wtorek, 25 września 2012

Rewal - Klif

  Przemiłe spotkanie.
 
  Od kilku lat organizujemy spotkania licealistów naszej klasy. Tym razem wybraliśmy Dom Wczasowy " Perła" w Rewalu. Warunki mieliśmy wspaniałe, przepyszne jedzenie i przytulne apartamenty pozwoliły na pełny relaks.
   Wieczorami przygrywała orkiestra, a w dzień zwiedzaliśmy miasto. Wybraliśmy się na pieszą wędrówkę do Niechorza. W jedną stronę szliśmy brzegiem morza, a  z powrotem promenadą.
   Do południa świeciło słońce i było bardzo ciepło, a wieczorem zerwał się silny wiatr i z okien obserwowaliśmy sztorm na morzu. Poszłam na promenadę, ale bałam się zejść na plażę, bo wiatr był taki silny, że wyrywał mi z ręki aparat.
   Dziś zaprezentuję fotografie klifu, który mnie zafascynował. Silne sztormy wyrzeźbiły brzeg, podmyły roślinność i pokazały swoją siłę.


59 komentarzy:

  1. Fantastyczne, bardzo dawno takich klifów nie oglądałam.
    Taki widok zachwycił mnie i jednocześnie przeraził.
    Morze systematycznie zabiera do głębin, część naszej ziemi, naszego kraju.
    Jak temu zaradzić? Czy są przeprowadzane prace zabezpieczające?
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brzeg jest zabezpieczany, najdokładniej widać to w Trzęsaczu. Robiłam zdjęcia, kiedyś zamieszczę je na blogu. To prawda, że potęgę morza, widać na klifie dokładnie, a zwisające resztki drzew, które kiedyś żyły, skłania człowieka do zadumy. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Najładniejsze to z korzeniami:) A tak w ogóle to fajna sprawa z tymi spotkaniami szkolnymi:) Zawsze mi się podobały takie pomysły ale do tego potrzeba niestety zgranej klasy i chęci a w dzisiejszych czasach co raz trudniej o to, kiedyś było łatwiej, przyjaźnie były silniejsze, wszystko miało jakieś zasady, porządek a teraz to szkoda gadać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że kiedyś było inaczej, może dlatego udało się nam utrzymać więzi z dawnych lat i możemy sobie teraz pomarzyć. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Klik dobry:)
    Niektóre zdjęcia przypominają mi wąwóz korzeniowy w Kazimierzu Dolnym.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie byłam w Kazimierzu. Może masz jakieś fotografie?

      Usuń
  4. O! Blog zmienił szatę, czy to ja mam zielono w głowie i niezapominajki w niej kwitną?
    :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami lubię coś zmienić na blogu. Zielony kolor dałam żabkom z poprzedniego postu, bo ładnie im było w takim anturażu. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Fantastyczne zdjęcia :-)
    Ubranko zmieniłaś ?
    Ładne , bardzo ładne, aż się zastanawiałam gdzie ja trafiłam :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blogspot ma takie możliwości do zmiany ubranek, że miło się tu pracuje. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. W Rewalu byłam 26 lat temu, były to jeszcze czasy, gdy na świecie był tylko Wojtek. Na pewno w Niechorzu tez byliśmy, bo ze względu na brzydką pogodę jeździliśmy wszędzie, gdzie tylko było coś ciekawego.
    Ten klif wygląda makabrycznie i koniecznie musi być wzmocniony. Fakt, że korzenie drzew są malownicze dla fotografa, ale niebezpieczne dla niemądrych turystów.
    Gorąco pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klif nie jest niebezpieczny podczas dobrej pogody. Myślę, że zagroziłby ludziom dopiero potężny sztorm. Klif jest oddalony od brzegu morza, a plaża dość szeroka. Miasto wypiękniało, aż się wierzyć nie chce. Nie na darmo chwali się władze Rewala z to, co zrobili. Wojtek na pewno opowiadał Ci jak tam jest pięknie. Miłego dnia.

      Usuń
    2. Wiesz, Loteczko, wszyscy znamy losy Trzęsacza, oby tak samo nie stało się z urwiskiem w Rewalu. Wojtek nigdy nie ma czasu o niczym opowiadać, bo przeważnie nie ma czasu, jedynie przysyła mi zdjęcia.
      Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
    3. Młodzi nie maja na nic czasu, cały czas są w pędzie. Moje dzieci tak samo. Nie ma pieniędzy na zabezpieczenie klifu, samorządy nie mają, a państwo ma to w nosie. Widzisz jak się ma nasze miasto, odcięte od Polski, a oni budują tunele wzdłuż Wisły, a teraz w Gdańsku. Ech, szkoda gadać. Całuski na dobry dzień.

