poniedziałek, 18 lutego 2013

Spacer po Świnoujściu

Centrum mojego miasta leży na wyspie Uznam. Nie ma tu innej miejscowości, dalej już tylko granica z Niemcami. Dzielnica Warszów, leży na wyspie Wolin.
  Mieszkańcy centrum nie maja możliwości wydostania się z miasta drogą lądowa, chyba że przez Niemcy, jadąc do Szczecina.
 Od wielu lat walczymy o wybudowanie tunelu pod Świną,  aby połączyć nie tylko centrum naszego miasta z Polską, ale i umożliwić Niemcom przejazd do innych naszych  miast.
  Mamy dwie przeprawy promowe, jednak oczekiwanie, często w długich kolejkach na przejazd, utrudnia i uprzykrza mieszkańcom życie. Nie tylko mieszkańcom ale i wczasowiczom, ponieważ plaża główna znajduje się na wyspie Uznam.
  Rząd zaniedbał ten skrawek polskiej ziemi. Pawlak wręcz stwierdził, że do Świnoujścia można przecież latać samolotami do pobliskiego Heringsdorfu. Ciekawe, czemu mieszkańcy  Świnoujścia nie korzystają z jego odkrycia?
    W Warszawie wybudowano tunel wzdłuż Wisły, który obecnie zdezorganizował ruch w stolicy, a nam taki tunel przydałby się i to bardzo.

To przeprawa Karsibór, dla samochodów ciężarowych
To port po stronie wyspy Uznam.
Widok na Latarnię Morską i Gazoport na wyspie Wolin
Przepływa kontenerowiec z ładunkiem.
To promenada, a po prawej droga nad morze 100m.
Panorama morza, ale mgła zasłoniła widok.

54 komentarze:

  1. Klik dobry:)
    A gazociąg pozwala na budowę tunelu? Nie znam dobrze sprawy i nie chcę spiskować, ale...

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozwala. Gazoport jest w innej części miasta. Plany , które wykonano dla budowy tunelu w żadnym stopniu nie kolidują z jakąkolwiek budową, czy ochroną środowiska. Wszystko jest gotowe, ale pieniędzy nie chcą dać. Serdecznosci dla ciebie.

      Usuń
  2. Jednym słowem łatwiej Ci się dostać do Niemiec, niż do Polski. Tunel jest Wam niezbędny !. Byłam kiedyś na wakacjach na wyspie Wolin w Wisełce. Pozdrawiam ciepluto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wisełka, to urocza maleńka miejscowość. Bardzo często tamtędy przejeżdżamy. W restauracji na rogu, bawiliśmy się na weselu. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Lotko, można robić zdjęcia oglądając Panoramę Racławicka, ale bez użycia lampy błyskowej. Miłego oglądania, a jest co . Pozdrawiam.

      Usuń
    3. Bez lampy wyszły Ci bardzo ładnie. Miłego dnia.

      Usuń
  3. Z tego wniosek jeden: rozpisać referendum i wyspę Uznam przyłączyć znów do Rzeszy. Z wypowiedzi Pawlaka wynika, że nie jest ona Polsce potrzebna. Tylko same problemy z mieszkańcami, bo są roszczeniowi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również i takie zdania krążą wśród rozgoryczonych mieszkańców. Wystarczy wyobrazić sobie pilny przejazd karetki pogotowia. Spokojnych, pogodnych dni.

      Usuń
  4. przypomniałaś mi jak wygląda świnoujście i jakie są tam problemy komunikacyjne.
    pawlak namieszał sporo swoją wypowiedzią a przecież się nie zna na tym. on takich problemów nie ma.co mu za różnica? jego jeszcze wożą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pawlak trzepnął wielkiego byka. Jak można zachęcać przeciętnego emeryta, aby samolotem latał do szpitala oddalonego o sto kilometrów. Oni minęli się z rzeczywistością. Serdecznosci dla ciebie.

      Usuń
  5. witam,
    spędziłam dziś u Ciebie bardzo przyjemne chwile oglądając zdjęcia i wspominając dawne czasy. Przeprawę pamiętam doskonale, spędziłam w Świnoujściu wiele pięknych wakacji.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś opiszesz swój pobyt w naszym mieście. Chętnie przyjdę poczytać. Dziękuje za miłą wizytę.

      Usuń
  6. Mieszkańcy najlepiej znają swoje potrzeby...
    Szkoda ,że nie macie tego tunelu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielka szkoda. mamy rodzinę oddalona od nas o kilkanaście kilometrów i aby do nich dojechać, stoimy latem w kolejce do promu czasami bardzo długo.

