środa, 3 października 2012

Wały Chrobrego - Szczecin

   Jedno z najpiękniejszych miejsc w Europie - Wały Chrobrego, dawniej Tarasy Hakena. Stąd można obserwować rozległą panoramę na Odrę i port. 
   Tarasy widokowe mają 500 metrów długości i leżą 19 metrów nad poziomem brzegu Odry. Taras powstał dzięki wielkiemu zaangażowaniu nadburmistrza Szczecina Hermana Hakena, w latach 1902-05.  Najstarsze pisane dzieje tego terenu sięgają XVI stulecia.
   Na Wałach Chrobrego znajduje się siedziba Akademii Morskiej, oraz Teatr Współczesny i Oddział Morski Muzeum Narodowego.
 

42 komentarze:

  1. Witaj Leo!
    Z wielką radością i przyjemnością oglądałam zdjęcia ze Szczecina.
    Zachwyciła mnie architektura przedstawionych obiektów. Robi duże wrażenie.
    Jedna z blogowiczek mieszkająca w Szczecinie, na swoim blogu pokazała Wały Chrobrego...wiosną.
    Wyglądały niczym Dolina Chochołowska. Całe pokryte krokusami. To był cudowny, niezapomniany obraz. Różnokolorowe krokusy. Marzenie...
    Z wielką przyjemnością ogląda się tak doskonale zrobione zdjęcia.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przejeżdżam tamtędy o każdej porze roku ale nie widziałam nigdy kwitnących tam krokusów.Ciekawa jestem gdzie one rosną, na trawnikach? A może z drugiej strony od podwórka. Wiem tylko, że w Parku Kasprowicza widywałam całe łany krokusów. Chętnie zobaczyłabym je i w tym historycznym miejscu. Pasowałyby jak ulał do otoczenia. Najserdeczniej pozdrawiam.

      Usuń
  2. Istotnie. Tam najczęściej umawiałam się z moim synem.... Pozdrawiam..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nic dziwnego, bo ja także mogłabym się umówić tylko w tym miejscu. Jeżdżę po mieście często, a zupełnie go nie znam. Miłego dnia.

      Usuń
  3. Rewelacyjne zdjęcia, Lotko.Gratulacje, a Wały Chrobrego b. dobrze mi się kojarzą, bo opodal zdawałam najtrudniejszy egzamin, a energię na te trudy pobierałam na Wałach właśnie.Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To piękne miejsce i bardzo dla Szczecina charakterystyczne. Właściwie jedyne, które mi się nie kojarzy ze szpitalem. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Wały Chrobrego , ciekawa nazwa :-)
    Raz tylko w życiu byłam w Szczecinie, chyba trzeba to naprawić :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, bo są tu miejsca godne obejrzenia. Ja też nie wszędzie byłam i będę wiosną kontynuować zwiedzanie miasta. Pozdrawiam

      Usuń
  5. Wspaniałe miejsce do spacerów i oglądania ciekawych budowli. Zdjęcia z poprzedniego postu są super. *** Moje wyjazdy zagraniczne nie kosztują więcej niż wyjazd w czasie wakacji nad nasze morze. Ja nie nocuje w hotelach, ale na campingach. Nie jeżdżę też w lipcu i sierpniu, bo jest drożej. Zawsze jednym samochodem jeździmy w cztery oby, koszty się dzielą na osoby. Można, tylko trzeba chcieć wcale nie za duże pieniądze zobaczyć wiele. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochanie, nie chodziło mi o pieniądze, bo oczywiście, że podróż samochodem nie kosztuje zbyt wiele, ale jeżeli zdrowie nie pozwala, to znacznie większa przeszkoda. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. No to przepraszam :). Masz bardzo przykrą przeszkodę w podróżowaniu, która zmusza Cię do pobytu w domu. Nie pomyślałam o takich problemach
      :(. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
    3. To pięknie, że zdrowie Ci dopisuje. dzięki temu poznam jeszcze wiele ciekawych miejsc na świecie. Całuski dla ciebie.

      Usuń
  6. fajne zdjęcia z mojego Szczecina zawsze na wałach są imprezy latem.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O imprezach letnich wiem, ale w tym czasie opiekujemy się wnusia, która nad morzem chce być. Miłego dnia krajanko.

      Usuń
  7. Jakie ładne zdjęcia!.Jest czym kusić turystów. Obiekty godne obejrzenia. Zbyt daleko, żeby pojechać; wspaniale,że mogłam zobaczyć u Ciebie choć fragment Szczecina.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś będziesz w naszych stronach i na własne oczy obejrzysz ładne miejsca w naszym, wojewódzkim dawniej, mieście. Najserdeczniej pozdrawiam.

