czwartek, 29 sierpnia 2013

Ptaki w mieście

  Kiedy jesteśmy na spacerze, wszędzie towarzyszą nam ptaki wodne. Są wdzięcznym obiektem do fotografowania, więc korzystam z każdej nadarzającej się okazji aby pstryknąć im zdjęcie.
  W porcie ludzie karmią je chlebem. Nie jest to najzdrowsze pożywienie, ani też nie ma konieczności karmienia ich latem. Ale grunt to dobra zabawa,  a że ptak potem odchoruje? Nic to.Tacy są ludzie. 
  Wracając z Latarni Morskiej obserwowaliśmy siedzące na palach kormorany. To spokojne i przyjazne ptaki. Nie są płochliwe, mogliśmy podejść dość blisko. Szczególnie jeden z nich był pocieszny, albo otwierał skrzydła i taki rozkraczony siedział, a kiedy się zmęczył, zakładał je sobie na głowę. Przezabawnie to wyglądało, a Księżniczka miała dużo radości kiedy zmieniał pozycję.


Kaczka z potomstwem zarekwirowała rower wodny. Zachowywała się jak kapitan.

  

46 komentarzy:

  1. Śliczne zdjęcia i piękne ptaki. Szczerze mówiąc to bardzo dawno nie widziałam kormorana. Dawno temu gdzieś na Mazurach pamiętam, że się zachwycałam kormoranami.Prędzej można spotkać mewy nad większym zbiornikiem wodnym.W moim otoczeniu najczęściej można spotkać łabędzie z większych ptaków i to też nie wszędzie. Taki region, niestety...
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na spacerze zauważyłam siedzące kormorany. Kiedy wracaliśmy z Latarni, zajrzeliśmy tam i były, widocznie dobrze czują się w tym miejscu. Kiedyś ich tu nie było. U nas jest ostoja kormorana,ale ciut dalej. Dziś robiłam zdjecia ptakom na falochronie, były takie małe, pocieszne, nawet nie wiem jak się nazywały.Pozdrawiam Cię Jolu.

      Usuń
  2. Kormorany są piękne, ale rybacy chyba nie przepadają za nimi, bo wyjadają ryby :). Spacer z wnuczką był cudowny i wspaniale, że jej się podobało. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kormoranów jest u nas za dużo, dlatego wędkarze i rybacy narzekają na nich. Jednak to piękny ptak do obserwacji. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Wspaniałe zdjęcia!!!! Gratuluję!
    A u mnie też ptaki, ale zupełnie inne.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajrzę na pewno, bo oglądanie przyrody sprawia mi przyjemność. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Kaczuuuchy:):) od razu mi się gęba cieszy jak widzę te najpiękniejsze ptaki na świecie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie najzgrabniejsze ale wdzięczne i ustawiają się do fotografii.

      Usuń
  5. Witaj :)
    Piękne zdjęcia :) ja bardzo lubię obserwować ptactwo i także je fotografować :)
    Pozdrawiam mile :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy chyba lubi je obserwować, a fotografie ptaków są czasami zadziwiające. Lubię je robić i oglądać także. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Kiedy spacerowaliśmy brzegiem morza nie wiem czy powiem poprawnie -szlismy do Fortów Zachodniego czy Anioła to widzieliśmy jednego kormoranach na palach i pare kaczek zdjecie mam zrobione może przy okazji dam do posta .Bardzo ładnie pokazałas zdjecia kaczek i kormoranów a mi morze jeszcze pieknie szumi ....serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie w tym miejscu robiłam fotki, naprzeciwko Fortu Anioła. Tym razem było ich więcej. Po raz pierwszy w tym miejscu je widziałam , widocznie są tam ryby. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Mieliście dużo szczęścia że tyle kormoranów można było zobaczyć i uwidocznic na zdjęciach kaczuszki śliczne pozdrawiam dziekuję za odwiwdziny na moich blogach i zapraszam

      Usuń
    3. Miło że jesteś. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  7. Piękne zdjęcia, a i ptaki widać ,że oswojone bardzo :-)
    I nie ma to jak spacery z Księżniczkami :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obcowanie z przyrodą jest przyjemne, najlepiej o tym wiesz, prawda?

      Usuń
  8. Moi wrócili dzisiaj, pełni wrażeń , a ja oglądałam ich filmy , zdjęcia . Głównymi bohaterami były statki i ptaki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo cóż można w Ś-ciu fotografować innego? Oglądając fotografie dzieci, możesz przypominać swój pobyt nad morzem. Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również pozdrawiam.

      Usuń
  10. Powtórzę za Poprzedniczką - piękne zdjęcia.

    A mnie pozostały jeno te rybitwy, które w zimę zapuszczają się w głąb Warszawy w poszukiwaniu pożywienia:)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Rybitw i u nas dostatek. Tak się rozpanoszyły, że wszędzie ich pełno. Lubię je w okolicach plaży, bo tam jest ich miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mieszkańcy terenów nad wodą mogą fotografować ptactwo wodne, a co ja mam sfotografować w środku miasta? Owszem, mogę fotografować gołębie, które brudzą mi balkon lub jazgoczące wrony, które budzą mnie rano. Jedynie podobają mi się wścibskie wróbelki, które coś dziobią na moim balkonie, choć nigdy niczego tam nie sypię, ale sąsiedzi na prawo i lewo szastają chlebem, więc zawsze coś spadnie na nasz balkon.
    Życzę miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nasze ptaki są milsze od gołębi, których i my nie lubimy.Ich również u nas nie brakuje. Wrony musisz polubić, bo one doskonale likwidują jaja gołębi, napadają na gniazdo i zjadają ich zawartość. Kilka razy to obserwowałam, nawet u mnie na balkonie. Ludzie bawią się w karmienie, nie myślą o tym, że komuś to może przeszkadzać. Miłego weekendu.

