niedziela, 2 czerwca 2013

Otwarcie Placu Wolności w Centrum Świnoujścia


   W środę 29maja , odbyło się uroczyste otwarcie zmodernizowanego Centrum miasta. Gościem tego wydarzenia był Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz, a otwarcia dokonał Prezydent Miasta Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz.
   Muzycznie wspomogła  Orkiestra 8 Flotylli Obrony Wybrzeża, soliści Studium Piosenki Miejskiego Domu Kultury i zespoły szantowe.
   Moment ten był bardzo ważny dla stałych mieszkańców, ponieważ Centrum tylko w niewielkim stopniu było modernizowane, pamiętało więc przedwojenne czasy.
   Wszystkie ważne dla Świnoujścia zmiany zawdzięczamy obecnemu Prezydentowi. Jest bardzo dobrym gospodarzem i wspaniałym człowiekiem .




Tak wyglądał Plac Wolności przed wojną.
Tak dwa lata temu.
Tak wyglądał miesiąc temu.
Przemówienie Prezydenta Miasta..
Przemówienie Marszałka Województwa.
Posłanka Żmuda-Trzebiatowska, Marszałek Województwa
                              i Prezydent Miasta. W środku mieszkanka Świnoujścia od 1958 roku.
Z fontanny najbardziej cieszyły się dzieci.
Płynący strumień.
   Na całym placu ustawiono ławki i fotele do leżenia, z których najbardziej ucieszyły się "maskotki",   czyli licznie zjeżdżający do miasta menele.

38 komentarzy:

  1. Klik dobry:)
    Plac wygląda ładnie. A z tymi leżankami nie przesadzili? Bardziej do parku nad rzeczką pasują, niż do centrum miasta.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przesadzili, posłużą one nie tym co trzeba. Będą na nich spać menele, bo na sezon, nadciągają do nas chmarami. Przechodziliśmy dziś i leżeli na nich Niemcy. One są ustawione przy fontannie, więc niby pasują.

      Usuń
  2. Cieszy, gdy miasta i ulice pięknieją. Obiecuję sobie od lat odwiedziny Świnoujścia i muszę to jeszcze w tym roku nadrobić:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, bo warto. piasek na plaży czysty i woda również. Poza sezonem też jest ładnie.

      Usuń
  3. Przepięknie jest w Świnoujściu!
    Poleciałabym tam na skrzydłach, ale nie mam, niestety....
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie we wszystkich miejscach jest pięknie, ale z każdym rokiem porządkuje się więcej. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Niech pięknieją nam miasta. Cala przyjemność dla spacerujących i odwiedzających.
    alElla ma rację, żeby te leżanki były bliżej plaży, ale może się czepiam.
    Pozdrawiam ciepło*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na plaży są kosze i płaci się za nie, a te leżanki są bezpłatne. To prawda, że trochę nie bardzo pasują do centrum miasta.

      Usuń
  5. Loteczko, każde miasto pięknieje, moje też, choć zawsze słyszę, że w Polsce nic się nie dzieje. Twoje miasto jako kurort musi się wyjątkowo starać, aby wabić turystów i wyprzedzić konkurencję.
    Ta mieszkanka Świnoujścia kogoś mi przypomina, chyba skądś ją znam;)
    Buziaczki w chłodny wieczór.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak podejrzewałam, że znasz mieszkankę naszego miasta. Oczywiście, że robi się nasza Polska coraz piękniejsza. Dzięki funduszom europejskim tyle zrobiliśmy i jeszcze ile zrobimy. Jest cudnie.

      Usuń
    2. Nie ma chyba miasta czy nawet wsi bez dotacji z Unii Europejskiej. Nie widzi tego tylko ten, kto nie chce widzieć.
      Pozdrawiam mieszkankę Świnoujścia.

      Usuń
    3. Widać zmiany na każdym kroku. Tak cudnie rozwijają się i pięknieją nadmorskie miasta. Miłego weekendu.

      Usuń
  6. lubię patrzeć jak pięknieją miasta i miasteczka. i widzę, że te zmiany wszystkim na dobre wychodzą.
    uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie podejrzewałam, że zobaczę moje kwitnące miasto. W 1958 roku były gruzy i powojenne zgliszcza. Serdeczności dla Ciebie.

