czwartek, 11 kwietnia 2013

Kto ogłupia nasze dzieci



   Wydawnictwo "Zielona Sowa" z Warszawy, ogłupia dzieci. Podczas ferii zajmowałam się wnusią pierwszoklasistką, odrabiałyśmy lekcje, a czasami wypełniałyśmy ćwiczenia dodatkowe, jakie kupiła jej mama w księgarni. Zobaczyłam w nich mapkę Polski, z zaznaczonymi kilkoma miastami. Zrobiłam przebitkę mapki, aby pokazać dziecku prawidłowe położenie miast.

   Podziwiam niefrasobliwość twórców ćwiczenia i całkowity brak odpowiedzialności. Ktoś przecież redagował, ktoś sprawdził i zatwierdził do druku.

   Jest tam napisane, „zgodne z podstawa programową”. Jeżeli jest zgoda na to, aby Toruń zawędrował prawie nad Odrę, a Częstochowa do Łodzi, to oświadczam, że mojej zgody na to nie ma , a domorosłe wydawnictwa, powinno się natychmiast likwidować.

  Zrobiłam przebitkę mapki Polski i na czerwono zaznaczyłam prawidłowe położenie miast.
  Może Toruń chce połączyć się z Częstochową, chody w Niebie mają wyrobione. Czemu miesza się w nieziemskie sprawy wydawnictwo szkolne, tego pojąć nie mogę.
 

Po prawej, mapka z ćwiczenia.

Na czerwono zaznaczyłam właściwe położenie miast.

Adres, nazwa wydawnictwa i nazwiska odpowiedzialnych ludzi.


60 komentarzy:

  1. Masz rację, widocznie ręka im drgnęła...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładne drgnęła, o 150km. Najgorsze jest to, ze dzieci uczą się na takich błędach.

    OdpowiedzUsuń
  3. No bo to książka o kontynentach jest.
    Na Polsce to oni się nie znają...:(
    Znakomicie wypatrzyłaś, najgorsze, że dzieci mogą sobie to utrwalić.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko o kontynentach, tam są różne ćwiczenia i wklejanie obrazków. Pokazałam wnusi prawidłowe położenie. Ona lubi oglądać mapę Polski i szukać miast. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Odpowiadam: wszyscy. U mojej Młodej w szkole 17 kwietnia jest 'dzień przedsiębiorczości'. Na 20 dni przed maturą rozsyła ich sie po mieście, żeby 'pracowali' i uczyli się życia. Wiesz co się dzieje? Po mieście biegają zdesperowane dzieciaki i szukają kogoś, kto przybije im pieczątki, że spędzili u niego w pracy 5 godzin. Niktg nie chce odpowiedzialności, problemów, dodatkowej pracy, konkurencji, więc wszyscy maja ich gdzieś. O ile młodsze klasy będa miały zwyczajnie dzień luzu, o tyle maturzyści chyba jednak nie powinni palić głupa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bezmyślne decyzje władz szkolnych zdarzają się, jak widzę, na wszystkich poziomach edukacji. Miłego dnia, młodej życzę powodzenia w działaniu.

      Usuń
  5. To nie maturzyści palą " głupa ". Tylko ci co to wymyślili. No cóż chyba redagującemu pomyliły się odległości między miastami. Ja również uważam, że taki ktoś nie powinien tam pracować, no chyba, że nauczy się geografii Polski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo często trafiałam na błędy różnego kalibru w podręcznikach szkolnych. Na ten przypadek trafiłam podczas świąt, kiedy pomagałam wnusi w odrabianiu lekcji. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Klik dobry:)
    Faktycznie na tej mapie Toruń z Częstochową zbliżają się do siebie. Całkowicie połączą te miasta kibole ;)
    A Ty, Lotka, nie psuj wiekopomnych zamiarów, tylko nieś kaganek oświaty, jak przystało na dzisiejsze czasy, o! :)))

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęciłaś mnie, będę niosła od dziś ten kaganek i popierała decyzje tych, którzy patrzą na nas z góry i łączą...łączą i dusze i nawet miasta. Niech żyje jedność!!! Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
    2. Niech żyjeeeeeeeeee!

      Tylko, czy tacy zrozumieją subtelności naszego poczucia humoru? Może akurat, bo na oburzenie reagują agresją.

