poniedziałek, 24 czerwca 2013

Wracam po dłuższej przerwie


       Piosenkę tę dedykuję Basi, która odeszła od nas w maju. 

  Po dłuższej przerwie powitam Was kwiatkami, które rosną w moim mieszkaniu. Zaplanowałam zakup nowych gatunków, bo to raj dla oczów.
Ten różowy jest przeznaczony dla Księżniczki.
Ten klonik podobał mi się bardzo, więc go kupiłam.
A on zakwitł już drugi raz.
Ten kwitnie dwa razy w roku.
Te mam już kilka lat i wciąż cieszą oczy kwiatkami.
   Tym z Was, którzy są na urlopach, życzę miłego odpoczynku i dobrej pogody. Pozdrawiam serdecznie.

62 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Lato panuje nam wszechwładnie, więc musi być kolorowo.

      Usuń
  2. Cudowne zdjęcia, w otoczeniu takich pięknych kwiatów radość częściej w sercu gości:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, dzień zaczynam od oglądania roślinek i robi się na sercu jaśniej. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. bardzo lubię storczyki, ale nie umiem ich pielęgnować. zawsze mi padały...
    teraz mam taki jak ten twój ostatni, kwitnie bez przerwy od kwietnia ubiegłego roku.
    to jakiś fenomen chyba, na wszelki wypadek nie ruszam go, choć pędy kwiatowe są za ciężkie, podpieram je, bo doniczka się przechyla...
    nawet nie mam kiedy go przesadzić. w dodatku po bokach wystają jakby korzenie w kolorze hmmm, zbliżonym do srebrnego. tez nie wiem co z tym zrobić.
    tu w sklepach, w kwiaciarniach nikt nie wie, nikt się nie zna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie napisałam Ci, że te korzenie mają tak sterczeć. Nie są ładne, ale nie należy ich usuwać. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  4. Klik dobry:)
    To się nazywa piękne wejście po przerwie.
    Ja nie mogę się cieszyć w domu kwiatami kwitnącymi, bo żadne nie chcą kwitnąć.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno będą rosły i kwitły storczyki i anturium. Potrzebują tylko światła, nie słonka ale światła. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Może u mnie za mało tego światła? Sama nie wiem. Chociaż... sąsiadka na parterze ma storczyki w oknach. Nawet oglądałam w kwiaciarni, ale zrezygnowałam z zakupu. Prawie 50 zł. jeden.

      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    3. W hipermarketach można kupić o połowę tańsze i równie piękne. Niektórym kwitną na oknach, ale za dużo słonka nie mogą mieć. Myślę, że znajdziesz dla nich odpowiednie warunki, bo jak już zakwitną, to przez pół roku cieszą kolorem. U mnie jeden kwitnie od listopada i nic nie wskazuje, że przestanie. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Lubię takie pisanie o życiu naszym powszednim. Tak jak na przykład remont kuchni. Takie ludzkie nasze codzienne sprawy. U mnie trochę może mniej powszednio. Ale w Warszawie można na różne imprezy się natknąć przypadkowo :) Wczoraj trafiłem na Krakowskim Przedmieściu Na pokaz mody: Dam to zaraz w Fotoekspresie :)

    Lubię kwiaty w domu. Ale mam ich za mało. No nie wszystko można mieć.
    Ja mam główny urlop dopiero w drugiej połowie września. Chyba , że coś się zmieni.
    Serdecznie pozdrawiam Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię pisać o codziennych sprawach i lubię czytać u innych blogowiczów, dlatego Twoje posty dostarczają mi radości, bo wiem co oglądasz i czym żyjesz. U nas dziś pada jak cholera,ale i u Was nie jest spokojnie, nie tylko w pogodzie. Jutro mamy wyprawę do szczecina, nasza Księżniczka ma ósme urodziny. Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  6. Witaj-cudowne zdjęcia,interesujący cały blog-pozdrawiam i zapraszam do Dobrych Czasów.Ja zagoszczę na dłużej-pozdrawiam Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Jolu za odwiedziny. Na pewno do Ciebie wstąpię. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  7. Ten żółty jest przepiękny:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podziwiam ludzi, którzy potrafią tak jak Ty hodować orchidee (i nie tylko one). Już kilka razy pisałam, że w moim domu kwiatami opiekuje się mąż. Teraz na wiosnę rozmnożył pelargonie i mam kłopot, bo zajmują parapety, czego nie lubię, bo przeszkadzają w opuszczaniu rolet.
    P.S. Nawet nie chcę myśleć, że Basi już nie ma:(
    Gorąco pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dziwnie się czuję z tą wiadomością o Basi. Mam kilka ulubionych gatunków kwiatów, a storczyki kwitną niemal bez przerwy. Widziałam w kwiaciarni kilka nowych gatunków i muszę je sobie kupić. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Dobrze, że już jesteś! Brakowało Ciebie i Twoich postów.
    Zachwyciły mnie dwie odmiany storczyków; zielona i zółta.
    Wyglądaj wspaniale. Mam nadzieję, że ich nie zauroczę. Podobno nie mam złego wzroku.
    Podobnie jak Ty kocham kwiaty. Utraciłam swoją dużą kolekcję storczykową. Nie zauważyłam i kupiłam storczyki z tarczkami. Nie mogłam ich zlikwidować. Skutecznie niszczyły moje ukochane kwiaty. z 36 zostały tylko 4
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co to są tarczki, ale kiedyś przygarnęłam dwie sierotki z maleńkimi białymi milimetrowymi robaczkami. Walczyłam z nimi bardzo długo. Wyciągałam każdy storczyk, kąpałam w wodzie z trucizną, ziemię przepalałam w piekarniku i znów wsadzałam do doniczek. Dwa razy zrobiłam taki bal i udało się, storczyki uratowałam. Miło że jesteś. Wiem, ze lubisz kwiaty, bo często podziwiam je u Ciebie. Serdeczności wysyłam.

