poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Elektrownie wiatrowe koło Wolina

    Pierwszy wiatrak w Polsce postawiono w w 1991 roku, przy wcześniej już istniejącej Elektrowni Wodnej w Żarnowcu.
   Według danych Urzędu Regulacji, na początku sierpnia 2012 roku w Polce znajdowało się 619 instalacji wiatrowych, (zarówno pojedyncze turbiny, jak i duże farmy).
    Najlepsze warunki wiatrowe dla rozwoju farm wiatrowych występują na północy Polski. 
   W naszej okolicy jest  kilka elektrowni wiatrowych. Dwie stoją w okolicy Wolina. Kilka innych widziałam z Latarni Morskiej w Niechorzu.  
   Połowa prądu w zachodniopomorskim pochodzi z takich elektrowni. Nie znam się na mocy prądu, dlatego nie podaję wartości jakie znalazłam w internecie.
  A to filmik nakręcony z okna mojego mieszkania, z odległości około 35km. Podczas dobrej widoczności, widzimy kręcące się wiatraki.

 
35km od Wolina, widok z okna.

   Fotografie robiłam w drodze powrotnej ze Szczecina. Deszcz przestał padać, więc dojechaliśmy w pobliże wiatraków.


   W sobotę byliśmy w Wolinie. Od strony miasta, wiatraki widać jak na dłoni. Tym razem pogoda dopisała.


48 komentarzy:

  1. Obejrzałam filmy dwa razy, bo nie mogłam się dopatrzyć tych wiatraków (ot człowiek ślepy). Za drugim razem je ujrzałam i chyba nawet policzyłam, a naliczyłam ich chyba 5 szt.

    Na tych drugich fotkach od razu widać, że pogoda była piękna,

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za mało naliczyłaś, jest ich tam około dziesięciu. Byliśmy mocno zdziwieni, kiedy zobaczyliśmy je przez okienko aparatu fotograficznego. Przecież to duża odległość od nas. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. No widzisz, i ślepemu nawet okulary nie pomogą... :))
      Pozdrowionka.

      Usuń
    3. Pomogą, ale ten filmik nie jest zbyt wyraźny. Nie martw się, czym innym będziesz cieszyć oczy w ogródku i do tego nawet okulary nie będą potrzebne. Całuski dla Ciebie.

      Usuń
    4. Słusznie Loteczko prawisz, co tam wiatraki,
      gdy w ogródku kwitną już kwiat :)
      Właśnie wyszły mi piękne hiacynty, muszę zrobić im fotkę, tylko dzisiaj u mnie pada deszcz.

      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Znam te wiatraki . Podziwiam je jadąc do Świnoujścia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy je widzi z głównej trasy. Często obserwuję jak zatrzymują się samochody i ludzie robią zdjecia. Serdecznosci zostawiam.

      Usuń
  3. I ludzie się zgodzili tak nad głowami ??
    Fotogeniczne są , ale za dużo szkód wyrządzają w przyrodzie ,
    no i te infradźwięki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różne zdania na ten temat słyszałam. Wiatraki nie są za blisko domów, tylko na fotografii tak to wygląda.

      Usuń
  4. Korzyści z tych wiatrowni iluzoryczne, ale czego nie robi się dla udowodnienia ideologicznych założeń ekologów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli połowa prądu w zachodniopomorskim z nich pochodzi, to nie są to całkiem iluzoryczne korzyści. Nie oceniam, bo się na tym nie znam.

      Usuń
  5. Wiatraki "zdobią" krajobrazy prawie we wszystkich krajach europejskich.
    Szczególnie dużo jest ich w Niemczech... Mnie się bardzo podobają. Lubię je obserwować...Czy są szkodliwe dla ludzi? Podobno nie robi się żadnych badań.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te stoją w odpowiedniej odległości od miasta i pobliskich wiosek. Nie słyszałam narzekania mieszkańców na uciążliwość wiatraków, a mam w Wolinie rodzinę. W krajobrazie wyglądają ładnie. Planuje się budowę wiatrowni na morzu, ale tu już miałabym wątpliwości. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. This design is wicked! You most certainly know how to keep a reader entertained.
    Between your wit and your videos, I was almost moved
    to start my own blog (well, almost...HaHa!) Great job. I really enjoyed what you had
    to say, and more than that, how you presented it.
    Too cool!