      Usuń
  13. Spacer z Księżniczką i podziwianie ptaków wodnych to prawdziwa przyjemność.
    Urzekły mnie kormorany. Te ptaki widuję bardzo rzadko. Ptactwo to świetny ale ulotny obiekt do fotografowania. Co innego kaczki...Tych, ostatnimi czasu jest dosyć dużo i wszędzie...
    Jak zwykle prześliczne zdjęcia.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kaczuszki też lubię fotografować, ustawiają się i wdzięczą. Ostatnio na falochronie robiłam fotki małym szarym ptaszkom, które wyjadały coś z wodorostów. zachowywały się bardzo wdzięcznie. Przyroda jest ciekawsza od martwej natury. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  14. Ostatnia fotografia jest bardzo pocieszna. Gdzie ta kaczka wlazła i jak? maluchy nadają się na załogę. Maryla

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nas również bardzo ubawiła ta scenka, a kaczka sprawiała wrażenie ważnej osoby na skuterze wodnym. Pozdrawiam.

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ptaki zawsze są pięknym obiektem do fotografowania.

      Usuń
  16. ¸.•°❤❤⊱彡
    Bela série de fotos.

    Boa semana, amiga!
    Beijinhos do Brasil.
    ¸.•°❤❤⊱彡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam również, dziękuję za wizytę.

      Usuń
  17. Gdzie woda tam ptaki, zawsze ich oczekuję. Kaczuchy piękne, a kormorany są piękne. Będąc na Warmii widziałam je z daleka, na jeziorze Długim, ale nie udało mi się ich dobrze sfotografować.
    Bardzo ładne zdjęcia. Loteczko, na jakiś czas muszę się pożegnać, ale zapraszam do siebie na bloga, bo wpisy będą się pojawiać.
    Pozdrawiam serdecznie*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę czekać w tym miejscu na Twój powrót. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  18. piękny widok, coś cudownego :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne fotografie! No i ptaki na pewno bezpieczniej fotografować niż ludzi:)
    Dla mnie spojrzenie na morze, horyzont daje duży odpoczynek dla oczu....... I dla duszy też....... Jak kormorany nad Wisłą widziałem w zeszłym roku. Od karmienia zwierzęta mogą pozdychać. A już na pewno od jedzenie gumy do żucia.
    Pozdrawiam seredcznie

    OdpowiedzUsuń
  20. To zapraszam do spotkania. Na pewno fajnie będzie. Tak u nas dziś dzień typowo jesienny. Pierwszy taki dzień. Ale na pewno jeszcze letni dni powrócą.


    Dla mnie widok wody, horyzontu daje odpoczynek. I ptaki jest bezpieczniej fotografować niż ludzi:) Kormorany zeszłego roku nad Wisła widziałem. A najczęście ptactwo zdycha po zjedzeniu gumy do żucia.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ludzie karmiąc ptaki nie zdają sobie sprawy z tego, że szkodzą im. Powróciła dziś ładna pogoda. Wczoraj padał deszcz i był silny wiatr, dziś pięknie cicho i słonecznie. Obiecują taki początek września i niech ta będzie. Mam ochotę na wycieczkę nad Turkusowe Jezioro w Wapnicy 25km stąd, może się jutro wybierzemy. Serdeczności dla Ciebie Vojtku z nad morza.

      Usuń
  21. U nas pogoda zmienna też ale zła nie jest. A wybiorę się właśnie w sobotę. Bo jest ślub kolegi z pracy. Pracuję z Niem cztery lata. Impreza odbywać się będzie pod Warszawą w miejscowości Kobyłka. I On prosił, żeby o tym napisać na blogu i pokazać.
    Mam fotki z Kapelą z Pragi :) I mam jeszcze ciekawszą fotkę. Menela z Pragi na ulicy Stalowej. Ale już pomnik usunięto bo raczej chwały to Pradze nie przynosiło. Jak chcesz fotki mogę Ci przesłać, podaj tylko maila.
    Na jesieni powinienem znowu na Pragę ruszyć z filmami i fotkami.
    Pozdrawiam przed obiadem. Na razie tylko zupa grzybowa. Smacznego.
    Vojtek

    A najbardziej mi się podoba fotka 5 od góry. Tam gdie ptaki są w widocznym ruchu. Lubię fotki dynamiczne.
    Pozdrawiam o raz drugi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dynamiczne fotki i ja lubię, ale w tym miejscu źle wyszły, kuter zardzewiały stał w pobliżu i tworzył brzydkie tło. Chętnie obejrzę Twoje fotki, o których pisałam. Możesz wysłać na lotka3@op.pl. Dziękuję, chętnie je obejrzę, bo w TV za szybko zniknęły z ekranu. Ciekawa jestem postu ze ślubu, dla znajomych weselników będzie to gratka, bo zobaczą siebie w necie. Pozdrawiam, życzę udanego weekendu.

      Usuń
  22. Jak zawsze śliczne fotki Loteczko, a ten kormoran jest naprawdę przezabawny :)
    Ja też bym się śmiała gdybym go widziała.

    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Księżniczka śmiała się z niego dobrą chwilę. Dość często zmieniał pozę. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  23. Przepiękne fotografie, a 4 i 5, to kolorystyczne mistrzostwo świata.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepiękne fotografie, a 4 i 5, to kolorystyczne mistrzostwo świata.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne zdjęcia wspaniałych ptaków...jakimi są kormorany...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.