      Usuń
  10. Lotuś jakie prześliczne masz kwiatki i jak zadbane, ja mam klonika ale jest troszku inny, kiedyś pokażę. Wszystkie są piękne, więc nie będę żadnego wyróżniała, bo wszystkie mi się podobają. CUDNE!!!

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam kiedyś brązowego klona, taki wysoki urósł, że musiałam go oddać do większego mieszkania i nie mogę takiego zdobyć. Ten mi się trafił w Castoramie u Was. Mam na oku kilka nowych gatunków i na pewno sobie je kupię. Jutro jestem u Was, Księżniczka ma urodzinki. Pozdrawiam.

      Usuń

  11. Ślicznymi kwiatami nas przywitałaś. Anturium piękne i oby Tobie i wnuczce zawsze kwitło. Żółty storczyk jest cudny. Ja mam w domu sześć storczyków i często kwitną. Teraz kwitną trzy, a trzy następne mają nowe pędy kwiatowe. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię i storczyki i wszelkie kwiatki domowe. U mnie zajmują więcej miejsca niż domownicy, bo tak się rozrastają. pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  12. Witaj Loteczko po przerwie. Ładne mas storczyki, moje ostatnio przekwitły.Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego mam ich więcej, kiedy jedne kwitną, następne szykują się do kwitnienia. Pozdrawiam.

      Usuń
  13. Witaj, muszę Ci powiedzieć, że uwielbiam storczyki i mam ich kilkanaście, a i anthurium bardzo lubię.

    Pozdrawiam najserdeczniej, JoAnn.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj, muszę Ci powiedzieć, że uwielbiam storczyki i mam ich kilkanaście, a i anthurium bardzo lubię.

    Pozdrawiam najserdeczniej, JoAnn.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Storczyki bardzo się rozpowszechniły w Polsce, pamiętam czasy, kiedy o nich mogłam tylko pomarzyć. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  15. Kolorowo nas przywitałaś, Loteczko, radośnie dzień się zaczyna się od spojrzenia na kwitnące kwiaty.
    Pozdrawiam ciepło*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nabieram chęci do życia jak patrzę na kwiaty, dlatego mam ich w domu tak dużo. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  16. Jaka jest tajemnica tak pięknie kwitnących storczyków? Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może Cię to zdziwi, ale im mniej się o storczyki dba, tym lepiej kwitną. To kwiat dla leniwych, bo nie wolno ich częściej podlewać, niż raz w tygodniu. Pozdrawiam.

      Usuń
  17. Kochana , tak jak pisałam u pani Profesór te kwiatki sa odzwierciedleniem piekna duszy. A co do Basi to "non omnis moriar"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę pogodzić się z myślą, że jej nie ma. Niech odpoczywa, bo na ziemi nie miała lekko. Kwiaty kocham nad życie. pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  18. Z moich czterech storczyków kwitnie tylko dwa, coś im się porobiło w trakcie remontu i musze je jakoś lepiej zasilić.
    Bardzo mi się podoba ten żółty.
    Serdeczne pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bardzo lubią zasilanie i przesadzanie, te najbardziej zaniedbane, kwitną bez przerwy. Żółty jest śliczny, też go lubię. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. One po remoncie straciły swój blask, były totalnie zakurzone , a nie miałam gdzie ich przed tym uchronieć...ale być może były za dużo podlewane, a mam w domu pomocnika, któremu nie daje się wytłumaczyć, że nie wolno.
      Ktoś mi powiedział, że by spróbować podnawozić choć wiem , że nie za bardzo to lubią... jednak dzięki temu dwa ożyły.
      Pozdrówka.

