czwartek, 15 listopada 2012

Zielone futerka drzew




   Kończy się piękna, złota jesień. Jeszcze liście utrzymują się na drzewach, a na ziemi leżą ich grube warstwy. Dziś miałam ochotę pochodzić po szeleszczących dywanach, ale nobliwej pani nie wypadało tak się zachowywać.

   Żółte i brązowe liście opadają, a pod spodem ukazują się pnie drzew, okryte zielonym futerkiem bluszczu. Ładnie wyglądają opatulone aż po czubek korony sosny,  klony, buki, graby , a nawet niektóre krzewy.

 Zrobiłam kilka zdjęć w pobliskim parku i chyba będą to ostatnie jesienne fotografie.








 

72 komentarze:

  1. Eee tam... tak sobie poszurać nogami w miękkim dywanie, aż się buty zakurzą , toż to sama przyjemność! :)
    Drzewa jak natchnienie, śliczne.

    Mnie ostatnio choróbsko uziemiło i nawet sobie poszurać nie mogę. :))

    Pozdrówka serdeczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesień jeszcze trwa, więc życzę Ci dobrego zdrowia, abyś zdążyła poszurać. Pogoda zmienna, stąd dopadają czasami różne dolegliwości. Mi serduszko pika,a le może to i dobrze, bo gdyby nie pikało?... Miłego dnia.

      Usuń
    2. Czuje niepokój jak tak piszesz. Moja babcia mawiała, że w pewnym wieku jak nic nie dolega... no i niech pika. :)

      Miłego i pozdrówka.

      Usuń
    3. Oj, dziś w nocy to ja czułam niepokój, bo takie pikanie nie powstaje z zakochania. Ech, Ty życie! Miłego weekendu bez dolegliwości.

      Usuń
  2. Lotuś, toż to prawdziwe cuda przyrody.
    Łagodny morski klimat pozwala aby bluszcze baraszkowały po drzewach.
    No wiesz pozbywać się takiej przyjemności jak szuranie nogami w liściach?
    Czy osobom, które skończyły 25 lat, nie wypada tego robić?
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam zupełnie, że dopiero za rok kończę 25 lat, więc mogłam spokojnie poszurać. Jak wyjdę z domu, to wykonam zadanie. Bluszczu u nas jest bardzo dużo. zauważyłam, ze wczasowicze i kuracjusze biorą go do domu. Widocznie u nich nie ma. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. ja uwielbiam tak łazić sobie po szeleszczących liściach. jeszcze je rozrzucam dookoła...a zdjęcia bluszczastych piękne. macie fajny klimat. uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz sobie poszurać, tam u Was na pewno piękna jesień panuje. U nas parki są cudne i wciąż nie brakuje na drzewach liści. Dziś dopiero mały mrozik rano osadzał niewielką szadź. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Nie widziałam jeszcze czegoś takiego:) Ale śliczne!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zwróciłam uwagi na to, ze w Polsce nie ma bluszczu pospolitego, bo u nas go pełno. Klimat mamy widocznie odpowiedni dla niego. pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Niesamowicie to wygląda !!
    Te drzewa mogą oddychać ?? ;_)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba mogą, bo od wielu lat są owinięte bluszczem i żyją. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Świetne fotografie, u nas nie ma bluszczu takiego jaki pokazałaś. Pamietam że Adam przywiózł mi z Kołobrzegu.

      Usuń
    3. U nas za to jest go pełno i ładnie owija drzewa i płoży się po ziemi.

      Usuń
  6. Na dworcu w mojej rodzinnej wsi jest wieża pokryta chyba 150- letnim bluszczem. Już nie pamiętam, czy to mi się nie pomieszało, ale to chyba jest bluszcz o najgrubszym pniu w Europie.
    Nie wiem, czy ten bluszcz pozytywnie wpływa na stan zdrowotny drzewa, które oplata.
    Zdjęcia, jak zwykle, wspaniałe.
    Gorąco pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest bluszcz pospolity. Czy drzewom jest z nim dobrze, nie jestem pewna, bo korony sosen uciekają wysoko i starają się znaleźć słońce. Ładnie wyglądają drzewa owinięte zielenią, jak idę na basen, to podziwiam je za każdym razem. Miłego dnia.

      Usuń
    2. Wiesz, że na działce też mamy bluszcz, który pnie się po altanie, choć gdy jest już za wysoki, to od niej odpada. Bywa, że nawet wchodzi na taras czy do schowka. Wtedy bez żadnych oporów go wycinam i wyrzucam do lasu, niech tam sobie rośnie.
      Miłej niedzieli.

      Usuń
    3. Niektórzy obsadzają nim płoty, aby zasłaniały widok z drogi. Wolę to, niż wysoki szpaler drzew, który zakrywa wszystko i tworzy twierdzę. Miłej niedzieli.

      Usuń
  7. Lubię drzewa porośnięte bluszczem a te na Twoich zdjęciach są piękne.Dzisiaj był słoneczny dzień i poszłam na chwilkę do lasu. Tego mi było trzeba. Tych barw, spokoju i szeleszczących pod stopami liści.Serdeczności Lotko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz Haneczko i tak można uspokoić myśli. Wybieram się do parku, ale jest dość chłodno. Mamy piękne tereny parku miejskiego z dywanami liści. Miłych spacerów i dobrej pogody życzę.

