niedziela, 11 listopada 2012

Święto Odzyskania Niepodległości w Świnoujściu

   Święto Odzyskania Niepodległości - Najważniejsze polskie święto narodowe.
   Na wielu blogach jest napisane o historii  11 listopada, ograniczę się więc tylko do zamieszczenia fotografii z obchodów, które odbyły się u nas, w dniu dzisiejszym.

Przemówienie Prezydenta Janusza Żmurkiewicza
Przemówienie posłanki Żmudy-Trzebiatowskiej PO  

Była liczna delegacja przedstawicieli Marynarki Wojennej
Plac Słowiański, miejsce uroczystości
Kwiaty złożyła delegacja Seniorów - Instruktorów Harcerstwa
Dorożka, na której przyjechał Józef Piłsudski
 
To była niespodzianka od Rady Miasta.

39 komentarzy:

  1. Uroczystości wszędzie były...
    Oglądałam w TV...
    Seniorzy już swoje latka mają...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miłe, a Seniorzy Harcerstwa są starsi nawet ode mnie. Imponują mi zaangażowaniem. Chwilowo musiałam zawiesić swoją działalność w tym Kręgu. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Wszędzie jest bardzo uroczyście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dobrze, gdyby tylko wspólnie obchodzono to święto, byłoby cudownie, denerwują mnie podziały, na my i oni.

      Usuń
  3. Pięknie i uroczyście!
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba w każdym mieście było uroczyście i spokojnie, chociaz w TV mówią, ze jednak niektórzy nie wytrzymali. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Mój mąż regularnie co roku ogląda w TV retransmisje z tj uroczystości. Nigdy jeszcze nie przegapił. Zawsze bierze sobie siedzisko przed telewizor i chyba czuje się jakby to on tam był. Ja też nie rozumiem podziałów na tych i tamtych...
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też zwykle oglądamy, maż dziś zastrajkował, ale za to zrobił mi fotki. Szkoda, ze tu Twojego jabłuszka nie ma, a może je dasz, jestem nim zauroczona. Czarownica też pomysłowa. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. gdyby jeszcze można by to święto spędzić spokojnie....oglądam telewizję i jak co roku wszystko we mnie się burzy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. We mnie również Ewuniu. I to są Polacy. Nie umiemy różnić się ładnie, tylko wszystko musi być zohydzone. Miłego wieczoru.

      Usuń
  6. Klik dobry:)
    Czyli... spokojnie, normalnie i godnie. I takie relacje są z wielu miast. I to cieszy.

    Jedynie bliżej polityki się kotłuje.

    Pozdrawiam serdecznie z pieśnią na ustach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę Ci zawtórować, choć już ciut za późno, bo dopiero dziś mam chwilę na uzupełnienie komentarzy. Całuski za tę pieśń.

      Usuń
  7. Nawet nie wiem, jak było w moim mieście, bo nie wychodziłam z domu, ale od wczorajszego wieczoru na moim balkonie powiewa biało- czerwona flaga, która już w tej chwili jest przemoczona, bo pada deszcz. Za chwilę mąż ją zdejmie i znowu flaga zawiśnie na trzy dni od 1 do 5 maja.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My flagi nie wywieszamy, ale w sercu zawsze jest Polska, szczególnie ta z dawnych lat, kiedy to siadaliśmy w tym dniu przy stole i śpiewaliśmy przedwojenne pieśni. To były wspaniałe czasy. Pozdrawiam .

      Usuń
    2. Loteczko, aż tak nie czciłam odzyskania niepodległości, ale jestem patriotką i uczniów przy każdej okazji uczyłam miłości do ojczyzny.
      P.S. Nie wiem, jak to się stało, że w poprzednim komentarzu napisałam 1-5, a powinno być 1-3.
      Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  8. Ojoj, jak Ty daleko mieszkasz :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, na dalekiej północy!!! W latach pięćdziesiątych pewna pani jadąc do Świnoujścia do sanatorium, pytała ludzi, czy tam mieszkają ludzie z brodami. Nie wiem , czy to miał być żart, czy ktoś tę kobietę w błąd wprowadził.

