niedziela, 21 lipca 2013

Karuzela Cooltury

   Jak co roku, w naszym mieście odbywa się Karuzela Cooltury. Przyjechało dużo znanych celebrytów. Tłumy mieszkańców i wczasowiczów wypełniały namioty podczas debat, lub spotkań autorskich.
Tu można znaleźć więcej informacji.

A to migawki z wydarzeń Karuzeli.

Wypełniony po brzegi namiot debat.

Krystyna Janda i ogromnie lubiany Jerzy Stuhr. Prowadził Kamil Durczok.
W namiocie dzieci gościł Koziołek Matołek.
Debata polityczna.
Namiot Małego Inżyniera.
Mało interesująca wystawa plenerowa prof. Ernesta Zawady.
Największa, potężna i atrakcyjna wata cukrowa.


50 komentarzy:

  1. Witam w niedzielę!
    Muszę stwierdzić że w Świnoujściu ciągle coś nowego po prostu tętni miasto prawdziwym życiem kulturalnym czy przede wszystkim artystycznym jak i politycznym jest jedyne w swoim rodzaju piękny reportaż przedstawilaś pozdrawiam Księzniczkę co delektuje się watą cukrową miłej niedzieli pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miłe co piszesz. Mam wrażenie, że podobało Ci się u nas. Najczęściej, ludzie odwiedzający nasze miasto, wracają do niego za rok, więc może i Ty wrócisz? Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Mnie tez najbardziej podoba się ta najwiękasza wata cukrowa. Od razu odżywają wspomnienia z dzieciństwa:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba każdy z nas przechodził umiłowanie do waty na patyku. Teraz zbyt dużo ochotników na nią nie ma.

      Usuń
  3. Szeroką plażę to ja pamiętam z roku 1984. Bo tam zawitałem na parę godzin. I pamiętam helikopter na plaży.
    Ja się opalam dość trudno, bo mam cerę jasną. Ale się opalam. Nie leząc tylko chodząc w słońcu. Na leżenie nie jestem za cierpliwy:) Na rybkach też się mogę opalić.
    A najbardziej w życiu to się opaliłem nad Morzem Czarnym Anno Domini 1974:)
    Tak chcę być w Twoich stronach ale we wczesnej jesieni. Wcześniej po prostu się nie wyrobię:)
    Pozdrawiam Ciebie i Świnoujście wakacyjne!
    Vojtek, który był dziś nad Wisła i promem pływał.

    Wata cukrowa to dla mnie wspomnienia z dzieciństwa tak samo jak pańska skórka:)
    No cóż Twoje miasto teraz ma swoją chwilę. Bo jest nieodłącznie kojarzone z turystyką, polskim morzem itp.
    Pozdrawiam raz jeszcze znad Wisły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba każdy z nas, ciut starszych ludzików, pamięta watę cukrową. Co do kolorów jej, to tylko różową pamiętam i to zabarwianą naturalnym barwnikiem malinowym. Teraz farbują na każdy kolor. Wnusia uparła się na nią, choć mama jej nie pozwala, ale dziadkowie dogadzają jak mogą.
      Nasze miasto w sezonie zarabia pieniądze, bo większość ludzi żyje z turystyki, a to kwatery wynajmują, a to stragany wszelakie otwierają, więc niech im się wiedzie.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Widzę, że nie tylko dorośli, ale i maluchy skorzystały. Szczególnie przypadło mi do gustu ostatnie zdjęcie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To raczej dorośli skorzystali , bo dziadek dostał watę gratis. Ech, gdzie te czasy, kiedy jedyną pociechą była wata cukrowa. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Witaj Lotko!
    Księżniczka z niebieską watą wygląda cudownie.
    Wystawa prof.Zawady źle mi się kojarzy...
    Przypuszczam, że impreza była bardzo interesująca.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, impreza była interesująca, bo przez całe dni i wieczory odbywały się spotkania, spektakle i imprezy. Dużo było atrakcji dla dzieci. Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Lotuś!
    Co się stało z blogiem Anny?
    Czyżby zlikwidowała? Tak lubiłam u Niej bywać.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blog Ani zginął. Ma nowy, jest u mnie w linkach.

      Usuń
  7. No to mieliście kultury co niemiara. I Księżniczka też skorzystała!!!
    Pozdrawiam pięknie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Księżniczka była nawet na wieczornym koncercie, a babcia w tym czasie już spała. Wata, to była dopiero radość!!! Serdecznosci zostawiam.