      Usuń
  7. Bardzo lubię to miejsce w Świnoujściu Moje wnuki szczególnie preferuja znajdujący sie opodal sklep z zabawkami... Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem jakie wrażenia wywieźli ostatnio. Pogoda popsuła pobyt. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Jeśli chodzi o Trwam to chodzi im aby dostały miejsce na PLATFORMIE CYFROWEJ. A nie chcą im przyznać.
    Sporty samochodowe po prostu libię, ryk silników, ich ciepło i smród spalin :)
    A rybaczenie po prostu mi wyszło.
    A w życieu nie wszystko mi wyszło. Włosy na przykład nie :)
    Pozdrawiam z dusznej Warszawy.
    Vojtek

    Napisze krótko. Najbardziej mi się podoba fontanna.Od dziecka lubiłem wodę, nauka pływania od dziecka, kata pływacka, żółty czepek i Karta Ratownika.
    Czyli w Świnoujściu muszę być.
    Pozdrawiam Ciebie rodzinę Świnoujście i oczywiście fontannę.
    Vojtek z fontanną w Warszaqwie

    OdpowiedzUsuń
  9. Pozdrowienia przyjęte, Ś-cie czeka. Fontanna nas nie zadowala, bo miało być ich więcej i ładniejsze niż ta. Trochę chcieli zaoszczędzić pieniędzy. Tak się składa, że moja siostra łowiła niedawno ryby. Na blogu Onetu pisałam i nawet złotą rybkę pokazałam. na podwórku miała staw ,a w nim złote ryby, karasie czy "cóś". Jej syn produkuje woblery. Ja nigdy ryb nie łapałam i nie złapię. W życiu nie założyłabym robaka na haczyk.
    Twoje wyprawy i czytanie o nich to sama przyjemność. Daj trochę ciepła, bo w zimowej piżamie śpię. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Woblery, spławiki to najczęściej ręczna robota. I najczęściej z drzewa balsa. Ja generalnie na spinning nie łowię. Kupiłem sobie oczywiście ale nie uzywam :)
      Najcześciej łowię metodą gruntową :)
      A u nas piekny, pachnący wieczór żoliborski. Mam okno otwarte na szeroko i chłonę zapach zieleni. To Żoliborz Przedwojenny :)
      Cieplej Ci trochę. Przed chwilką wpadłem do domu.
      Vojtek z nagim torsem.

      Ale same fotki u Ciebie są dobre. Kolory, kontrast i ruch ludzi. Czyli miasto.
      "Jesteśmy z miasta. To widac, słyvhac i czuć:) "

      Usuń
    2. Twoje opowiadanie o ciepełku w Warszawie trochę mnie rozgrzało, ale tak naprawdę, to od piekarnika, bo chlebek pieczemy dziś. Jest niby słonko za oknem, ale nie za ciepło. Ciekawa jestem czy w tym roku doczekamy się ładnego i ciepłego lata. Zależy mi na tym, aby w połowie lipca i sierpniu przygrzało, bo wnusia będzie u nas do końca wakacji.
      Zaczynamy remont w domu, chcemy do tego czasu skończyć. Kuchnia od zera, ze zmianą mebli. Trochę odwlekaliśmy tę decyzję, ale w końcu zmobilizowaliśmy się do pracy. Życz mi powodzenia i dużo siły. Pozdrawiam.

      Usuń
  10. Widzę Kasiu,że kochasz swoje miasto,jesteś lokalną patriotką,a ta urocza istota obok Prezydenta miasta to TY?Zapewne miasto jest piękne i gościnne,szkoda,że nie jestem młodsza i tak daleko mieszkam.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też żałuję, że lata lecą i człowiek ma coraz mniej siły. Nie taka znów urocza, ale ja. Serdeczności zostawiam.

      Usuń
  11. Nigdy tak nie będzie, że wszystko wszystkim będzie się podobało. Mnie każde upiększenie miasta bardzo odpowiada. Na placu jednak brakuje mi kwiatów :(. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za mało ich jest, to prawda, ale dopiero są posadzone więc może z czasem będzie je bardziej widać. Zrobię zdjęcie placu z góry, wtedy dokładniej zobaczysz jak wygląda. Pozdrawiam.

