środa, 13 marca 2013

Album

   Lubię gromadzić pamiątki rodzinne i dokumentować wszystkie ważniejsze wydarzenia. Piszę pamiętnik  wnusi od początku jej życia, a nawet z okresu ciut wcześniejszego, kiedy siedziała sobie bezpiecznie pod sercem swojej mamy.
   Wydrukowałam już siedem lat jej życia. Piszę nadal i mam nadzieję, że za kilka lat przejmie po mnie tę pracę.  Również siedem lat jej życia, udokumentowałam albumem zdjęciowym.
   Albumy robię w programie " Rossmann Fotoświat", który jest dostępny w internecie, nagrywam na płytkę i zanoszę do sklepu . Po kilku dniach otrzymuję pięknie wydrukowany, na papierze fotograficznym, album.
  W marcu były urodziny naszej córki. Wpadłam na pomysł wykonania takiego albumu ze zdjęć  jej dzieciństwa. Muszę przyznać, że sprawiliśmy jej tym prezentem ogromną radość. Wszystkie zdjęcia z opisami są w jednym miejscu.
Polecam. A to link do pobrania, bardzo łatwego w obsłudze, programu:
http://www.fotoksiazka.pl/program_do_fotoksiazki.php
 A tak wygląda gotowy album:


48 komentarzy:

  1. Loteczko, wspominałaś kiedyś o tym albumie. Wyszedł cudownie. Taki album powinien być w każdym domu. Piękna rzecz.
    Pozdrawiam serdecznie*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego zachęcam do pisania i gromadzenia zdjęć, na pamiątkę dla dzieci i wnuków. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Super sprawa!!!Ja na razie nie mam dla kogo takiego wykonać.Muszę pomyśleć -może mamie?Zrobiłam dzieciom pod choinkę fajne [wg mnie] kalendarze ,ale nie "powaliło ich to na kolana". Mają wyraźnie inne gusta.Buziaczki !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam kalendarz wnusi i mnie powalił, bo teraz oprawię zdjecia i będzie fajny wystrój ściany w sypialni. Lubię patrzeć na zdjecia małej. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Chyba skorzystam z tej podpowiedzi. Mam mnóstwo zdjęć, kóre muszę uporządkować i wybrać te kluczowe. Nic nie zastąpi zdjęcia papierowego, a taki album to wygoda, bo nic się nie wypina i nie wypada.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, rzecz bardzo praktyczna, a program umożliwia pisanie i to jest ważne. Mam zamiar zebrać również zdjęcia rodzinne i uporządkować dla potomnych. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. To świetny rodzaj upominku. Takie zatrzymane w kadrze chwile.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie dokumentowanie przeszłości, to świetna sprawa. Miłego dnia.

      Usuń
  5. Piękna sprawa, muszę się przyjrzeć temu programowi...
    A album wyszedł Ci extra...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy album wychodzi fajnie, to jest mój trzeci. Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Nie można napisać nic innego , jak to, że nade wszystko piękna i wzruszająca pa -miątka...Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybyś przeczytała to co pisałam w dedykacji. Córce bardzo się wszystko podobało. Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Radość i pamiątka, którą najbardziej docenia się po wielu latach.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Córka ma ponad 40 lat, jest to wiec dla niej historia. Prezent ją wzruszył i to jest najważniejsze.

      Usuń
  8. Loteczko bardzo oryginalny prezent, a jak potrafi cieszyć.
    Świetny pomysł z tymi albumami. Muszę nad tym pomyśleć.
    Jak będę miała jakieś pytanie związane z tymi albumami,
    to zwrócę się do Ciebie.

    Pozdrowienia dla pomysłowej Lotki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje i chętnie Ci pomogę. Program zapisuje się ładnie, a obsługa nie wymaga filozofii, wszystko jest po polsku. Nawet koszt wyświetli się na dole po lewej. Mój miał około 40 stron i koszt 135zł. Całuski.

      Usuń
  9. Piękne!!! Pamiątki są rzeczą bardzo cenną.
    Serdeczności pozostawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja przywiązuję do nich wielka wagę. Chyba dokumenty będę kserować, mam ich sporo. Przede wszystkim pamiątki po rodzicach chcę zachować od zapomnienia. Pozdrawiam.

      Usuń
  10. Ojej nie wiedziałam że tak można, to znaczy coś tam wiedziałam ale nie że to tak proste:) Może skopiuję pomysł:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kopiuj, bardzo proszę. Możliwość programu jest duża, wstawić można nie tylko zdjecia, ale inne obrazki i dokumenty. Pozdrawiam.

      Usuń
  11. Piękne:) Fantastyczna pamiątka. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak uważam, dlatego nie żal mi poświęconego czasu na wykonanie tej pracy. Miłego dnia.

      Usuń
  12. piękny jest super wyszedł pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to piękna pamiątka i wszystko w jednym miejscu.