      Usuń
  8. Wata cukrowa, mniam. Księżniczce pewnie wyjątkowo smakowała, bo niebieska. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słodkie to było ale język pofarbowało, więc nie jestem pewna, czy zdrowa to rzecz. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Ah! La barbe à papa géante!
    Je vous souhaite une bonne semaine.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również życzę miłego tygodnia i pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  10. Już się przestraszyłam, że byli sami durni celebryci, a tymczasem zobaczyłam na zdjęciach bardzo mądrych ludzi.
    Celebryta to człowiek, który wsławił się tym, że wszędzie bywa, np. Jola Rutowicz, która nie ma niczego sensownego do powiedzenia.
    I co, udało się dziadkowi i Księżniczce pochłonąć te ogromne smakołyki?
    Życzę miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziadek miał radochę, bo dostał watę za darmo, czyli w ramach promocji. Miał z tego sporo radości, natomiast Księżniczce chyba celowo dali taką wielką, dla reklamy, bo wszyscy się za nią oglądali. Córka jej nie pozwala na jedzenie waty ale dziadkowie owszem, ale tylko ten jedyny raz. Serdecznosci zostawiam.

      Usuń
  11. Klik dobry:)
    To dzieje się coś u Was w wakacje. U mnie sezon ogórkowy. Urzęduję więc w większości dni na wsi. W mieście nudy.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sezonie u nas zawsze dzieje się najwięcej. Zima za to mamy pełny spokój. W pobliżu mam amfiteatr, a nagłośnienia mają teraz potężne, więc często zasypiam przy dźwiękach koncertów.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  12. Zdjęcie z watą cukrową jest extra!
    Prawdziwa Karuzela Cooltury, dla każdego coś miłego...
    Cieszę się, że wierszyk się podobał, bo jest on mojego autorstwa.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się podobał, powinnaś pisać dla dzieci, bo masz zdaje się wyjątkowy dar. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  13. Witaj, Lotko, dużo sie u Ciebie dzieje, a ja czekam cierpliwie na wyjazd nad morze i spokojnie pływam sobie w basenach. ;-))

    Pozdrawiam wieczorową porą, serdeczności, j,.

    PS Bardzo się cieszę, że p.Stuhr wrócił do siebie i że dobrze się czuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był najbardziej oklaskiwanym celebrytą, ludzie wiedzieli o jego zmaganiach z chorobą. Wiem coś o tym, bo cała nasza trójka jest dotknięta chorobami nowotworowymi i również nie poddajemy się zbyt łatwo. Na basen będę chodzić w sierpniu, teraz nieczynny. Na plażę nie chodzę, bo mam alergię na słonko. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  14. Watę cukrową i ja pamiętam i jadałem. Teraz nie :) U nas jeszcze sprzedawali Pańską Skórkę. I teraz też od czasu do czasu widuję. Wiadomo, że Wybrzeże głównie z turystyki żyje. Tym bardziej, ze zakładów przemysłowych ubyło.
    Warszawa też już nie jest ośrodkiem przemysłowym. Tylko urzędniczo politycznym.
    Ja najbardziej znam wybrzeże od Helu do Łeby. I dwa razy byłem w Kołobrzegu. Obawiam się upałów jakie mają się u nas zjawić.Źle je znoszę.
    Wpis dam w weekend. Będzie sieczka wydarzeń:)
    Pozdrawiam Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście upały u nas nie są takie dokuczliwe, bo niemal zawsze wieje wiaterek. Słońce i upały również ciężko znoszę, bo i serduszko moje ich nie lubi. Nie wyobrażam sobie upału w wielkim mieście, to dopiero musi być straszne kiedy nie ma się gdzie schować, a klimatyzacje u nas jeszcze wciąż są rzadkością. Nie wiem co to jest Pańska Skórka, nie słyszałam u nas takiego określenia. Pozdrawiam, chłodku trochę Ci posyłam.

      Usuń
  15. Świetny pomysł, a widzę ,że ludzi też dużo bywa na tych spotkaniach :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na każdym spotkaniu namioty były zapełnione. Ludzie garną się do kultury. Pozdrawiam.

