piątek, 30 listopada 2012

Jesień na falochronie i w parku

   Jesień tego roku była ciepła. Po plaży ciągną się grupki spacerujących do wiatraka kuracjuszy. Za kilka dni zapowiadają ochłodzenie, dlatego pokażę ostatnie jesienne fotografie z miejsc, które poznaliście na moim blogu.
  W pobliżu jest park i miejsce, gdzie drzewa mają osobliwe kształty. Wszystkie identycznie uformowane przez aurę. Za każdym razem, kiedy tamtędy przejeżdżamy, zastanawiam się nad ich wyglądem. Nadmorskie drzewa bardzo często są powyginane we wszystkie strony od ciągłych wiatrów. Lubię na nie patrzeć.

Falochron.
Jesienny pejzaż.
Zimna woda, stwierdził pies.
Kaczka szuka pożywienia.
I te dziwne drzewa, jest ich dużo w jednym miejscu.


64 komentarze:

  1. Lotuś pięknie nam pokazałaś ostatnie dni jesieni. Ja też słyszałam, że to już ostatnie ciepłe dni.
    A wiesz wyobraziłam sobie jak pięknie wyglądałby obraz namalowany z tą latarnią i kłosami traw.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasami widuję malarzy siedzących na falochronie i podziwiam ich talent. Sama jestem antytalentem więc muszę zadowolić się zdjęciem. Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie powiem Lotuś, bo kiedyś miałam o tym jako takie pojęcie żałuję dzisiaj, że nie poszłam do szkoły plastycznej. Teraz to bardzo zazdroszczę ludziom, którzy pięknie malują :(

      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. A ta kaczka na fotce jest urocza, już teraz wiem czemu ta kaczka tak za Tobą chodzi ... :)
      Buźka.

      Usuń
    3. Mój antytalent do rysowania jest znany w rodzinie. Może to i dziwne, bo do wszelkich robótek ręcznych mam zdolności, a do rysowania, malowania ani za grosz. Córka ma to po mnie. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. A u nas śnieg z deszczem pada i jest strasznie. Zima ante portas...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem zauważyłam, że przed nami. Dziś u nas bigos pogodowy, padał deszcz, grad i było trochę słońca. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Rzeczywiście kształt drzew zwraca uwagę. Sprawiają wrażenie, jakby ich powyginał artretyzm.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwe określenie zniekształcenia drzew, bardziej ludzkie. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Przepiękne trawy!
    Kaczuszka sobie nic nie robi z nadchodzącej zimy.
    Podobnie jak piesio - wykąpał się chyba...
    A drzewa faktycznie kształty mają jak z horroru.
    Ja uwielbiam drzewa, ale tak jak piszesz, natura musi je ukształtować żeby przybrały dziwne formy.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te są dziwne, nawet bardzo. Wokół hektary parku, a te skupiły się w jednym miejscu. Te dziwne wygięcia powstały być może na skutek wiatrów, albo mrozu. Za każdym razem zastanawiamy się jak to mogło być. Zdjęcia drzew pochodzą sprzed miesiąca. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Natura potrafi zadziwić:)))

      Usuń
    3. To prawda Jolu, sama często zamieszczasz obrazki,które cieszą oczy.

      Usuń
  6. Ale śliczne zdjęcia...
    Straszą nas śniegiem :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mówią prawdę, bo tu i tam już pada niewielki śnieg. Zima idzie. pozdrawiam.

      Usuń
  7. Świetne zdjęcia.Wiesz, mam podobne z ubiegłego roku.Nasze spacerowe szlaki są takie same.A te drzewa rzeczywiście są trochę dziwne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? często zatrzymujemy się i przyglądamy ich dziwnym kształtom . Nie wiemy co je tak dziwnie powyginało i to wszystkie jednakowo. One są przed parkingiem na końcu ulicy prowadzącej do wiatraka. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Wiatrak i pierwsze zdjęcie jest cudowne. Piesek jak lubi wodę, to się wykąpał, mimo iż jest zimna. Mój kiedyś pływał w dziurze w lodzie na jeziorze. Drzewa tak gęsto posadzone może szukają światła i dlatego tak się powyginały. Miło było na jesiennym spacerze. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, choć zdjęcia falochronu są aktualne, a drzew, nie są z ostatniego, ale sprzed miesiąca. Wciąż jest dość ciepło, choć dziś padał lekki szronik. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Klik dobry:)
    U mnie w dalszym ciągu ciepło, jak na koniec listopada. W centrum miasta wiszą kaskady kwitnących pelargonii. Mają też młode - zupełnie świeże czubeczki.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś pada leciutki śnieg, czyli idzie zima, zgodnie z prognozami. Niech tak będzie, bo już czas na nią. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  10. Och jak dobrze oglądać Twoje zdjęcia. Szuwary i drzewa zielone.
    Czuję na twarzy promyki słońca. Jest cudnie. Z marzeń wyrwał mnie wiatr wiejący i deszcz uderzający o szyby...Na szczęście czar pięknych zdjęć nie zniknął. Mam je na ekranie monitora.
    Ślę moc pozdrowień