      Usuń
    3. Przede wszystkim nie podlewać częściej niż raz na dwa tygodnie w czasie, kiedy nie kwitną i postawić w chłodniejszym miejscu.Na pewno odżyją. Moje też były zakurzone po remoncie, umyłam im liście i już. Pozdrawiam.

      Usuń
    4. Chyba im przedobrzyłam z udogodnieniem nasłonecznienia.
      Wystawiłam do szklarni, tzn. na obudowany balkon i chyba masz rację, bo te co kwitną, jest im dobrze, a tym niekwitnącym więdną liście, ponieważ tam jest dodatkowo spora wyższa temperatura. Już ich zabieram do domu.:)

      Loteczko, mam prośbę,moja młodzież upomina się o namiary na tańsze kwatery w Świnoujściu, potwierdzili, że na przełomie lipca- sierpnia. Wystukam do Ciebie na priv, jeśli można. :)
      Pozdrawiam serdecznie.
      Napisałam to samo u siebie.

      Usuń
    5. Może przyda się to, co zaproponowałam. Gdybym wiedziała wcześniej, poszukałabym. Kwiatki na pewno będą rosły, jeżeli zapewnisz im nie za ciepłe miejsce i nie bezpośrednio nasłonecznione. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  19. Są przecudne!Pozdrowionka z nowego blogowego domku zostawiam.krystynkabaj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również pozdrawiam serdecznie i domek Twój na pewno odwiedzę.

      Usuń
  20. Witam i ja :)
    Kwiaty, to moje przyjaciółki :)
    Pozdrawiam Cię mile ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje również. Dzień zaczynam od oglądania ich, a kiedy nacieszę oczy, siadam do śniadania. Pozdrawiam.

      Usuń
  21. Odpowiedzi
    1. Wszystkie kwiaty są urocze, a te domowe szczególnie.

      Usuń
  22. Napisałem jak było. Oczywiście Przemka pozdrowię. A ja zbierałem znaczki, pudełka od papierosów, nalepki od pudełek od zapałek i pudełka od żyletek:)
    Znaczki mam na pamiątkę. W tym znaczki nielegalnej Solidarności.
    Pozdrawiam Ciebie, męża i wzorową wnuczkę.


    Chciałbym mieć kiedyś więcej kwiatów w mieszkaniu. Tylko kto będzie je podlewał jak mnie nie ma?
    U nas nie pada i to jest osiągnięcie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam czasy, kiedy zbieraliśmy nawet puszki po piwie, kufle, etykiety zapałek, czy naklejki rozmaite. każdy gadżet z zagranicy, był przechowywany jak talizman. Popatrz Vojtku, jak się czasy zmieniły i jaki krok zrobiliśmy ku cywilizacji. Żyliśmy jak za kurtyną, która zasłaniała nam piękniejszy świat.
      Pogoda się poprawia, to i nastrój będzie lepszy. Wnusia pojechała dziś na obóz taneczny. Dziękuję pięknie za pozdrowienia, od mojej rodzinki masz wzajemne serdeczności.

      Usuń
  23. Widok kwiatów (najlepiej au naturel, bo w wazonie mnie nieco przygnębiają) zawsze poprawia mi humor i stymuluje do pisania...
    buzineczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze czuję się wśród moich "kwitniaków", ale i zielone cieszą oczy. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  24. Magnifique cette collection d'orchidées.
    Je vous souhaite une bonne semaine.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tobie również życzę dobrych letnich dni i pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  25. Witaj Kasiu,kwiaty-miły widok dla oczu i radość życia.Zawsze miałam dużo kwiatów w mieszkaniu,w pewnym momencie czułam,że zdominowały wszystko i postanowiłam zmniejszyć ich liczbę.Bardzo szybko mi rosną,więc kupiłam parę wolno rosnących,mało wymagających i co?-nawet z miniatur zrobiły się duże.Znów muszę ograniczyć:))
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mam, że kwiaty rosną jak na drożdżach. Pozwalam im na ograniczanie mnie, bo dobrze czuję się wśród zieleni, a kwitnące cieszą podwójnie. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  26. Cudności te kwiateczki-znow wpadłam się pozachwycać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje za wizytę, serdeczności wysyłam do Ciebie.

      Usuń
  27. Tak jak mówisz Loteczko, raj dla oczu, raj dla oczu. Cudowne te zdjęcia, donice z kwiatkami cudowne. Pozostawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby nie rośliny wokół nas, świat nie miałby takiego uroku. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  28. Lubisz kwiatki a one Ciebie... Sliczne roslinki, gratuluje!!!!!!!
    Serdecznie Cie pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.