środa, 27 lutego 2013

Ptasie gody



   Sympatyczną scenkę obserwowałam za oknem. Na latarni koło bloku siedziała mewa. Po pewnym czasie przyleciał szary osobnik i zaczął się do niej łasić. Najpierw ocierał się skrzydełkami i przytulał. Potem usiadł jak najbliżej i zaczęły się zaloty. Zbliżały do siebie dzióbki jakby się całowały, potem przytulały głowami i spoglądały na siebie z bliska.

   Wyczuwając wiosnę i okres lęgowy, ptaki łączą się w pary. Zbudują gniazda na wieżowcach i wysiedzą się młode. Wtedy będzie słychać od samego rana krzyk mew. Jest to dokuczliwe, bo są one bardzo głośne i dość wcześnie podnoszą larum, budząc śpiących mieszkańców.

  Idzie wiosna, przyroda daje nam znaki.




Krzykiem, ogłosiła światu, że ma narzeczonego, więc umaiłam im miejsce zaręczyn.

 

50 komentarzy:

  1. przecudowne zaloty!
    tak, idzie wiosna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również się podobały. Obserwowałam ptaki przez kilka minut.

      Usuń
  2. Świetna scena amorów ! :)
    U nas niebawem zaczną loty rybitwy.
    Pozdrówka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas też ich nie brakuje. Jest taka ilość rodzajów mew, że nie wiem już ktra jest która. Te, gnieżdżą się na osiedlach.

      Usuń
    2. Nasze mają bardzo jasne ubarwienie, to właśnie te oblegają blokowiska.
      Takiej sceny miłosnej nie udałoby mi się uchwycić, ponieważ strasznie szaleją między blokami i nie zatrzymują się nawet na chwilkę.
      Miłego weekendu, pozdrówka.:)

      Usuń
    3. Nasze siedzą na dachach i na lampach, a ja patrze na nie z góry, dlatego łatwo mi było uchwycić zaloty. Ściągnęłam aparatem je do siebie bliżej. Tych w locie nie udaje się uchwycić, próbowałam kilka razy. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Miło się patrzy na uczucia,ludzi czy ptaków, wszystko jedno.

      Usuń
  4. Piękne scenki uchwyciłaś na kliszy trzeba być bardzo sprytną aby takiego cos zatrzymać w kadrze i ile miałaś cierpliwości żeby nagrać zaręczyny gratuluję scenki piękne serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie było nic trudnego. Widzę takie scenki z góry każdego dnia, a ptaków u nas bardzo dużo.

      Usuń
    2. Lotka nie być taka skromna to nie lada wyczyn uchwycić tak piękne chwile(co nie zawsze można uchwycić niekiedy w odruchach ludzkich mogą być kontrolowane)a mewy naturalnie sie zachowywały jescze raz gratuluje pięknego postu miłego weekendu pozdrawiam

      Usuń
    3. Przeceniasz mnie Słonko. Miłej niedzieli życzę.

      Usuń
  5. Nic tylko idzie wiosna, nawet ptaki ją czują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczególnie ptaki, szukają miejsca na założenie gniazda. Gołębi również u nas jest dużo.

      Usuń
  6. To widomy dowód zbliżającej się wiosny:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nabrałam takiego przekonania, że już wkrótce zaświeci nam słonko.

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Twoje pieski i kotki też się kochają.

      Usuń
  8. Jakie słodkie!
    Naprawdę idzie już wiosna.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idzie, dziś u nas słońce, ale dość chłodno. Jednak i ptaki i rośliny czują jej nadejście.

      Usuń
  9. Cudna ta ich miłość. Pięknie to uchwyciłaś...
    A ja wczoraj też ptaszki "puściłam".
    Serdeczności :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudna, to prawda. Często oglądam przez okno takie amory o tej porze. Idąc na stepperze stoję przed oknem balkonowym i aby się nie nudzić obserwuje zachowanie ptaków. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Łoj, jej jej! Ile przytulania, ile miłości zastałam dzisiaj u ciebie! To musi już być wiosna :)
    Życzę ciepełka i jak najwięcej radości.
    Pozdrawiam z uśmiechem
    Liliana
    http://owocdecyzji.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również się uśmiecham do Ciebie. Dobrze, ze jesteś. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  11. W@spaniale , podobno ptaki sa bardzo wierne... No i byle do wiosny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy wierne, widzę bójki samców o co przystojniejsze samiczki. Oglądam codziennie z wyższego piętra idąc na stepperze.