      Usuń
  8. Piękne to miejsce jest rzeczywiście.
    Kapitalne zdjęcie Akademii Morskiej:)))))
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akademia Morska jest sztandarową uczelnią Szczecina, a charakterystyka miasta, które pretenduje do nazwy "morskie", jest odpowiednia dla tej uczelni. Miłego dnia Jolu.

      Usuń
  9. Żebyś wiedziała Lotuś, że na Wałach Chrobrego jest najcudniej i nigdzie w Świecie nie ma tak pięknego miejsca, jak właśnie tu. Muszę dołączyć tego Twego linka do swojego postu, gdzie piszę o moim mieście.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię to miejsce, bo jedyne, które nie kojarzy mi się ze szpitalami, tylko tchnie duchem historii. Pozdrawiam najserdeczniej.

      Usuń
  10. Fantastyczne zdjęcia, będąc daleko od morza mogę podziwiać takie wspaniałe nadmorskie klimat, to jest cudowne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczecin również jest daleko od morza, tylko ma opinię miasta morskiego, zupełnie nie wiem skąd się to wzięło. Jest miastem portowym, owszem ale do morza muszą jechać dziesiątki kilometrów. Miłego dnia życzę.

      Usuń
  11. Klik dobry:)
    Nie znałam tej dawniejszej nazwy Wałów Chrobrego.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta nazwa istniała od zawsze, a Wały chrobrego są najbardziej charakterystycznym miejscem Szczecina. Miłego dnia życzę.

      Usuń
  12. Piękna prezentacja Wałów Chrobrego zdjęcia robione z wielką gracją i podziwiam duszę artysty(LOTKI) z jakim kunsztem i dokładnością przedstawiłaś te zdjęcia ,miejsca do spacerowania i podziwiania tak cennych zabytków serdeczności i mnóstwo pozdrowień przesyłam z drugiej strony Polski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przemiła Różyczko, dziękuję za piękne słowa, których mi nie żałujesz , a od pochwał rumienię się jak pensjonariuszka. Całuski na drugi koniec Polski niech lecą do Ciebie.

      Usuń
  13. Muito lindo!
    Fotos encantadoras, perfeitas!
    Ótima quinta-feira!
    Beijinhos.
    ¸.•°`♥✿⊱╮

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za wizytę i miłe słowa. Serdecznie pozdrawiam z Polski.

      Usuń
  14. Odżyły stare wspomnienia. W latach szkolnych w Szczecinie odbywałam praktyki zawodowe. Dzięki Ci za te fotografie.Miłęgo dnia Lotuś.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, nie wiedziałam, że byłaś w Szczecinie.Na pewno miasto się zmieniło, ale Wały Chrobrego. ciut odnowione, stoją jak dawniej. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  15. Loteczko, dzięki takim blogom jak Twój, można nie być w jakimś miejscu a doskonale je znać.
    Miłego popołudnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też się to podoba, bo moje możliwości do podróżowania nie są największe, a na blogach jest tyle ciekawych rzeczy. Chętnie oglądam zdjęcia innych. Miłego dnia.

      Usuń
  16. Myślałam, że nie opublikuję poprzedniego komentarza, bo na słowie "Opublikuj" usiadł ptaszek i zasłonił napis. A to paskudny ptaszek!
    Pozdrawiam, Loteczko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. On niczemu nie przeszkadza. Można go odpędzić delikatnie machając nad nim myszką. Lubię go i nie dam odlecieć do ciepłych krajów.

      Usuń
  17. Byłem tam, Lotko, spacerowałem, być może kiedyś wrócę!
    uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz więc okazję zobaczyć to miejsce na zdjęciach. Sporo zmian, bo przeprowadzili remont wieży i ścian. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  18. W Szczecinie byłam lata temu i już zupełnie nie pamiętam tego miasta.
    Świetne zdjęcie Akademii Morskiej... ujęte...hmm.. z pozycji "majtka pokładowego" ?:)... bardzo mi się podoba.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majtek pokładowy, to szlachetna funkcja i bardzo odpowiedzialna. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  19. Dzięki za piękny spacer.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również urzekły Wały Chrobrego. Pozdrawiam.

      Usuń
  20. Bylam w Szczecinie w prehistorycznych juz czasach i niewiele pamietam, dlatego ucieszyly mnie Twoje fotografie!!!
    Serdecznosci i usciski oraz calus dla Lenki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Szczecin niewiele się zmienił, przybyło tylko nowych osiedli, a na odnowienie starego, nie ma pieniędzy. Pozdrawiam , całuski od Lenki.

      Usuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.