      Usuń
  7. Przyznaję, że pierwszy raz słyszę o problemach komunikacyjnych w Świnoujściu.
    W dalszym ciągu nikt nie liczy się z mieszkańcami, z ich problemami...
    Dawno temu byłam w Świnoujściu z Rodzicami. Pamiętam przeprawę promową...
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aby dojechać do domów wczasowych czy sanatoriów, trzeba koniecznie przeprawiać się promem. Aby wyjechać gdziekolwiek, trzeba przebrnąć przez kolejkę do promu. Aby wyjechać na wizytę lekarską do Szczecina, trzeba przejechać promem i tak w kółko. Gdyby ludzie wiedzieli jak my nienawidzimy tych promów. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  8. tp pospacerowałam z Toba , trochę dzisiaj zmęczona więc spacer był krótki ale powdychałam jodu i już mi lepiej. Buziaczki Loteczko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci dużo dobrego zdrowia, a po jod przyjedź wiosną, bo jest go wtedy najwięcej. Serdecznosci dla Ciebie zostawiam.

      Usuń
  9. Wierzyć mi się nie chce, że nadal musicie dostawać się promem na ląd. Pamiętam jak 25 lat temu byłam w Świnoujściu i mieszkałam w jakimś domku campingowym przy plaży. I juz wtedy nie mogłam sie nadziwić, że to miasto takie jest odcięte od Polski.
    Pozdrawiam Lotko serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkiem odcięte. Teraz granica otwarta, możemy jechać do Szczecina przez terytorium Niemiec, ale oni mają takie wąskie drogi. W sezonie trudno je pokonać, bo tłok jest duży. Całuski dla ciebie i zięcia.

      Usuń
  10. To prawda, że woda w tunelu Wisłostrady poczyniła ogromne szkody, których naprawa będzie trwała prawdopodobnie do jesieni tego roku. Ci co przejeżdżali codziennie przez tunel wiedzą jakie to udogodnienie.
    Loteczko, dziekuję za miły spacer. Pięknie tam masz:)
    Pozdrawiam ciepło*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do tunelu w Warszawie, to kiedy wjechaliśmy do niego po raz pierwszy, myślałam, ze wyjedziemy po drugiej stronie Wisły. Spotkała nas niespodzianka, dlatego tkwi w mojej głowie pytanie. Po co to komu było. Serdeczności dla Ciebie.

      Usuń
  11. Loteczko przeszłam się z Tobą z przyjemnością po Twoim ślicznym mieście.
    No a z tym samolotem, to Pawlak się udał :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udał się, od tej pory mamy go za typowego wieśniaka z tabletem w ręce. Oderwał się od rzeczywistości wiec dobrze, że wywalili go z rządu. Serdeczności dla ciebie.

      Usuń
  12. Ależ to przyjemność od samego rana spacerować po Świnoujściu. Jeśli zaś o samolot chodzi to faktycznie - pięcioosobowa rodzina z Małopolski moze sobie pozwolić na taki luksus.Miałąm pewnych ludzi za mądrzejszych... Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że wszystkie te miejsca znasz dobrze. Jakość zdjęć może nie jest doskonała, bo robiliśmy je aparatem komórkowym. Pozdrowienia i całuski dla ciebie.

      Usuń
    2. Szacun wielki. Komórkowym powiadasz . Rewelacyjnie. Serdeczności raz jeszcze

      Usuń
    3. Masz komórkę i też możesz robić panoramki, a w "Pyrkowie nie brakuje pięknych miejsc. Całuski.

      Usuń
  13. Piękny spacer po Świnoujściu już nie mogę się doczekac problemy też są jak wszędzie i utrudnienia serdecznie pozdrawiam władza ma to gdzieś (jak zawsze) trzeba pisać może dotrze do wiadomości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Problem problemowi nie równy. Nasz jest wielki, bo i utrudnienia w życiu mieszkańców są ogromne. Kto mieszka po jednej stronie i codziennie musi przeprawić się promem, ma dość wszystkiego. Pozdrawiam.

      Usuń
  14. Właśnie kiedyś się zastanawiałam, kiedy umieścisz na swym blogu zdjęcia panoramiczne i się doczekałam, bo są to piękne ujęcia. Nie słyszałam, żeby tak Pawlak powiedział, ale jeśli tak, to widocznie myślał o politykach, którzy cierpią na nadmiar pieniędzy.
    Jednak latem Twoje miasto jest piękniejsze.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia są takie sobie, robiliśmy je aparatem komórkowym. Miasto swoje lubię, nawet bardzo. Gdyby była stała przeprawa, mieszkańcy byliby szczęśliwsi. Niemal wszystkie duże zakłady pracy są po stronie wyspy Wolin i kto w nich pracuje musi codziennie przeprawić się promem. Mój mąż jeździł do pracy w "Odrze" kilkanaście lat. Serdecznosci dla ciebie.