      Usuń
  8. Przyznaj się,że Ci się te drzewa w rządku ustawiły a Ty je tylko fotografowałaś. Wiedziały bestie że zasługują na największą uwagę i uznanie.
    Po prostu arcydzieła przyrody.
    Gratuluję.
    Serdeczności :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uczyłam kiedyś W-Fu, więc podałam komendę, one ustawiły się w rzędzie równiutko, pokryły bluszczem i prezentowały broń. Lubię je oglądać, bo są takie piękne. Przed oknem mam dziki ogród,a w nim grusza, caluteńka pokryta bluszczem. Wygląda jak balonik, muszę jej zdjątkę zrobić. Całuski dla Ciebie i Szczerbatego.

      Usuń
  9. To są unikaty natury, jeszcze równiutko ustawiły się do zdjęć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest ich tyle, ze można wybrać i ustawione równo i pojedyncze egzemplarze. Ładnie wyglądają . Pozdrawiam.

      Usuń
  10. Witaj!Dlaczego nie wypada. Nie rozumiem dlaczego w nas to siedzi, że tego nie wypada, tamtego nie wypada. Jeżeli moje "nie wypada" nie krzywdzi nikogo, to jak najbardziej wypada. Uwielbiam czuć ten szelest jesiennych dywanów, więc dlaczego mam sobie odmawiać. Zdjęcia piękne. I jak tu nie kochać jesieni?Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. żartowałam z tym "Nie wypada". Robię to zawsze, kiedy jestem w parku. Tym razem szłam z basenu, z dość ciężką torbą i spieszyłam się do domu, bo było zimno , a ja rozgrzana. Drzewa wyglądają cudnie szczególnie zimą, takie zielone. Miłego dnia.

      Usuń
  11. Piękne obrazy Kasiu,drzewa otulone bluszczem jak szalem,wyglądają tak dostojnie.Jest w tych fotkach naturalna piękność,uchwyciłaś życie.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też je podziwiam za każdym razem, a rosną w parku niedaleko, więc ciesze oczy nimi przez cały rok. Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też rok temu robiłam podobne fotki , nawet w tych samych miejscach.Fajnie wyglądają te drzewa w zielonych futerkach.Buziaczki .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to lubimy , zdaje się, podobne miejsca, bo za dużo ich w naszym mieście nie ma, dlatego pokazujemy to, co nam wszystkim się podoba. Miłego popołudnia Isiu.

      Usuń
  14. Co do szurania nogami wśród liści to robię dokładnie to samo i w ogóle nie zastanawiam się, czy mam uprawnienia do takiego zachowania się. To jest taka frajda !!!
    Zdjęcia cudowne - bluszcz wijący się po pniach - uwielbiam takie obrazy.
    Najczęściej to obserwuję u nas na cmentarzach. W parku chyba ktoś nie pozwala na taką samowolkę bluszczom.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajnie jest, kiedy na blogach znajdujemy ładne obrazki, ja też chętnie je u ludzi oglądam , a u Ciebie znalazłam nie raz już ciekawe rzeczy na fotografiach. pozdrawiam.

      Usuń
  15. To musi być bardzo stary park, bo drzewa już obrosły bluszczem. Miałaś ochotę pochodzić po dywanie liści, trzeba było to zrobić :) i nie patrzeć na swój wiek. Czasami można poszaleć jeszcze. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie taki bardzo stary, ale są drzewa, które kiedyś szumiały po niemiecku. Te na fotografiach nie mają za dużo lat, przy mnie rosły. Pozdrawiam.

      Usuń
  16. Żyję, dziękuję bardzo, że się martwisz. Noga wygląda normalnie , buty jutro będą:)
    Vojtek po pracy a przed obiadem.
    Smacznego!

    Fotki fantastyczne. Dawno takich nie widziałem. A sporo oglądam:)
    Teraz jest ta brzydsza część jesieni. Ale o tej porze warto snuć wiosenne i letnie plany. A jak nie wyjdą to nie szkodzi. Samo planowanie i szukanie fajne jest:)
    Pozdrawiam serdecznie Ciebie i Twojego męża
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy pięknie za pozdrowienia. Oby nowe buty nie cisnęły w nogi i były wygodne do maszerowania po zakątkach świata, bo to lubisz. Życzę dobrego zdrowia i humoru, a za pochwałę zdjęć bardzo dziękuje. Pozdrowienia i serdeczności na dobre dni.

      Usuń
  17. ¸.•°✿⊱╮
    Fascinante!!!!
    Bom fim de semana, amiga!
    Beijinhos.
    Brasil.
    ¸.•°✿⊱╮
    ✿ °•.¸

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło Cię widzieć Inez. Jak ukazuje się Twoja fotografia, to trochę słońca tu do mnie zagląda. Pozdrawiam z Polski.