      Usuń
    3. Ciemniaki tak mają, agresja u nich to normalność. Jest nawet numer telefonu do tych nieuków, ale szkoda moich nerwów i kilku groszy na rozmowę. Początkowo śmialiśmy się , że Rydzyk szuka ciepłych źródeł i wędruje na zachód. Potem uśmiech zamarł na twarzy jak mała zaczęła dopytywać z czego my się śmiejemy. Wzięłam więc ją do komputera i pokazałam jakie błędy są w tym zadaniu. Miłego dnia Słonko.

      Usuń
  7. Lotka gdyby mój ojciec żył a zobaczyłby takie cuda to chyba by dostał zawału bo geografia była jego pasją to jest normalnie oburzające czego chcą nauczyć młodych chłonących wiedzę uczniów? wstyd i hańba brakuje słów jak tak można ,co mamy za ludzi co nas chcą uczyć nie rozumię serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz Różyczko, rodzice muszą być czujni i pewne rzeczy prostować. Odkąd puszczono podręczniki na żywioł, a robią je ludzie bez przygotowania merytorycznego, to będą zdarzać się takie kwiatki. Często znajduję różne błędy w nowych podręcznikach. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. I dziwić się, że kształcimy analfabetów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czujność rodziców, na szczęście, zapobiega w porę wypaczeniom.

      Usuń
  9. Cóż! my tylko możemy patrzeć na to co nam podają...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba reagować, nie ma rady. Bądźmy czujni na takie zjawiska.

      Usuń
  10. W ogóle polska edukacja schodzi na psy, wszystko chce się tak udoskonalić żeby było nie wiadomo jak lepiej a prawda jest taka że potem nie umie się podstawowych rzeczy:( Smutne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz do czynienia z aktualnym dokształtem więc jesteś na bieżąco i na pewno mogłabyś powiedzieć o tym więcej. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  11. To zwykłe nieuki, nastawieni na latwy zarobek. Niektóre dzieci nie maja szczęścia do korygujących. Ale przecież nauczyciel powinien skorygować . I to jest niebezpieczne...Jeśli tego nie robi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To były ćwiczenia dodatkowo kupione przez córkę, bo mała lubi robić różniste zadania. To nie jest szkolny podręcznik, ale jednak sprzedaje się go i reklamuje, ze zgodny z podstawą programową. Pozdrawiam.

      Usuń
  12. Ale blamaż!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    To nikt tego nie czytał przed wydrukowaniem????
    A może tem co to sprawdzał to po prostu nie zna POLSKI???
    To po prostu jest kompromitacja!
    Az trudno w to uwierzyć.
    Pozdrawiam na szczęście z Warszawy , która leży tam gdzie leży:)
    A nie gdzie idiota by na mapie umieścił

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesz się Vojtku, że nie wylądowałeś ze swoim miastem na Białorusi, bo byłoby Ci ciężko stamtąd wrócić. Widzisz jakie nieuctwa wzięły się za drukowanie książek dla dzieci? Pokaż im gdzie raki zimują, jak będziesz gdzieś w pobliżu. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  13. Tak, jest w moim mieście restauracja z kuchnią amerykańskiej Luizjany.
    Podobno robi furorę - nie wiem, nie korzystałam i chyba w najbliższym czasie nie skorzystam. Jakoś mnie ta amerykanizacja w Polsce nie bawi. Jakaś dziwna jestem...
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Mnie zainteresowały potrawy proponowane przez Geslerową, a hamburger wyglądał okazale. Ciekawa jestem czy nadal smacznie go przyrządzają.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ogłupianie naszego narodu idzie Lotko od góry. Przerabiam to na codzień wysłuchując narzekań historyka i geografa /mąż i syn/ nt. poziomu podręczników do szkół. Poziom z roku na rok jest coraz niższy. Bo tak naprawde komu zależy na tym aby dzieci były mądre? W każdym razie nie tym w Ministerstwie Oświaty czy też Edukacji.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obserwuję opór rodziców sześciolatków. Nikt się nie liczy z ich zdaniem. Nie wiem gdzie zawędruje nasza oświata. Uważam, ze dzieci małe są przeciążone nauką i zbyt szerokim programem. Co do starszych, to nie dziwię się Twoim nauczycielom. Podręczniki beznadziejne, bo na żywioł to poszło w pewnym momencie. Nie podoba mi się podejście, coraz mniej kompetentnych władz. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  16. Oczom nie wierzę. Czegóż można spodziewać się po naszej Pani Minister...
    Przypuszczam, że nikt nie zatwierdza książek do szkoły. A do druku przygotowują je jakieś nieuki...Dobrze, że Ty wychwyciłaś. Twoja Księżniczka nie będzie powtarzać i zapamiętywać głupot ale inne dzieciaki? One mają świetne umysły, łatwo to zapamiętają.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszystkiego się dopilnuje, rodzice nie zawsze mają czas korygować, a coraz częściej nieuki wydają podręczniki szkolne i nikt się tym nie przejmuje. Toruń tu, czy tam, co to dla nich za różnica. Łucjo, dokąd my zmierzamy z tą oświatą? Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  17. Kasiu rozumiem Twoje oburzenie.To jest skandaliczne,jakiś ignorant to redagował,a drugi ignorant zatwierdził do druku.Wkrada się na każdym kroku niechlujstwo i bałagan,jakie zatem będzie to nowe pokolenie.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wyrosną z nich mądrzy ludzie, jeżeli od początku nauczą się myśleć, a z tym różnie bywa. Szkoła również jest dla dzieci mało przyjazna. Pozdrawiam.

