poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Wracam wraz z wiosną

 Kochani. Nie było mnie dość długo na blogu z przyczyn rodzinnych. Musiałam pomóc córce, która jest po operacji nogi i zajmowaliśmy się wnusią, aby przerwa w zajęciach szkolnych nie spowodowała przerwy w myśleniu.
  Wiem , że znudziły się moje kurczaki, dlatego wybrałam się dziś na spacer po mieście i znalazłam kilka zakątków z kwiatkami, które Wam dedykuję.
  Zauważyłam, że coraz więcej wspólnot mieszkaniowych, a nawet mieszkańcy bloków wielorodzinnych i wieżowców, dbają o porządek.
  Mają bardzo ładnie zaprojektowane ogródki, sadzi się coraz więcej ciekawych krzewów, a na pergolach pnącza.  Podróże do innych krajów nauczyły nas wielu dobrych rzeczy, a Polak przecież potrafi, podglądać również.
  Pozdrawiam Was wszystkich serdecznie, życzę ciepłego słońca, dobrego samopoczucia i radości z każdego dnia.

 
 

48 komentarzy:

  1. Takie widoki sa wzruszajace, szczególnie po długiej zimie. Pozdrawiam....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, wzruszające. Staliśmy oboje z mężem przed ukwieconym domem i podziwialiśmy kwiatki. Po śnieżnych swiętach, był to cudny widoczek. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. jejku, jakie piękne! u mnie młodziutkie, zeszłoroczne. tu widać, że to starsze okazy.
    wiosna jest cudowna!
    uściski serdeczne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba tak, bo przed tym domem widziałam je już w ubiegłym roku. Mają tu kwiatowy raj i zupełnie nie odgrodzony od przechodniów. Nikt jednak nie niszczy, nie zrywa, tylko cieszy oczy. Twoje się rozrosną, ale takie maluchy przecież bardzo cieszą. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Jakie piękne!
    U mnie na wschodzie jeszcze zimowo, miejscami śnieg leży chociaż dzisiejszy dzień jest słoneczny. Z podkreśleniem na 'słoneczny' bo ciepło nie jest. Ja uprałam sobie lekką czapeczkę zimową i zmarzłam, bo poszłam z gołą głową a wiatr jest ostry i zimny.
    Fajnie, że już jesteś, córce zdrówka życzę!
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że jestem z Wami. Człowiek przyzwyczaja się do bloga, do przyjaciół, którzy tu są i nawet kilkudniowa przerwa sprawia, że człowiekowi czegoś brakuje. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Oj to u nas tak? Ja wiosnę widze jedynie przez okno, a bo jak kończę pracę, jest już ciemno ;o)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasze czasy były lepsze, nie musieliśmy pracować od rana do nocy. To taka mała pochwała "komuszkowych czasów". Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Te kwiaty są przepiękne. Wręcz wiosenne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo one są wiosenne. Krokusy, to cud natury, a pojawiają się w samą porę. Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Ależ cudowne wiosenne zdjęcia :-)
    Aż wierzyć się nie chce ,że już kwiatki wyglądają spod ziemi :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko wyglądają, one już przekwitają. Pojawiły się już dawno, potem przykrył je śnieg i teraz znów cieszą oko.

      Usuń
  7. To wielka przyjemność zobaczyć wiosenne kolorowe kwiatki na ziemi, a nie śnieg Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas jest ciepło, słonecznie i nie ma grama śniegu. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Lotuś, to prawdziwa przyjemność oglądać takie widoki.Trudno mi uwierzyć, że to dzisiejsze zdjęcia. Chociaż w moim ogrodzie już kwitły krokusy. Potem przykrył je śnieg. Jeszcze teraz jest go mnóstwo. Jest niczym lodowiec. Twardy, gruby i bardzo śliski. Codziennie nocą jest mróz. Dzisiaj - 10 st.C.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lotuś, stęskniłam się za Tobą i Twoimi postami.
      Długie nieobecności nie są wskazane. Bardzo tęsknimy.
      To jednak była sprawa ważna i rodzinna...
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Ja też tęskniłam za Wami. Człowiek zżywa się z ludźmi, nawet w wirtualnym świecie. U nas wiosna. Jest ciepło, śniegu nie ma. Byliśmy dziś w Niemczech, śnieg widziałam w przydomowych ogródkach i to niewielkie górki, no i ciut na zacienionych poboczach w lesie. Pachnie wiosną i rośliny zaczynają wegetację. Serdeczności moc dla Ciebie zostawiam.

