dnia Aniu.

      Usuń
  10. Widać, że pogoda nie była zbyt dobra i wytrzymać w takiej sytuacji było ciężko. Tym bardziej podziwiam wytrwałość z jaką p. Danusia robiła zdjęcia. Efekt widzę wspaniały , a slajdy pokazują, że dość długo przyszło zasiadywać na kamieniach. Obejrzałam z przyjemnością. Marylka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Marylko, dawno nie zaglądałaś do mnie. Cieszę się, że już jesteś w domu. Zastanawiałam się kiedy wrócisz. Jak było?

      Usuń
  11. W arabskim przysłowiu do najpiękniejszych rzeczy świata liczą młodą dzieweczkę, konia w galopie i żaglowiec pod pełnymi żaglami... Tu, choć tych żagli czuję niedostatek, przecie widać tegoż proverbium prawdziwość...:)
    Kłaniam nisko i dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była burza, może dlatego nie rozwinęli nawet części żagli. Mieli to uczynić na morzu między Świnoujściem a Międzyzdrojami. Czuję żal z tego powodu, że nie mogłam obejrzeć tej parady własnymi oczami. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  12. Dzięki za odwiedzinki i komentarz u mnie.Tak bardzo chciałam być w Świnoujściu aby zobaczyć żaglowce gdy rozwiną żagle,ale niestety nie mogłam.Bardzo mnie ucieszyły te piękne fotografki u Ciebie.Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzadko można w porcie zobaczyć rozwinięte żagle. Gdyby tak mieć własny jacht i móc znaleźć się w pobliżu, czyli na morzu. Może kiedyś i takie nierealne marzenia się spełnią? Pozdrawiam.

      Usuń
  13. Witaj :)
    Piękne fotografie i udany dzień :)
    Pozdrawiam mile :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fotografie siostry, a dzień miałam niezbyt udany. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Parada podobno była cudowna. Ja niestety nie zdążyłem. Dobrze, że są zdjęcia :))

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.