      Usuń
  18. Straszny blamaż, patrząc jednak na otaczający nas świat nie jestem zdziwiony. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że jest coraz gorzej i jak tu ustrzec malucha od złych wpływów? Musimy być czujni. Pozdrawiam.

      Usuń
  19. Widocznie redagował to ktoś z filipińską chorobą. Pozdrawiam.Ula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby ona nie rozszerzyła się na otoczenie Ulu, bo przepadniemy z kretesem i "goleń" zacznie dokuczać. Pozdrawiam.

      Usuń
  20. Niech zgadnę... Na tenże podręcznik rozpisano przetarg i wygrało wydawnictwo, co najniższej dało ceny?:)
    Kłaniam nisko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może masz rację Wachmistrzu. W przetargu nie wygrywają najlepsi. Mimo to, sprawdzać należy, co oni wyprawiają. Pozdrawiam wiosennie.

      Usuń
  21. Lotko. Napiszę tylko to, że chyba prawdy sięnigdy nie dowiemy.
    Dałem taki post tez dlatego, że po prostu tu opisuję co robiłem tego a tego dnia.
    I wiem, że to temat bardzo srażliwy dlatego nie wymieniam ani osób ani partii.
    Nikt i tak jak napisałem nikogo nie przekona do swoich racji.
    Dziś byłem na Pradze Północ na Bazarze Rózyckiego. O mało mandatu nie zapłaciłem. Ale "o tem potem" :)
    Pozdrawiam z wiosennej Warszawy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za bardzo oderwaliśmy się od rzeczywistości w tym przypadku. Przerosło to i władze i ludzi, bo takiej tragedii w naszym kraju dawno nie mieliśmy i nikt w tym względzie nie miał doświadczenia. Chyba nie dojdziemy do porozumienia, może leśniczy powinien wyjść z lasu? Pozdrawiam.

      Usuń
  22. Absolutnie należy reagować. To samo jest z historią. Jeśli dorośli nie będą dociekać prawdy, to przyszłe pokolenia nic się nauczą i będą powielać tylko nasze błędy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak moje pokolenie było okłamywane w przeszłości. Może Polacy za bardzo się do tego przyzwyczaili?

      Usuń
  23. Loteczko, ja już się niczemu nie dziwię. Ileż razy w nowo wydanych powieściach wstawiałam ołówkiem przecinki i poprawiałam błędy ortograficzne.
    Powinnaś te zdjęcia wysłać do TVN24, niech pokażą wszystkim rodzicom, jakich "podręczników" nie powinni kupować.
    Wiosennie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawno nie było Cie na blogach, więc trochę się martwiłam. Też trafiałam na nieprawidłowości w różnych podręcznikach, ale to co dzieje się teraz, przekracza wszelkie normy. Za bardzo poszli na żywioł, a każdy chce zarobić, bo biznes na podręcznikach jest duży. Miłego dnia.

      Usuń
    2. Loteczko, faktycznie, chyba przez dwa dni nie chciało mi się włączyć komputera, ot tak, bez powodu.Powiedz mi, Loteczko, czy pod tą fatalną mapką było jakieś polecenie, bo intrygują mnie te strzałki przy miastach i jaśniejsze prostokąty.
      Wiosenne i słoneczne uściski.