    My blog post ... http://moodle.ktk.nyme.hu/user/view.php?id=30776

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wizytę i pozdrawiam.

      Usuń
  7. Wiem, że te drewniane, stare wiatraki służyły do innych celów. Jednak takie właśnie kocham i żadnych innych nie uznaję.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stare wiatraki są urocze. Kiedy przejeżdżamy obok takiego, zawsze zatrzymujemy się i podziwiamy. Nie jest ich zbyt wiele na naszym terenie. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  8. Klik dobry:)
    Pierwszy raz takie wiatraki widziałam w Hiszpanii. Nie podobały mi się, bo psuły przecudne widoki. U nas zaczęły się pojawiać później. Wychwalali je ekolodzy. Teraz słyszę, że wcale nie mają nic wspólnego z ekologią, a wręcz przeciwnie. To wielkie szkodniki!

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zabieram głosu na temat szkodliwości takich wiatraków, ale wiedza zasłyszana, każe mi być za. Co nam dziś nie szkodzi? Ciężko byłoby wymienić zdrowe dla naszego organizmu rzeczy, bo nawet jedzenie jest pełne sztuczności, a mieszkania nadziane elektroniką, która nie jest bez znaczenia dla ludzi. Postęp zabija, a wiatraki kręcą się, jak gdyby nigdy nic. Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Korzyści z nich podobno są niewielkie, większa była ich reklama.
    W moim regionie też ozdabiają krajobraz.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jaka duża jest korzyść. Wiem, że w te dwie wiatrownie wszedł obcy kapitał, to chyba się opłaca. W Goleniowie jest fabryka skrzydeł do wiatraków, to chyba będzie ich na naszym terenie dużo. Pozdrawiam.

      Usuń
  10. Piękne zdjęcia, podobne wiatraki ustawione są na "Suwalszczyźnie":) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba już rozpowszechniły się w całej Polsce. Widocznie to się opłaca.

      Usuń
  11. Jestem absolutną fanką podobnych rozwiązań. Są pożyteczne i wydaje się, że nie szpecą krajobrazu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Absolutnie nie szpecą, wręcz przeciwnie, urozmaicają. Na pewno mniej szkodzą środowisko, niż elektrownie na węgiel.

      Usuń
  12. Ja uważam że są to po prostu ekologiczne elektrownie i potrzebne (nie jestem ekspertem w tej dziedzinie)zdjęcia bardzo pięknie i ekstra wykonane ,filmik również wiosennie i cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak będziesz jechała, to zobaczysz je po drodze w okolicy Wolina. Również pozdrawiam serdecznie, życzę słonka.

      Usuń
  13. Loteczko, Ty mieszkasz jakby w innym kraju.
    Taka niewielka ta nasza Polska a klimatów kilka.
    U Was miło, ciepło a u nas zimno, wiosenka nie może się tutaj zadomowić.
    Powietrze jest u nas ostre, dzisiaj np. w kurtce ocieplonej w mieście byłam i nie zgrzałam się. Może w końcu ta pogoda będzie i dla nas miła....
    Dziękuję serdecznie za odwiedziny na moich blogach:)
    Buziaczki:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chodzę w dresie, ale za ciepło i u nas nie jest, bo powietrze bywa ostre, a za chwilę zmienia się i ciepłem wieje. Musi się to wszystko poprzegryzać. Weekend zapowiadają upalny na południu, a chłodny u nas, szkoda. Pozdrawiam.