      Usuń
  13. Taka forma albumu to znak czasów, w których żyjemy. Kiedyś naklejaliśmy zdjęcia, a teraz je drukujemy. Albumy moich dzieci zdobiłam rysuneczkami wykonanymi kolorowymi kredkami, a Ty gifami.
    Myślę, że wszystkie albumy są warte zadumy nad ich zawartością.
    Życzę słonecznego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zamieszczać nie tylko zdjecia, ale i dokumenty. Mam zamiar kserować dokumenty moich rodziców, połączyć je ze zdjęciami i na pamiątkę Lence przy okazji podaruję. Ona już zaczyna interesować się rodziną i kim byli jej dziadkowie. Miłego dnia.

      Usuń
  14. Świetny pomysł, Szkoda, ze nie wpadłam na coś takiego a nawet słyszałam ale jakoś nie pomyślałam.Ja wywołuje zdjęcia i tematycznie wkładam do albumu . Obie moje wnusie maja takie albumy. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia i albumy zajmują dużo miejsca, a te książkowe mniej i można je w jednakowym formacie wydawać. Wnusia ma w bordowej oprawie i pamiętniki i albumy, a córce zrobiłam granatowe. Rodzicom naszym zrobię w zielonej i będzie cała historia rodziny zebrana w jednakowych albumach. Miłego dnia.

      Usuń
  15. Piękny album ,ja otrzymałam dwa lata temu od wnusi Oli kalendarz i mam go do dziś ,później dostalam od wnukow są w nich najpiękniejsze zdjęcia z ich dzieciństwa pięknie i ładnie oprawione.Link oczywiście skopiowałam i może skorzystam,bardzo lubię nowości i robić coś nowego ,niespotykanego serdecznie pozdrawiam milego czwartku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem i jestem pewna, że zrobisz wnukom albumy z ich fotografiami. Można tam dawać nawet ich rysunki. W tym albumie córki jest jej dwuletnia rączka odbita i rysunek księżniczki, który narysowała jako pięciolatka. Pozdrawiam.

      Usuń
  16. Pod wpisem jest link do kościółka, na który zwróciłaś uwagę.
    Zapraszam, podpisuję się tym linkiem.
    Pa,pa:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obejrzałam właśnie, dziękuję za podpowiedź i pozdrawiam.

      Usuń
  17. Jestem zachwycona Twoim albumem. To świetna pamiątka.
    Dziękuję, że zawsze dzielisz się z nami wspaniałymi pomysłami.
    Zaciekawiła mnie również w Twoim wydaniu " archiwizacja" rodzinnych dokumentów...
    Link skopiowałam, może kiedyś skorzystam.
    Dziękuję.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skanuję dokumenty, legitymacje, a nawet próbki pisma moich najbliższych, którzy już odeszli. Wszystko, co znajduje się w moim posiadaniu,a należało do rodziców i gromadzę w komputerze. Potem włożę do takiego albumu i wydrukuję. Tak wygląda moja dumnie brzmiąca "archiwizacja. Jestem seniorem rodu i do mnie należy przekazanie następcom wszystkiego, co należy zachować od zapomnienia. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  18. To świetna pamiątka, kiedyś skorzystam i wreszcie uporządkuję albumy Janosika i nie tylko... wreszcie przestaną wysuwać się i przemieszczać.
    Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciężka i żmudna praca, wymaga dużo czasu ale warto. Janosik będzie z przyjemnością oglądał siebie w jednym miejscu i najważniejsze, ze te fotografie się nie rozsypują tak jak w albumach na wkładki. Serdecznosci i całuski dla Janosika od Księżniczki. Idzie wiosna i muszelki na plaży będą zbierane.

      Usuń
  19. Świetny pomysł na pamiątkę. Muszę też pomyśleć o tym dla mojej młodszej wnuczki, bo starszej robię album ze zdjęciami sama. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można robić samemu w Wordzie, a potem wydrukować na drukarce i dać do oprawy. tak robię z pamiętnikami, do których pobieram również fotografie. Pozdrawiam.

      Usuń
  20. moi synowie mają duuuuże albumy, bo takie kiedyś były. z wnukami jest problem, bo część zdjęć jest robiona normalnym aparatem a reszta cyfrowym. tamte albumiki już dawno ode mnie pozabierali.
    podoba mi się twój pomysł, loteczko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypadkowo trafiłam do sklepu Rossmanna i obejrzałam leżący tam album. tak mi się spodobał, że od tej pory wszystko zapisuję w tym programie i daję do druku. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  21. I'm delighted with your album, it's a great souvenir. Your blog is creative and beautiful. Hugs from Argentina :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  22. Wspaniały pomysł i cudowny prezent. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł w rzeczy samej niezły. Słonka życzę.

      Usuń
  23. Cudowny pomysł, Lotko! Być może zrobie sobie coś takiego, with a little help of my friends, tym bardziej, że w tym roku wchodze w jubileusz swego 40 lecia pracy artystycznej!
    buzineczki

    OdpowiedzUsuń
  24. Warto abyś utrwalił swoje dokonania i taki album będzie i dla Ciebie i dla rodziny wspaniałą pamiątką. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Jesteś niesamowita i masz piękne , ciekawe pomysły. Ja od 3 lat siedzę w genealogi i może przydałoby się zrobić taki album z notek o przodkach, tylko nie mam takich zdjęć
    i z pisaniem też mi ciężko idzie. Pozdrawiam serdecznie:)
    Stanisław 123

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziękuję Ci Staszku. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.