      Usuń
    3. Było polecenie. Należało nakleić obrazki z danych miast (naklejki, które były w komplecie), w miejscu tych jasnych prostokątów. Również wiosenne pozdrowienia. W końcu doczekaliśmy się ciepła.

      Usuń
    4. Nawet rozsądne polecenie, lecz mapka do kitu.
      U na zaczęły się upały, które na razie mi nie przeszkadzają, bo stęskniłam się za ciepłem. Jutro i pojutrze też ma być pięknie, choć możliwy jest niewielki deszczyk. Dziś był dzień rozpoczęcia prac na działeczce.
      Wieczorowe pozdrowienia.

      Usuń
    5. Nareszcie Aneczko, będziesz w swoim żywiole, wśród roślinek.

      Usuń
  24. To się nie mieści w głowie. Takie wydawnictwo nie powinno istnieć. Dzieci nie mogą takich błędnych informacji oglądać, a tym bardziej sie z nich uczyć. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, zdarzają się takie "kwiatki" i to coraz częściej. Pozdrawiam.

      Usuń
  25. Witaj
    Nauka w naszym kraju- zeszła "na psy", to smutne.
    Pozdrawiam wiosennie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodać trzeba, że w bardzo wielu dziedzinach, tym bardziej smutne. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  26. Za mojego życia chyba się nie scalimy. Chociaż cuda się zdarzają. Nikt w przeszłosći z moich znajomych nie przepowiadał, że Niemcy sie zjednoczą(ZSRR NIE POZWOLI!) A jednak Niemcy się zjednoczyły. I nikt z moich znajomych nie odważył sie powiedzieć, że ZSRR upadnie. A upadł!
    Więc i u nas cud się zdarzy???
    Bardzo by to było dobrze.
    Vojtek w poniedziałek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Vojtku, dlatego tak bardzo ważna jest przyjaźń pojedynczych ludzi, których trzeba zjednywać i choć na trochę zapomnieć o polityce. Trzeba usilnie próbować zostawiać ją na boku, przynajmniej wtedy, kiedy nie jest potrzebna. Tego tak zupełnie się nie da, to prawda. Dlatego chętnie przychodzę na blogi znajomych, bo wirtualna przyjaźń i zrozumienie, także jest bardzo cenne, sam tego doświadczyłeś. Miłego tygodnia Ci życzę.

      Usuń
  27. Nowy wpis dam w weekend. Dałem ten też dlatego, że po prostu piswzę co robiłem. Taki jakby dziennik. To trudno, żebym nie napisał o wizycie na Krakowskim.
    Ale pisałem tak, żeby się nie kłócić.
    Ale pamięć musi być.
    Tak, przyjaźń i zrozumienie jest BEZCENNE.
    Pozdrawiam Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamięć musi być Vojtku, jestem jak najbardziej za. Pisałam, ze przeżyłam ten wypadek bardzo i długo jeszcze będę pamiętać. Nie mogę pogodzić się z tym, ze ta tragedia podzieliła Polaków i tyle w nas zaciekłości. Przecież wspólne obchody rocznicy tej tragedii byłyby jak najbardziej upamiętnieniem ofiar, a tak, to siedzimy przed telewizorem i patrzymy kto i gdzie kwiaty składa, a kto wyjeżdża tego dnia za granicę. Dobrze, że uczciłeś po swojemu i że zapaliłeś znicz. Tez zapaliłabym, gdybym tam była. Pozdrawiam.

      Usuń
  28. A vida muitas vezes é curta, mas mesmo assim seu caminho é longo.
    Nela aprendemos a sorrir, chorar, amar, sofrer e a renascer,
    para amanhecer e termos um lindo dia.
    Seja Feliz Sempre!
    Acredite no Tempo, na Amizade,
    na Sabedoria e, principalmente no Amor.
    E acima de tudo não perca a fé,
    e certeza de que Deus existe e é seu amigo sempre.
    Uma semana de muita paz .
    Beijos no coração meu eterno carinho,Evanir.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko co jest najważniejsze na świecie, mieści się w naszych sercach. Całuski dla Ciebie.

      Usuń
  29. Lotka tak trzymać! Zrób z nimi porządek! Dobrze, że dzieci czasami posiedzą z babciami i dziadkami, bo rodzice pewnie nie zwrócili by na to uwagi tylko szybko odrobili z dziećmi te lekcje... :-)Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda naszych nerwów. Chciałam dzwonić, ale zrezygnowałam, bo z kim ja będę rozmawiać. Każdy wykręci się sianem. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.