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle miłych słów, ze dech mi zapiera. Pięknie dziękuje, cóż moje zdjęcia są z najbliższego otoczenia. U Ciebie wędruje po świecie i poznaję ciekawe miejsca. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. jak ja tęsknię za morzem....w tym roku nie widziałam go. a uwielbiam o każdej porze roku. szkoda tylko, ze teraz musze unikać wiatru...i u mnie i nad morzem nie brakuje go. usciski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że wiatr prawie zawsze nam towarzyszy. Kiedyś obserwowałam włosy kobiet w naszym mieście i w Polsce. Różnica była szalona, bo nasze, ze względu na wiatr zawsze miały praktyczne fryzury i mało wymyślne. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  12. Witaj!Piękne fotki.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Rzadko tu bywam, żałuję, bo zdjęcia są piękne.Te nadmorskie " leluchy" i ten dziwny bukowy las - śliczne. Drzewa mają to do siebie,że rosną jak chcą. W borach dolnośląskich spotyka się niewielkie fragmenty tańczącego lasu.Dlaczego tylko w tym miejscu sosny tańczą. Tego nikt nie wie. https://lh3.googleusercontent.com/-gF8e-NcCuQM/T4g1j3RHH3I/AAAAAAAAPow/EIxfT3D2v00/w446-h297-n-k/DSC07982.JPG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obejrzałam Twoje zdjecia i rzeczywiście tańczą. Nasze mają ciut wyżej zniekształcenia, więc może tylko rodzaj tańca nad morzem jest ciut inny? Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam z nad morza.

      Usuń
  14. Moja koleżanka z liceum przebywa teraz z mężem w Twoim mieście i już na naszej klasie umieściła wiele zdjęć.
    Podobnie powyginane drzewa są w lesie obok wioski, w której wychował się, choć nie urodził, mój mąż. Zawsze się zastanawialiśmy, jak to możliwe, że w pobliżu stoją proste sosny, a nieco dalej takie powykrzywiane.
    Piesek śliczny, a kaczuszka cudowna.
    Życzę miłego wieczoru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie Wojtek w komentarzu przysłał link ze swojej miejscowości, gdzie rosną tańczące drzewa. Takich dziwnych drzew w Polsce chyba nie brakuje. Może przyrodnicy potrafią zdiagnozować jak się to dzieje. Musze popytać, lub poczytać.Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Kiedyś miałam slajdy z takimi drzewami, ale to chyba nie było w Polsce.
      Kolejna z moich koleżanek z liceum umieściła na nk wiele zdjęć ze Świnoujścia, nawet było jedno wygięte drzewo.
      Życzę miłej niedzieli.

      Usuń
    3. Chętnie obejrzałabym te drzewa. Wydaje mi się, ze znam miasto i wiedziałabym skąd pochodzą fotografie. Czasami się zdarza, że z Isią robimy te same miejsca. Pozdrawiam.

      Usuń
    4. Moje koleżanki z liceum wypoczywają u Ciebie. Na GG prześlę Ci namiary na to zdjęcie.
      Oho, w telewizji pokazują, że jutro u Ciebie będzie dużo śniegu. Współczuję:(
      Życzę miłego wieczoru.

      Usuń
    5. Jest śnieg, ale nie za dużo. Trochę mrozu i lekko pada. Chwilowo nie wychodzę, zebrało mi się na wspomnienia.