      Usuń
  9. Ścieżki rowerowe się buduje. Ale tymi rowerami to jeżdżą najczęściej po szerokich chodnikach. Mnie to nie przeszkadza.Lobby rowerowe jest silne i ja to popieram mimo, że zawodowo związany jestem z przemysłem samochodowym.
    Jestem jaki jestem:)
    I trudno teraz się zmienić.

    Dziękuję bardzo za dawkę wiosny w postaci kwiatów. Życzę zdrowia córce!
    Dobrze jak się ściąga dobre, praktyczne wzory z innych państw.
    Tylko nie podoba mi się nazewnictwo najczęściej angielskie w mowie Polskiej.
    Mamy swój język i tego pilnujmy.
    Pozdrawiam po polsku
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas jest kłopot z Niemcami, którzy jeżdżą po chodnikach. Na moją sąsiadkę najechała grupa podpitych Niemców i już ponad rok kuleje, miała paskudne złamanie nogi. Szukaj wiatru w polu, odszkodowania nie może od nikogo żądać. Mnie okropnie drażni jazda po chodnikach, ale rozumiem tych, którzy boją się samochodów.
      Naleciałości angielszczyzny denerwują mnie okropnie. Polak ma jednak poczucie niższości, stąd te naleciałości, a i w historii nie brakowało makaronizmów w naszej mowie.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Lotko. Dobry temat poruszyłaś. Jazda po chodnikach. Nie powinno się po chodnikach jeździć. Po prostu.
      Tak dokumenty zbieram i robię fotokopie.
      Tak mamy kompleksy i poczucie niższości. Jak nazwiemy sklep SHOPEM to się od razu czujemy ja W Anglii na przykład:)
      Dwa razy mi powiedzieli. We Francji i w Anglii. "Wy Polacy żyjecie na pokaz a my dla siebie"
      I to jest prawda.
      We Francji za wtrącanie obcych wyrazów można maksymalnie nawet dostać 2 lata więzienia!
      U nas tak nie ma dlatego Ci mówię Au Revoir a Paris :):):)
      Vojtek po opbiedzie

      Usuń
    3. Najedzony jesteś, to masz dobry humor. Masz rację co do naszych rodaków. Najdziwniejsze jest to, że większość ludzi ma takie zdanie jak my, a wypadamy marnie w oczach obcokrajowców. Krytykujemy Rosjan, a oni o nas mówią Polaczki, bo uważamy się za lepszych od nich. Różnica polega na tym, że może tylko mniej chlamy. Czasami odnoszę wrażenie, że mamy kompleks niższości, ale i wyższość potrafimy okazać w najbardziej niepotrzebnych miejscach. Jesteśmy specyficzni i już. Dobrze, ze na blogu jest ok, mam szczęście do normalnych ludzi. Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
    4. W Boże Narodzenie byłem u nas na Starówce na jarmarku świątecznym. I było stoisko mlodych Litwinów z regionalną litewską żywnością. Bardzo mili młodzi ludzie. Rozmawiałem z nimi. Podchodzi dobrze ubrany facet po 40 i zaczyna uim tłumaczyć, że Litwini zabrali in posiadłości na Litwie. I zrobiło się przykro i nieprzyjemnie. Potem ja Ich za tego faceta przeprosiłem. Po co takie teksty na jarmarku świątecznym? Co są winne te osoby młode z Litwy??? Pozdrawiam

      Usuń
    5. Gorycz ludzi na wschodzie będzie trwała długo. Jak nie Litwini komuś zabierali, to państwo litewskie. Na Białorusi było podobnie, ale tam mniej goryczy. Z Litwinami Polacy nie porozumieją się nigdy, bo Litwini, ci prawdziwi, nie dadzą się lubić, są wredni, mają to chyba w genach. Pozdrawiam Cię Vojtku.