      Usuń
  18. Jakie śliczne są te futerka drzew, coś fascynującego i pięknie uchwycone przez Ciebie w aparacie. Ja też lubię słuchać szelestu liści pod moimi stopami i przyglądać się ich pięknym barwom.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Romantyczne to my wciąż jesteśmy i dobrze, bo widzieć piękni wokół siebie, to ważna rzecz, to znaczy, że nie zgorzkniejemy zbyt szybko. Pozdrawiam.

      Usuń
  19. Klik dobry:)
    Faktycznie! Toż to prawdziwe futerka. Niesamowite zdjęcia i wspaniałe skojarzenie.
    Futerka drzew ...

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet Twoje usta uśmiechają się do zielonych kołderek. Spokojnego i pogodnego weekendu życzę.

      Usuń
  20. Dziękuję. Jest dobrze. Noga prawie w porządku. Spytałem się kolegi lekarza co i jak.
    Byłem dziś na naszym Narodowym na targach turystycznych. Fajnie było nikt nie strzelał:)_
    No może trochę za cicho było?
    Ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma:)
    Pozdrawiam jesiennie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest jesiennie, nawet bardzo i zimno na dodatek. Dziś nigdzie nie wychodziłam. Na basenie w soboty za dużo ludzi. Widocznie nic nie zainteresowało Cię na targach, ale spacer był, więc teraz możesz plumkać na komputerze.Miłego popołudnia.

      Usuń
  21. Piękne zielone futerko. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również pozdrawiam. Miłej niedzieli życzę.

      Usuń
  22. ślicznie i cudowne miłej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
  23. Analizuje te 5 kg. Nie wiedziałem, ze świat jest tak wielki! Tylko czy choć 5% uda nam się z tego zobaczyć? Dobrze , że są takie kanały jak National. Geografic, Animal Planet itp.
    I dobrze, że Polska jest tak duża, że i tu wiele pięknych stron można zobaczyć.
    A zobaczyłem tu sporo....
    I trzeba pamiętać, że nie wszystkim tak pięknie na tym kolorowym, folderowym świecie...


    Przechodziłem u nas dziś przez park, ale takich pięknie ozdobionych drzew nie widziałem. Teraz już myślę o Rajdzie Barbórka. Jutro odbieram karnet na ten rajd.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Polsce również są fantastyczne miejsca. My jesteś my zauroczeni Bieszczadami i Kotliną Kłodzką, ale i na wschodzie folklor orzekający. Coś w tych pięciu kilogramach znajdziesz na pewno. Wróciłam właśnie ze spaceru, w parku pełni liści i na ziemi i na drzewach, jest cudnie. U nas jesień utrzymuje się najdłużej ,a zimy są cieplejsze. Miłego popołudnia życze.

      Usuń
  24. jesień potrafi być piękna widać tona fotkach również, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku jest piękna, u nas wyjątkowa. Do tej pory na drzewach utrzymują się liście. Pozdrawiam.

      Usuń
  25. Te drzewa wyglądają prześlicznie!
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś byłoby ciężko zobaczyć nasza ładną jesień, bo wciąż jest u nas. Dziś mgła zasłania nawet sąsiedni dom. Pozdrawiam.

      Usuń
  26. To jest prawdziwy artyzm . Taki może tylko pokazać natura. Pizdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natura tej jesieni maluje nam świat na kolorowo. Dziś mgła przysłoniła jesienne widoki. Pozdrawiam.

      Usuń
  27. Oj! Ty wiesz, gdzie skierować oko apataru ;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te widoki nie są Ci obce, prawda? Pozdrawiam.

      Usuń
  28. Piękne i niespotykane piękności natury zawsze nas zaskakujesz Lotka swoimi pracami wiesz gdzie przystawić aparat serdecznie pozdrawiam będe teraz cześciej odrabiam zaleglości blogowe miłego poniedziałku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło Cię gościć. Twoja pomarańczowa różyczka jest śliczna, nie zmieniaj jej, bo rzuca się pięknie w oczy. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Nie będę jej zmieniać cieszy mnie to że Ci się podoba a mam pytanko moze odpowiesz na gg ,moze być tu czy na onecie bo chodzi mi o to że na onecie nie mam rózy (tylko awatar -widmo)serdecznie pozdrawiam

      Usuń
    3. Napisałam Ci na GG. Ja też żałuję, że ta różyczka nie ukazuje się na Onecie.

      Usuń
  29. Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzajemnie, słonka choć odrobinkę w jesienny dzień dla Ciebie.

      Usuń
  30. Witaj
    Byłaś w parku niedaleko ode mnie?
    Pozdrawiam na miły tydzień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Twoim parku są takie drzewa, czy mieszkasz gdzieś blisko? Pozdrawiam.

      Usuń
  31. Niesamowite sa te bluszcze spowijajace drzewa...
    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładnie wyglądają, to prawda, ale Twoja zielona trawa , na środku drogi, to niepowtarzalny widoczek. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  32. What trees!!!!!!!!!Beautiful!!!!!!!!
    Lotka, my sweet friend, kisses!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Buziaki odwzajemniam i pozdrawiam ciepło.

      Usuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.