środa, 17 kwietnia 2013

Wizyta w dawnym "wojewódzkim"

   Wczoraj byliśmy w Szczecinie u lekarzy i przy okazji przypomniałam sobie o miejscu, gdzie można zobaczyć najwięcej wiosennych krokusów . Nie zawiedliśmy się,  zbocza  trawników niebieszczyły się i bieliły cudnie. Niestety, deszcz zaczął padać  rzęsiście i musiałam uciekać do samochodu.
   Jasne Błonia powstały w latach 1925-27. To rozległy teren z 230 platanami klonolistnymi po bokach.
   1979 roku wybudowano tu Pomnik Czynu Polaków. Pomnik ten wyobrażający podrywające się do lotu trzy orły, symbolizujące trzy pokolenia Polaków zaangażowanych w odbudowę Szczecina.
   Jan Paweł II 11 czerwca 1987  odwiedził miasto, na Jasnych Błoniach odprawił mszę gromadząc tu setki tysięcy wiernych, co upamiętnione zostało w 1995 roku ustawieniem pomnika  i zmianą nazwy placu.

Pomnik Czynu Polaków.
 
Gdzieś daleko mókł pomnik Jana Pawła II.



 




W tle Urząd Miasta w Szczecinie.

55 komentarzy:

  1. Piękna relacja, a dywan kwiatów zachwycający:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby nie deszcz, na pewno spędziłabym w tym miejscu dużo czasu. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Klik dobry:)
    Ależ łany tych krokusów. Jeszcze nie widziałam tyle w jednym miejscu.

    Pozdrawiam serdecznie.

    PS. Sądząc po zmianie nazwy placu, rozumiem, że trzy pokolenia Polaków nie odbudowywały kraju i okres ten ma być wymazany z historii Polski. Ech... nóż się w kieszeni otwiera.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż to dla nas. Zmieniliśmy nazwy ulic, więc i place możemy zmienić. Komu przeszkadzała ulica Walki Młodych, że trzeba ją było zmienić na Kościuszki? Tak było w naszym mieście. Ten plac nosi teraz imię Jana Pawła II. Miłego dnia życzę.

      Usuń
  3. Te platany to pamiątka po niemieckich gospodarzach tego miasta. Bywając na tzw. ziemiach zachodnich zawsze metafizycznie odczuwam obecność "onych".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to były grunty rodziny Quistorpów. W latach pięćdziesiątych przeszkadzały nam niemieckie nazwy na domach, czy studzienkach na ulicy. Teraz nie ma granic, czasy są inne. Ich pamiątki, stały się naszymi i jest dobrze.

      Usuń
  4. mało znam twoje okolice a w szczecinie byłam tylko przejazdem lata temu.
    przepiękne te łany krokusów. od razu gębusia się uśmiecha.
    uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja gębusia tez się uśmiechnęła, ale na krótko, bo lunął deszcz. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Niesamowicie piękne są te krokusy. Tak przyjemnie na nie patrzeć.
    Serdeczności Lotko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na każde kwiatki przyjemnie się patrzy,a te wiosenne cieszą najbardziej. Serdeczności dla Ciebie.

      Usuń
  6. Zapaliłem bo chciałem i czułem taka potrzebę. Poza tym Krakowskie Przedmieście bardzo lubię. I lubię jak jest gwarno. Miasto to ludzie głównie a nie budynki.
    Ano to nas podzieliło i raczej niestety na bardzo długo. Zaraz dam nową fotkę w Expresie. Dużo coś się dzieje, wyrobić si nie mogę.
    Na 90 % pojadę powędkować w weekend :)

    Dzięki za fotki ze Szczecina. Malo znam to miasto. Byłem raz służbowo i mieszkałem w Hotel Radison. Bardzo podobał mi się Plac Grunwaldzki!
    Piękne krokusiki!
    Fotka jak z Holandii pod koniec lutego :)
    Ostatnia fotka też ładna bo ja lubię duże przestrzenie.
    Pozdrawiam serdecznie po pracy!
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje obroty również są wolniejsze, bo jakoś wiosna mnie rozleniwia. Cieszę się, że jestem po badaniach i wszystko jest ok. Szczecina nie lubię ze względy na wizyty lekarskie, których mamy bez liku. Radison widoczny jest z daleka i bardzo efektownie prezentuje się na tle starego miasta. Może kiedyś jeszcze tu przyjedziesz, przecież jestem globtroterem. Serdeczności dla Ciebie Vojtku zostawiam.