      Usuń
  14. Kiedyś były inne wiatraki. Coś na ten temat mógłby powiedzieć ukochany Dulcynei z Toboso...
    A teraz? Dziwne to jakieś i nieproporcjonalnie chude. Nie dość, że mąki nie daje, to prądem może porazić.
    No cóż,signum temporis:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, wiatraki miały duszę, może dlatego śmiałek jeden chciał z nimi walczyć. Dzisiejsze chudziny stoją i czekają na pomyślne wiatry, które szeleszczą banknotami, to też signum temporis. I gdzie w tym wszystkim romantyzm? Serdeczności dla Ciebie.

      Usuń
  15. Do wiatraka potrzebny byłby mi koniecznie jakis współczesny, Lotko, Don Quijote. Proponuję do tej zaszczytnej roli posła Antoniego Macierewicza. Ma taką poczciwą sarmacką twarz!!!
    ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twarz ma bardzo poczciwą, ale walczyłby z nimi nie mniej zaciekle, jak z każdym. Może niech lepiej stoją spokojnie bez ingerencji tego pana, bo każdemu się źle kojarzy jego osoba. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  16. Witam po dłuższej nieobecności. mam wiele wspomnień z Wolinem. Buziaczki i pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz kiedyś i na ten temat, chętnie poczytam. Serdeczności zostawiam dla Ciebie.

      Usuń
  17. Oj chyba by się Andrzeju obraził, za tą poczciwą sarmacką twarz. Idealnie do tej roli pasuje, robi z siebie prawdziwego błazna. Idealny Don Quijote.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba faktycznie, ale od wiatraków lepiej trzymać go z daleka i tak ma tylu wrogów i wciąż szuka nowych. Pozdrawiam.

      Usuń
  18. Nigdy naraz nie widziałam tylu wiatraków- wspaniały widok! W dobie zanieczyszczenia środowiska taki rodzaj czystej energii jest jak znalazł.
    Wieczorne uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba dobry pomysł z tymi wiatrakami. W Niemczech jest ich dużo, wiec chyba warto stawiać takie elektrownie. Krążą mity o ich szkodliwości,a le Wolinianie jakoś nie narzekają. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Loteczko, powinnaś przywyknąć, że Polacy na wszystko narzekają i o wszystko walczą.
      Dziś był piękny dzień, a mimo wszystko nie czułam się dobrze. Chyba u Ciebie ma być w nocy burza, która do nas dojdzie, bo od dołu mapy też widziałam pioruny. Podejrzewam, że stąd to moje złe samopoczucie.
      Miłego weekendu.

      Usuń
    3. Była burza w poprzednią noc. Naćpałam sie i nie słyszałam grzmotów, ale padało w nocy długo. Bez przerwy jestem śpiąca i to mnie denerwuje. Pozdrawiam.

      Usuń
  19. W weekend napiszę dobrze??? A 2 maja jadę drugi raz. Mamy zawodu wędkarskie :)

    Wiatraki to chyba koniecvzność. Ale bardzo psują krajobraz. Taki jest moje zdanie. Nie ma innego wyjścia? Bardzo dobre fotki. Nie wiedziałem , że aż tyle wiatrakow jest.
    Ja w swojej okolicy nie widze wcale.
    Pozdrawiam serdecznie
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty mieszkasz w wielkim mieście, a tam nie stawiają wiatraków. Chyba za mało silne wiatry wieją wokół Warszawy. U nas są silne i wieją niemal bez przerwy, dlatego takich elektrowni jest tu dużo. Pozdrawiam.

      Usuń
  20. Romantic weather... Have a beautiful weekend with plenty of sunshine, flowers, happiness, hugs and smiles. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Romantyczne wiatraki i pożyteczne. Znak czasów. Pozdrawiam.

      Usuń
  21. dużo podróżowałam przez polskę w ostatnich latach i widziałam wiatraki w wielu miejscach. u nas na mazurach też są. podobno ludzie narzekają, ze za głośno, ale na co polacy nie narzekają? mnie sie podobają.
    serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wolin nie narzeka, być może sporo pieniędzy trafia do kasy miasta, a to jest również ważne. Pozdrawiam.

      Usuń
  22. Miłego weekendu Loteczko:)))

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.