      Usuń
  16. Wata generalnie mówiąc jest świństwem , ale któż się jej oparł w dzieciństwie.Szkoda , że karuzeli już nie ma , a ja nie mogę doczekać kiedy przyjade do Świnoujścia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam tu na Ciebie Barbinko, pobawimy się na huśtawkach. Miasto też czeka. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  17. Wypatrzylam Ksiezniczke! Jaka ona juz duza i ladna!
    A atrakcje na pewno mialy wiele ciekawych stron, mam nadzieje, ze znalazlas tez cos dla siebie.
    Serdecznosci i usciski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Księżniczka rośnie jak na drożdżach. Jest ładną dziewczynką i ma sporo zainteresowań. Pierwszą klasę skończyła z wyróżnieniem. Siedzący u niej na biurku miś, podobno pomaga i czyni cuda, tak twierdzi mała. Serdeczności przekazuje Cioci, bo jest obok i czytała komentarz. Kazała przesłać całuska, więc przesyłam. Od nas moc serdeczności.

      Usuń
  18. Fantastyczny pomysł, dobrze że są słuchacze:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Słuchaczy o dziwo nie brakowało. I mieszkańcy i wczasowicze tłumnie uczestniczą w imprezach Karuzeli. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. To dobrze, że taka impreza cieszyła się powodzeniem. Ludzie są coraz bardziej otwarci i to mi się podoba. Ostatnie zdjęcie z wnuczką jest super :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmienia się nasza Polska i Polacy również. To dobrze, że stajemy się cieplejszym narodem i garniemy się do kultury. Pozdrawiam.

      Usuń
  21. Tak Loteczko, maki to takie kwiaty z naszego dzieciństwa. Ja je też uwielbiam.
    Miłej, upalnej niedzieli życzę:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby każdy kwiat cieszy ale ten czerwony maluch dziko rosnący , cieszy oczy gdziekolwiek jesteśmy. Pozdrawiam.

      Usuń
  22. Super! Nigdy o czymś takim nie słyszałam!! Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy zajrzeć do internetu i pisze o tej imprezie dość dużo. Pozdrawiam.

      Usuń
  23. Tu masz rację:) Ja promem w Świnoujściu jeździłem jako turysta:)
    Duży wybór autek jest. Bo sprzedaż nowych aut spadła. I handlowcy się dwoją i troją, żeby coś sprzedać.
    Myślę o Skodzie(pracuję w Skodzie i mam rabat pracowniczy), Opel, Ford, Fiat.
    Zobaczymy.
    Dziś chłodniej. Wiatr, bardzo lubię taką pogodę.
    Pozdrawiam serdecznie
    Vojtek żegna cooltooralnie:) A u nas teatry teraz nie czynne:) Czyli trochę mniej cooltoory.......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skodę mają nasze dzieciaki i bardzo sobie ją chwalą. Kupili nową kilkanaście lat temu i do dziś niewiele przy niej robili. My mamy Suzuki Svift, od nowego nic przy nim nie robimy. Życzę Ci, aby zakup się udał, a rabaty to bardzo ważna rzecz. Pogoda ciut się pogorszyła, nawet pada więc odpoczywamy od upału. Dzieciarnia wprawdzie czeka na słońce, bo plaża kusi. Nasza Cooltura zostawiła trochę wspomnień i do następnego roku będziemy czekać. Dziwna nazwa, prawda? Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  24. Lotko. Praktycznie teraz jest taka konkurencja, że nie ma złych aut. Są tylko mody i trendy. Nie spieszę się bo w pracy bezpłatnie możemy wziąć każdą Skodę. Tylko tankujemy za swoje pieniądze. Jeszcze sobie pójdę do salonów do Japończyków. Może w ten weekend?
    U nas też upał zelżał i jest przyjemnie.
    Dzieci zawsze chcą słonka. I bardzo dobrze. ja też chciałem i kochałem się pluskać w wodzie. W Fotoexpresie dałem mini tekścik o Powstaniu.
    Cooltura to taka nazwa raczej humorystyczna. Polska pisownia połączona z angielską.
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka dni chłodniejszej pogody minęły za szybko, nawet nie zdążyliśmy się nacieszyć, a już piekielne słońce wyjrzało w nieba i przygrzewa tak potwornie, że pot spływa ciurkiem. Jedynie na plaży jest cudnie, moje dziewczyny odpoczywają i napawają się zapachem morza, aby wystarczyło im na całą zimową porę. Pozdrawiam Cię, odpoczywaj i wracaj.

      Usuń
  25. Bardzo dziękuję za odwiedziny i czekam na nową notkę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Latem pisuję rzadziej, muszę dogadzać wypoczywającej nad morzem wnusi. Pozdrawiam.

      Usuń
  26. Wspaniała rozrywka,coś dla serca i ducha,miła odskocznia od codzienności.
    A tej waty cukrowej większej już nie było,hahah:)Super.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odskocznia rzeczywiście dla ducha. Pozdrawiam.

      Usuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.