      Usuń
    2. Nie wyobrażam sobie takich utrudnień. Zazdroszczę Ci, że tak lubisz swoje miasto, bo moje poniekąd jest mi obojętne.
      Pozdrawiam z zaśnieżonego miasta.

      Usuń
    3. U nas dziś słonko,a le nie wychodziłam nigdzie, nie miałam potrzeby. Jutro machnę się do kilku sklepów. Obiecują poprawę i ocieplenie i oby. Całuski dla Ciebie.

      Usuń
  15. No cóż takie mamy rządy, wiele rzeczy by się zdało ale jedno jest pewne, lepiej nie będzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tracę nadzieję na lepsze. Wy młodzi może doczekacie zmian, a starym przyjdzie umrzeć w nieświadomości. Pozdrawiam.

      Usuń
  16. Dawno tam nie byłam.... i u Ciebie też. Przepraszam za to. Nie mogę się zebrać przez tą przeprowadzkę. Onet zabrał mi całą radość z pisania..... Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nam również zabrał radość. Na blogspocie, naszczęście zdomowiłam sie na dobre, a Onetowe blogi sa martwe, dlatego daję tam tylko obrazki, aby ktośobie mógł skorzystać. Zamknęłam komentarze, bo szkoda fatygi. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  17. W Świnoujściu byłam 6 lat temu.
    Tak mi się podobało, że płakać mi się chciało jak odjeżdżaliśmy.
    Ta przeprawa promowa jest rzeczywiście upierdliwa, jeżeli ją jeszcze trzeba zaliczyć po kilkudziesięciu godzinach jazdy to jest męcząca.Ale potem jest już tylko fajnie!
    Bardzo daleko ode mnie mieszkasz, a szkoda, bo mnie tam się bardzo podoba.
    Tam lepiej się czułam niż na mojej Kieleckiej Wyżynie.
    Z ciśnieniem nie miałam żadnych problemów przez dwa tygodnie - extra tam było.
    Ech...
    Śliczne zdjęcia!
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla przyjezdnych klimat u nas jest doskonały, a powietrze czyste i przejrzyste. Jak wracamy gdzieś z Polski, to na 50km przed Ś-ciem czujemy morski powiew i swojski zapach. Przyjedź Jolu znów. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  18. To przykre,że nie robi się czegoś w tym kierunku,aby pomóc ludziom.Jedna Polska,a nierówne traktowanie-smutne.Kasiu,może słać petycję za petycją,aż do znudzenia.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podejrzewam, ze nikt petycji nie czyta. Nasz prezydent osobiście kilka razy rozmawiał i nic to nie dało. Zachód jest bardziej zaniedbany przez nasz rząd, niż wschód. Jeszcze trochę , to zdziczejemy całkowicie. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  19. lotuś, jak się z tobą skontaktować mailowo?

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzięki, że do mnie wpadłaś. Członkowie rządu kompletnie się nie interesują, nie znają jak się normalnym ludziom żyje. I nic ich to nie obchodzi. Oni owszem latają samolotami ALE ZA NASZE PIENIĄDZE
    O swoje trzeba zawsze walczyć. Najgorsza jest obojętność. Organizować się i walczyć.
    Byłem raz w Świnoujściu i promem płynąłem. W Amsterdamie jest cała nowa dzielnica na wodzie i tam promy też kursują. Ich jest bardzo dużo i oczywiście bezpłatnie.
    Pozdrawiam Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mamy dość promów, chcemy drogi. Promy ograniczają i marnujemy czas w kolejkach. Ci którzy pracują po drugiej stronie kanału, każdego dnia muszą wyczekiwać w kolejkach, a nawet rowerem nie można przejechać, co to za życie. Nikogo to jednak nie obchodzi. Serdecznosci dla Ciebie.

      Usuń
  21. Miałam bardzo dużo problemu,by u Ciebie czytać i komentować. Nareszcie pokonałam trudności i już tu jestem.Pozdrawiam.Ula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uleńko, cieszę się że jesteś. Serdecznie Cię pozdrawiam, życzę pogody i słonka.

      Usuń
  22. Piękne zdjęcia Loteczko, piękne tak jak bym spacerowała po tych miastach.... Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie stoi na przeszkodzie aby pospacerować u nas latem i nacieszyć się morzem. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  23. Witaj
    Może kiedyś mnie zaprosisz, oprowadzisz, opowiesz? :) byłoby miło :)
    Serdeczności zostawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chętnie to uczynię. Jest tu dużo do zwiedzania i oglądania. Miłego dnia życzę.

      Usuń
  24. Loteczko, ta grafika na blogu Onetu jest rewelacyjna.
    Zresztą poprzednie kwiaty w wazonie też były urzekające.
    Wieczorne buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kategoriach znajdziesz dużo ciekawostek, można z nich korzystać. Grafika jest fantastyczna, mnie również urzekła. Miłego dnia Słonko.

      Usuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.