      Usuń
  12. No widzisz Lotuś jak Twoje miasto z roku na rok pięknieje, dzięki takim ludziom jak obecny prezydent. Mam nadzieję, że ta pogoda do końca taką się ostała?

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się z tego cieszę. Może kiedyś będę mogła pokazać Ci moje miasto. Jesienią pomyślimy o spotkaniu. Pozdrawiam.

      Usuń
  13. W takim razie życzę Ci powodzenia. U nas ciągle pada. Wczoraj zmokłem dwa razy. Ale jakoś to mi nie przeszkadza specjalnie. Dośc natomiast miałem padającego śniegu! :)
    Ja rybki skrobię i patroszę. Wstawiamy je do zamrażarki. A jak chcemy rybki zjeśc to żona je przygotowuje. Rzadziej ja. W każdym razie skrobanie i patroszenie to ja. I tak musi być bo inaczej to mało by się kto ciesdzył ze złapanych rybek. Inajczęćiej skrobanie i patroszenie odbywa się tam na wsi przed przyjazdem do Warszawy.
    Pozdrawiam z pochmurej lecz ciepłej 100licy.
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas słonko ale dziś siedzę w domu. Jutro jedziemy do Szczecina, nasza Księżniczka bierze udział w zawodach pływackich. Jedziemy kibicować naszej pierwszoklasistce. Po babuni ma takie upodobania.
      Fajnie, ze na powietrzu obierasz rybki. Mąż mój kiedyś dostał całe wiadro od sąsiada, to musiał wyjść przed blok i rozłożyć folię. Lubimy kotleciki rybne, dodajemy tylko trochę boczku albo podgardla. Spokojnej pogody życzę, aby nie narobiła Wam kłopotu. Pozdrawiam.

      Usuń
  14. Ładne zdjęcia, cieszę się że miasto pięknieje, a władze dają sobie radę i nie przysparzają mieszkańcom problemów:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Władze mamy dobre, bardzo troszczą się o miasto. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Lotuś władze się troszczą o miasto, ono pięknieje z dnia na dzień a ja wybieram się do Świnoujścia jak sójka za morze i wybrać się nie mogę. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś Ci się uda. Wiem, że do takiej wyprawy trzeba się zmobilizować. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  17. Ja też lubie pływanie. Jak Ci pisałem chodziłem od dzieciństwa na AWF_AZS Warszawa na basen. Skakałem z trampoliny dużej i małej:) Potem karta pływacka, żółty czepek i karta ratownika.
    A rybki można robić na wiele sposobów. 19 czerwca przyjeżdzą moja siostra z Florencji. Mamy sprawy rodzinnę to się pospotykamy we trójkę. Bo mam dwie siostry. Niestety najmłodsza już nie żyje.Pogoda ponura w 100licy. Ale w sercu ponuro nie mam.
    Pozdrawiam Ciebie, Was
    Vojtek

    Chciałem się spytać co to za flaga w niebieskie pionowe pasy ale to zdaje mi się parasol???
    Vojtek o 5.28

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dekoracja z niebieskimi paskami. Nasza Flota ma flagę z takimi paskami. W czwartek byliśmy na zawodach pływackich naszej małej. Wyszło bardzo ładnie. Pogoda upalna. Pozdrawiam.

      Usuń
  18. Widać, że jesteś związana z miastem, w którym mieszkasz. Wcale się nie dziwie, bo jest piękne, ciekawe i zadbane.
    Serdeczności Lotko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest piękne. Porównujemy z rokiem 1958, kiedy to całe leżało w gruzach. Pozdrawiam.

      Usuń
  19. Cieszę się, że kolejne miasto pięknieje.
    Nasza Ojczyzna z każdym dniem jest ładniejsza.
    Zastanawiam się jak to jest, że pewne osoby tego nie zauważają.
    Jeżdżę po Europie,mam porównanie...Doskonale widzę zmiany jakie zachodzą w Polsce.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Widać, że jesteś związana z miastem, w którym mieszkasz. Wcale się nie dziwie, bo jest piękne, ciekawe i zadbane pokazujesz na każdym miejscu uroki Świnoujścia cieszę się podwójnie bo zobaczę na własne oczy piękno miasta.Piękne fotografie i urocze mieszkanki Świnoujścia pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.