      Usuń
  7. Lotuś, oczarowały mnie krokusy. Niesamowity widok.
    To mała Dolina Chochołowska. Wspaniałe zdjęcia i fantastyczna ja zwykle relacja.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie żałuję, że nie mogłam się nimi dłużej cieszyć, deszcz był uparty i solidnie moczył aparat. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Ojej! Jakie przepiękne! Ja to muszę zobaczyć na własne oczy! W miastach tak brakuje takich widoków

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłoby miło, gdybyśmy się w przyszłym roku spotkały przy kwitnących krokusach w Szczecinie. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  9. Piękny fotoreportaż:))Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla Ciebie również zostawiam serdeczności.

      Usuń
  10. At this time it appears like Expression Engine is the best blogging platform
    available right now. (from what I've read) Is that what you're using on
    your blog?

    Also visit my web site www.canyinfap.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny ,,dywan'' krokusowy milo popatrzeć dobrze że juz upragniona wiosna jest czym oko nacieszyć i żyć się chce serdecznie i zdrowo pozdrawiam z drugiego krańca Polski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, ze u Was nie brakuje takich pięknych widoków. Serdecznosci dla ciebie Różyczko.

      Usuń
    2. Lotka u nas takie widoki są zazwyczaj później miłych spacerów pozdrowionka

      Usuń
  12. Jakie piękne krokusy, wiosennie u Ciebie i aż chce się żyć Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I niech tak zostanie. Czekam na tulipany. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  13. Tak może do Szczecina przyjadę.W każdym razie chciał bym tak na spokojnie pozwiedzać sobie. Jutro ruszam na wieś! Po raz pierwszy w tym roku. Wędkowanie, filmowanie itp....
    No i dałem nowy wpis:)
    Już żyję wyjazdem :)
    Pozdrawiam serdecznie
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzadko bywamy na wsi, ale lubię tę ciszę i obcowanie z roślinkami, polami. Może pojedziemy do Wolina, chcę wstąpić do Muzeum i do wioski Wikingów. Pogoda dziś u nas ciężka, jestem śnięta, zobaczymy jak będzie jutro. Miłej wyprawy Ci życzę i TTTAAAAAKKKKKKIIIIEEEEJJJJJ!!!! ryby.

      Usuń
  14. Cudowne te pola krokusow!
    Wszystkie kwiaty jednego gatunku na duzej powierzcni wygladaja przpieknie.
    U mnie takze wiosna!
    Serdecznosci iscie wiosenne
    Judith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech nam świeci i kwieciście mieni świat, gdziekolwiek jesteśmy. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  15. Coś wspaniałego, brakuje jeszcze czerwonych krokusów i chyba byłby komplet. Dobrze, że szczecinianie nie niszczą tych pięknych kwiatków.
    Gorąco pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie niszczą, uwielbiają to miejsce, bo na spacery weekendowe jest idealne. Cisza i zieleń i kwiaty. W Szczecinie jest takich miejsc dużo. Jest to stare i dość zniszczone miasto, ale tereny zielone ma wspaniałe. Lenka lubi Park Kasprowicza. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. To całe szczęście, bo nie lubię, gdy ktoś niszczy zieleńce. Zresztą nie lubię, gdy ktoś niszczy cokolwiek.
      Życzę miłej soboty.