      Usuń
  12. I nawet im nie przeszkadzało, że ktoś je podgląda;) Zerknęłam przez okno w kuchni, czy sroki już budują gniazdo, ale nic nie zobaczyłam. Za to od samego rana wyśpiewują różne ptaszki, co wcale mi nie przeszkadza, wręcz przeciwnie. Najważniejsze, że sąsiad z piątego piętra zaprzestał sypania suchego chleba na dach sklepu i gołębie się wyniosły. Może wreszcie balkony będą czyste.
    Życzę miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrzę na ptaki kilka razy dziennie, a jest ich na osiedlu dużo. Aby nie nudziła się wędrówka na stepperze, zakładam okulary na dal i podglądam co one robię. Na dachach zakładają już gniazda mewy. Srok jeszcze nie ma, a na topoli mają gniazdo i walczą o nie. Lubię takie obrazki. Ten złapałam przedwczoraj i bardzo mi się podobał. Ptaki siedziały na latarni, a ja obserwowałam je z góry. Miłego dnia Aniu.

      Usuń
    2. Po obiedzie nawet wzięłam lornetkę i zaczęłam patrzeć, czy na jakimś drzewie sroki nie zaczęły budować gniazda. Dziwne, ale najchętniej budują gniazdo na samym czubki chwiejących się brzóz.Moje miasto ornitolodzy nazywają Sroczym Grodem, bo rzekomo u nas jest tych wrzaskliwych ptaków najwięcej. Przed moim domem też czasami na latarni przysiadają gołębie, ale tylko po to, aby je pobrudzić.
      Spokojnego wieczoru.

      Usuń
    3. Srok u nas mało, ale mamy dwie, które każdego roku budowały gniazdo na topoli. Ścięto ją, a my czekamy, czy pojawią się , aby zbudować gniazdo na innym drzewie. Lubię obserwować ptaki przez okno, ale wrzasku mew nie lubię. Miłej niedzieli.

      Usuń
    4. Co rano budzą mnie odgłosy ptactwa, ale przeważnie są to sroki, gołębie, kawki i wrony, więc nic miłego. Na szczęście gdzieś siedzą też małe ptaszki, których śpiewów słucham z wielkim ukontentowaniem. Szkoda mi wiewiórek, które kiedyś co rano biegły gdzieś na śniadanie. Chyba do jakiegoś śmietnika. Od kilku lat ich nie widzę.
      Życzę miłego popołudnia.

      Usuń
    5. U nas z kolei zginęły sikorki. Jedną tylko widziałam tej zimy.

      Usuń
  13. Jakie śliczniusie białaski z dzióbkami przy sobie. Idzie ale jeszcze mało ich oznak u nas w mieście. buziaczki i pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mało oznak, ale słońce u nas ostatnio grzeje każdego dnia. Raźniej się wstaje rano. Miłej niedzieli życzę.

      Usuń
  14. Obserwuję zachowanie zwierzaków u nas na wsi. Musze wziąć aparat. Z nadmiaru obowiązków zapominam. Alicja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna na wsi jest cudna, chciałabym móc pomieszkać na wsi w kwietniu. Miłej niedzieli.

      Usuń
  15. A ja się zaczynam martwić-żeby dzikie gołębie nie upatrzyły sobie mojego balkonu na założenie gniazda.Co roku przerabiam taką małą "obronę"przed ich zapędami.Buziaczki Lotuś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My przerabialiśmy, a teraz mąż zabezpieczył linkami. Tylko że ja mam wypustkę, jak wiesz i było nam łatwiej. Twój duży balkon wymagałby chyba kratki? Pozdrawiam.

      Usuń
  16. Amei as fotos.
    Bom Mês de Março!
    Boa Primavera!
    Beijinhos do Brasil.
    ¸.•°♡⊱╮╮

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja tam lubię trele ptaszków, może dlatego, że długo nie sypiam i mi nie przeszkadzają... Lotuś nareszcie będzie coraz cieplej, bo już ta zima mnie zmierzła.
    mnie już od czterech dni pięknie świeci słoneczko i mnie pobudza do "chcenia" czegokolwiek... :)

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, gdyby to były trele, a le mewy drą eis niesamowicie.

      Usuń
  18. Latarnia to jakieś magiczne miejsce do ptasich zalotów. Ja mam pod okanmi latarni i często to widuję. Miałam też w jakimś poście zaloty, ale gołębi. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gołębi u nas w tym roku mniej. Może dopiero się zjawią.

      Usuń
  19. Lindo namoro até os pássaros tem
    momentos de conquista uma magia linda da natureza.
    Lindas imagens momentos sublimes tirastes as fotografias.
    Beijos linda semana,Evanir.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ależ na tych zdjęciach powychodziła miłość piękna!!!!! Znakomite zdjęcia, które cieszą oko! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mnie również cieszą.

      Usuń
  21. Piękny widok:).Wdzięczny obiekt do fotografowania.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.