      Usuń
  10. Kasiu dzięki za tak piękną wiosnę.Ja jej u siebie szukałam całe niedzielne popołudnie i nic.Ale za dni parę już będzie naprawdę ciepło i wszystko buchnie:))
    Pozdrawiam serdecznie,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas już od kilku dni grzeje słońce, śniegu ani na lekarstwo, a wczasowicze grzeją ciała na ławkach promenady. I tak ma być. Serdecznosci dla ciebie.

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Mnie również zachwyciły ale dziś zauważyłam przed moim blokiem takie cudności.

      Usuń
  12. Dobrze, że wróciłaś i jak widzę wiosnę przytachałaś:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, przytachałam, ale nie było łatwo, bo zima była uparta. Już jest cudnie, u nas nie ma śniegu, wczasowicze wygrzewają się na promenadzie.

      Usuń
  13. Ależ wiosennie u Ciebie, Loteczko, takiej wiosny w tym roku jeszcze nie widziałam.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkrótce zobaczysz. U nas jest już cieplutko, śladu zimy nie widać. Słonka życzę.

      Usuń
  14. Śliczne są te wiosenne kwiatki. Muszę Ci Loteczko też powiedzieć, że ja wczoraj też poczułam wiosnę, bo zrobiłam pierwsze kroki na moim ogródku. Chociaż nic jeszcze w ziemi nie robiłam, bo mokro. Musiałam jednak zrobić plana, co gdzie, kiedy ma być. I już humor na cały dzień miałam.

    O Anturium, będę pamiętała, jak coś, to dam znać na GG.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokazywali w TV krokusy w Parku Kasprowicza. Wybierz się tam, a zaznasz rozkoszy hi hi. Dziś zauważyłam przed moim blokiem całe kępy krokusów, a wczoraj jeszcze było ich mało. Całuski serdeczne zostawiam.

      Usuń
  15. Piękne zdjęcia, wspaniała ta kolorowa wiosna:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już się zaczęła na dobre, nawet powietrze ciepłe i wiatr mniej arktyczny. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  16. Powrót w wielkim stylu, od razu czuć wiosnę na blogu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przywlokłam ją tu siłą...opierała się, ale dałam radę i jestem z siebie dumna. Pozdrawiam.

      Usuń
  17. Witam Cię bardzo serdecznie ,życze dużo zdrowia Wam Wszystkim i upragnionej wiosny takiej ślicznej jak na zdjęciach
    dobrze że jesteś, opisujesz że już jest cieplutko to mam nadzieję że jak przyjadę będzie podobnie serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna u nas zwykle jest ładna. Lipiec bywa zimniejszy od czerwca, czy maja. Zobaczymy jak będzie w tym roku. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  18. Jakie cudne kwiatki, jak ja za nimi tęsknie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas już przekwitają, a bzy mają duże pąki. Jaka różnica w rejonach Polski co do wegetacji roślin. Pozdrawiam.

      Usuń
  19. Klik dobry:)
    Lotka, jak na razie Wiosną jesteś Ty. Za oknem jej nie widzę, a czas spędzam na strychu - walcząc ze śniegiem.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie do wiary! Przyjedź do nas, zobaczysz wiosnę, kwiaty i słońce. Nigdzie nie ma śniegu, może gdzieś w zacienionych miejscach lasu znalazłabym płachetek. Życzę Ci ciepła i niech ta zima w końcu da spokój. Pozdrawiam.

      Usuń
  20. Wpadłem, zdjęcia podziwiam. Na nich piękna wiosna.
    Wiosennie pozdrawiam Ciebie i Rodzinkę:)))

    OdpowiedzUsuń
  21. P.S. Do listy blogów obserwowanych Cię dodałem:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzajemne pozdrowienia zostawiam Ci Wojtku, dziękuję za odwiedziny.

      Usuń
  22. Beautiful romantic springtime =)
    Hugs.

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.