      Usuń
  9. W Pyrkowie , ku mojej radości było wesoło , kolorowo, przesympatycznie. Święto zbiegło się z Imieninami ulicy św. Marcin. Były nasze słynne rogale,pochody przebierańców. Św. Marcin na koniu. Muzyka i w dodatku dopisała pogoda.Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądałam fragmenty w TV i cieszyłam się Waszą pogodą ducha i rogalami. Pozdrawiam.

      Usuń
  10. ¸.•°✿⊱╮╮

    Boa semana!
    Beijinhos.
    Brasil
    ¸.•°✿⊱

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam Cię serdecznie i słońce wysyłam, choć masz go zapewne dużo.

      Usuń
  11. W moim mieście też było uroczyście i spokojnie.
    Niestety, nie byłam bo jestem chora trochę.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to się szybciutko lecz, bo pogoda się poprawia i na spacerki trzeba chodzić. Życzę dobrego zdrowia Jolu.

      Usuń
  12. Witaj
    Patriotami, to chyba dzisiaj najbardziej czują się starsi ludzie.
    U nas, jak zawsze uroczyście w klasztorze i przy grobie w Rynku. Tam zawsze odbywają się obchody tego święta.
    Pozdrawiam mile :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, starsi odbierają to święto inaczej, bo więcej rozumieją niż ci w kapturach. O co oni walczą? O jaką wolność? Pozdrawiam.

      Usuń
  13. Piękne Święto, szkoda, że w wielu miejscach było tak bezczeszczone.
    Wieczorem z balkonu Eryk ściągnął flagę. Jest mokra. Będzie spokojne czekać do maja.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas było spokojnie i godnie. W mniejszych miastach nie ma problemu. To stolica i blask fleszy i kamer TV, powoduje, ze kapturowi wychodzą walczyć i sami nie wiedza o co. Pozdrawiam.

      Usuń
  14. Widzę, że w twoim mieście obchody Dnia Niepodległości były uroczyste i spokojne. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojne, jak zwykle. Stolica tylko dała pokaz i też jak zwykle. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  15. Piękne obrazy,takie powinny być wszędzie,pokazujące godność i szacunek.
    Miło popatrzeć na takie fotki Łucjo.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam ciepło, życzę spokojnych jesiennych dni.

      Usuń
  16. Pieknie i interesująco opisałaś przebieg Swięta Niepodleglości zdjęcia superowe,było odświętnie a co najważniejsze spokojnie (oglądałam w telewizji relację na żywo ze stolicy po prostu horror) nie wszyscy potrafią cieszyć się tym co mają a mają pokój pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszyscy potrafią cieszyć się z tego, co mamy w Polsce. Niektórzy chcą jeszcze większej wolności. Szkoda słów. Pozdrawiam.

      Usuń
  17. Jednym słowem było bardzo spokojnie i uroczyście, jak na ten dzień przystało. Niespodzianka była miła .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tej pory nikt w naszym, mieście nie przebierał się na taką uroczystość, wiec było interesująco. Miłego popołudnia.

      Usuń
  18. Witaj! Piękne uroczystości.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, lubię to święto od wielu lat, szczególnie mile wspominam czasy, kiedy żyli moi rodzice i śpiewem czciliśmy 11 listopada.Pozdrawiam.

      Usuń
  19. A ja nie lubię bywania na tego rodzaju uroczystościach.Nie wszyscy notable miejscy cieszą się moim szacunkiem i dlatego wolę być wtedy w domu [przy świątecznym obiedzie ] i oglądać obchody w TV.[pomijając te burdy-oczywiście].Ściskam Loteczko.

    OdpowiedzUsuń
  20. Kombatant:) Jeszcze nie! Trochę przesadziłem z odwaga to prawda. Noga się goi. Buty kupię w weekend.
    Jak jest ciemno to wszystko może się zdążyć. Fruwały kostki brukowe koło mojej głowy.
    Ale jej nie namierzyły:)
    Idę do Ciebie.
    W Weekend będę na naszym Narodowym Basenie na Targach Turystycznych:)

    Boże jak u Was spokojnie!!!!!!!!!!!!!!!
    To tak też można obchodzić Dzień Niepodległości??? Nie widziałem czegoś takiego:)
    Może my Warszawiacy weźmiemy z Was przykład???
    Gratuluje i spadam moczyć nogę:)

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.