      Usuń
    3. W naszym mieście obserwuję piękne kwiaty koło domów. Ludzie nauczyli się szanować zieleń wypracowana rękami mieszkańców

      Usuń
  16. Ja nie mogę!
    Jeden mały kraj, a tyle klimatów.
    Ja obeszłam wszystkie (no... prawie wszystkie) miejsca, gadzie zawsze były cudowne krokusy i ... nie ma nic!
    To gdzie jest sprawiedliwość?
    U mnie jest po prostu zimno. Dwie noce były dopiero bez przymrozków, a już zapowiadają ich powrót. No to jak będą kwiatki jakieś?
    Cudnie u Ciebie kwitną! Cudnie....
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz, nie ma sprawiedliwości. U nas kilka dni było cieplutkich więc przyroda ruszyła z kopyta. Te krokusy widziałam po raz pierwszy, choć zawsze wiedziałam kiedy kwitną. Szkoda tylko, że deszcz zaczął padać solidnie i musiałam uciekać. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  17. No na pewno na takie eskapady bez kamerki się nie ruszam :) A piszę jak leci i oczywiście nie o wszystkim:)
    Zakupy wędkarskie zrobione. Wyjeżdżam jutro o 3 rano:)
    Coś jeszcze dokupię i sobie jedzenie przygotuję i autko zatankuję:)
    Pozdrawiam przed wylotem na łono natury. Że siętak wyrażę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas " łono" było bardzo zimne. Wybraliśmy się na spacer, to zmarzliśmy potwornie. Ciekawa jestem , jak udał się połów. Pozdrawiam.

      Usuń
  18. Piękne krokusowe poletko i te stare drzewa... piękne widoki.
    Gratuluję ujęć mimo, że deszcz przeszkodził. :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się spieszyłam ale ucieszyłam się i z takich fotografii, bo po deszczu kwiatki chyba padną. Pozdrawiam.

      Usuń
  19. Nie wiem czy Jan Paweł II byłby zadowolony z takiej ilości swoich pomników w Polsce. Czy ktoś jeszcze pamięta co to są zbożne cele? Ciekawa wycieczka. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie byłby zadowolony, bo takie prześciganie się kto więcej i wyżej, to nie leżało w jego naturze. Pozdrawiam.

      Usuń
  20. Ten dywan krokusów-imponujący!Buziaczki!

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj
    Już wiosna, na dobre, a widok rozkwitającej przyrody, to najlepszy dowód :)
    Pozdrawiam pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby dni były ciut cieplejsze, byłoby już dobrze. Pozdrawiam.

      Usuń
  22. Takie maleńkie , słodkie śliczne kwiatki. Niepozorne , a ile maja uroku. Piękno jest darem nieba zesłanym temu , kto patrzeć umie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na taki dar nieba, każdy patrzy z zachwytem. Mnie urzekło pole krokusów. Pozdrawiam.

      Usuń
  23. Piękne są te krokusy i w pojedynkę, ale w gromadzie mogą przyprawić o zawrót głowy - prawda? U mnie na działce też zaczynają wyłazić hiacynty, żonkile. Piwonie "skromnie", też wyłażą z ziemi...
    Czuć już wiosnę!

    Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego nie musisz jechać na Jasne Błonia, bo masz swój raj na ziemi w ogródku. Serdeczności dla Ciebie.

      Usuń
    2. Koło Jasnych Błoni przechodzę jak muszę jechać do Urzędu...
      Pozdrowionka.

      Usuń
  24. Memoryi rekapitulując, żem ku smutnej był przyszedł konstatacji, że jako jedne z nielicznych w Polszcze, to miasto mi niemal nieznanem...:(
    Kłaniam nisko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Szczecinie zapomniał nawet nasz rząd, bo blokuje ważne dla regionu inwestycje. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  25. Belas fotos. Lugar agradável e florido.
    ♪♫ Boa semana!
    ღ° Beijinhos do Brasilღ
    ¸.•°♡♡⊱彡

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękne taka miejska łąka, krokusy są piękne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.