      Usuń
  15. Witam poźnym wieczorem serdecznie Cię pozdrawiam post jak zawsze wspaniały pełen uroku zawsze pokazujesz piękno Świnoujścia pod każdym względem piękne chwile uchwycone w kadrze (narobiłam sobie galimatiasu na blogu,,zycie to dar'')ale juz z tego wychodzę miłej i spokojnej nocki zyczę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami coś nie wychodzi, trzeba mieć cierpliwość . Wiem, ze zawsze sobie poradzisz, bo jesteś uparta i dążysz do celu. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Dziękuje że jesteś zawsze ze mną serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  16. Cudowny spacer. Dziękuję, że w pewnym sensie mogłam być tam razem z tobą. Miłego weekendu Lotko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla Ciebie również spokojnej pogody i dobrego odpoczynku sobotnio niedzielnego. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Bardzo się udał weekend. A jak tam u was? Zima? :)

      Usuń
    3. Dziś było biało, ale tylko do południa. Już jest czarno , ale chmury wróżą opady.

      Usuń
  17. Jaka słodka kaczucha:):) Uwielbiam te ptaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Upierzone są cudnie, a te szczególnie, dlatego lubię je fotografować. Pozdrawiam .

      Usuń
  18. Witaj
    Miłe dla oka fotografie :)
    Serdeczności zostawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię obejrzeć okolice, których nie znam,a na blogach ludzie zamieszczają je chętnie, więc mam ucztę. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  19. Loteczko dziękuję za ten piekny pokaz, pozdrawiam niedzielnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja w niedzielę byłam na przyjęciu rodzinnym, było miło. Wspanialej pogody życzę, bo u na cudne słońce.

      Usuń
  20. Loteczko, jesteś pięknie proszona na posiaduszki do "Księgi Świątecznej" w sprawie ślizików.

    Dyg, dyg, bardzo proszę:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam morze!
    Wszystkie zdjęcia z morzem są dla mnie cudne!
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię je oglądać u innych i choć swoje morze mam, chętnie oglądam te, ze świata. Miło pozdrawiam.

      Usuń
  22. Wow...jakie cudne fotki,a ta kaczka piękności,to chyba kaczor,bo kaczki są mniej barwne.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba kaczor, bo tak się wdzięczył przede mną, ze wątpliwości chyba nie ma. Na szczęście nie wiedział ile mam lat. Pozdrawiam.

      Usuń
  23. Cudowne zdjęcia i znakomite!!!! Jesień potrafi zauroczyć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku dostarczyła nam tyle radości, ze będziemy ją wspominać przez cały rok. Pozdrawiam miło.

      Usuń
  24. Piękne zdjęcia Lotko. Morze kocham i to bez względu na porę roku. Zachwyciły mnie te drzewa.Wyglądają niesamowicie.Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Haniu, sama podziwiam kształty tych drzew, bo są nie powtarzalne. Pozdrawiam.,

      Usuń
  25. A natureza aí é muito bela. As fotos são fantásticas.
    Abraços.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obrigado por visitar o meu blog. Beijos de Polaco.

      Usuń
  26. Hej Lotko!
    No fajnie było. Jak na razie imprezy nam się udają. Razem spędzone. Tak jak wizyta w Holandii. Co będzie dalej to czas pokażę. Nie jestem jasnowidzem.
    Kto by nie chciał, żeby fajnie było?
    Pozdrawiam ze 100licy ośnieżonej. Ale nie za bardzo.

    Wiesz ,że na drugim zdjęciu od góry to wcale nie widać, ze to jesień:)
    Na przykład w pochmurny dzień w lato też tak wygląda. Trzciny są zielone przecież. Twoje psisko. Spaniel?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Vojtku. psisko nie jest moje, ukradłam je komuś. Szliśmy, a on się kąpał, to właził do wody, to się cofał i strasznie mi się podobał, więc pstryknęłam, bo właściciela w pobliżu nie było. Miejmy nadzieję, że każde Wasze spotkanie dostarczy radości obojgu. Przyjdzie wiosna, będzie przyjemniej pospacerować i zaplanować podróż.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  27. Fotografie jak zawsze cudne, nie wiem co to za urok śpi w drzewach, ale i mnie one szczególnie przyciągają wzrok, ich kształt od korony, aż po same korzenie.
    Dzisiaj u nas posypało śniegiem.
    Zapraszam na słodkości Janosikowe :)... jak ktoś z Twoich gości ma ochotę na coś słodkiego... również zapraszam.
    Pozdrówka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Przyjdziemy do Was całą rodziną. Pozdrawiam.

      Usuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.