      Usuń
  7. Bardo ciekawe zdjęcia. Natura wciąż nas zachwyca, wystarczy tylko trochę się rozejrzeć.
    Wspaniały wypad. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że miejsca całkiem zwyczajne, odpowiednio uchwycone obiektywem aparatu, potrafią być piękne. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  8. Woda drąży kamień a cóż to dla niej ziemia, piach, ale za to jakie cudne korzenie drzew. :)
    Pozdrówka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiąc zdjęcie resztkom drzew na klifie, myślałam o tym , że kiedyś żyły. Morze wdziera się na ląd i rzeźbi bezlitośnie. Miłego dnia.

      Usuń
    2. Wiesz dlaczego, zwróciłam na nie uwagę?
      Ponieważ poszłam wczoraj do lasu w poszukiwaniu kolorów jesieni i trudno powiedzieć, że będzie piękna złota, nie mówiąc już o spotkaniu czerwieni na drzewach... zwyczajnie jest u nas za sucho... w zamian zrobiłam sporo ujęć konarów drzew.

      Cieszę się, że spotkanie się udało.
      Buziaki. :)

      Usuń
    3. Pokaż konary na blogu, chętnie obejrzę. Lubię takie dziwne zdjecia, nie sa takie codzienne. Miłego dnia życzę.

      Usuń
  9. Klify wyglądają bardzo uroczo. Popatrz Loruś co to natura potrafi stworzyć...
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tym samym myślałam robiąc zdjęcia. Zachwyt, ale i groza mieszały się w głowie. Po południu był sztorm, wtedy myślałam o potędze morza. Kurcze, jacy jesteśmy słabi wobec żywiołu. Pozdrawiam

      Usuń
  10. Przed kilku laty byłam w Rewalu i też wędrowałam do Niechorza i Trzęsacza. Klifowe nabrzeże jakie tam jest mnie urzekło.Piękne miejsce na spotkanie wybrałyście. Miłego dnia Lotuś.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo piękne, bo i miasto odnowione nie do poznania, ukwiecone przepięknie i "Perła" okazała się perełką, a gościnność kierownictwa ośrodka była niezwykła.

      Usuń
  11. andante spianato26 września 2012 01:03

    Rewal był pierwsza miejscowością, którą miałam szczęście poznać przed wielu laty. Oczywiście na Wybrzeżu Zachodnim.. Tutaj widać jak na dłoni jak natura walczy ... z natura. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie poznałabyś Rewala, jest przepięknym, czyściutkim miastem z ciekawymi deptakami, rzeźbami i kwietnikami, jest tu nawet aleja wysadzana różami. Coś pięknego! Pozdrawiam.

      Usuń
  12. Wspaniałe zdjęcie, piękne widoki. Bardzo lubię podziwiać odcinki wysokiego bałtyckiego wybrzeża. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Jesteś miłośniczką wędrówek więc na pewno taki spacer sprawiłby Ci przyjemność. Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękne zdjęcia , bo i klif nadzwyczaj "fotogeniczny".Fajnie,że kontynuujecie zjazdy.Moja klasa coś nie kwapi się do powtórek-a szkoda...Nic na siłę, nie ma co zmuszać nikogo.Buziaczki !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś się trzymamy i chętnie urządzamy zjazdy. już planujemy jak będzie w przyszłym roku. To bardzo miłe spotkania. Miłego popołudnia Isiu.

      Usuń
  15. Klify wyglądają przepięknie matka natura ma duże możliwości w spełnianiu niespodzianek na każdym kroku podobne ale nie tak piękne oglądałam w zaszłym roku w Rowach niestety nie zrobiłam zdjęć pospacerowałabym brzegiem morza ,,czuję wielki sentyment do morza ''.Takie spotkania po latach to wspaniała
    rzecz oby ich było jak najwięcej serdecznie pozdrawiam zapraszam do odwiedzin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Morze wciąż na Ciebie czeka. O każdej porze roku można zarezerwować miejsca i odpocząć. Mam namiar na 2-4 osobowy apartament a aneksem kuchennym. Jak coś, to podam telefon. Pozdrawiam.

      Usuń
  16. Witaj
    Byłam na wczasach w Rewalu w 1986 r. Ciekawe, jak teraz by mi się tam podobało?
    Miłego wieczorku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się miasto zmieniło i wypiękniało. Od kilku lat ma dobrego gospodarz. Nie poznałabyś promenady i wielu pięknych miejsc.Pozdrawiam.

      Usuń
  17. Czy ja mogę bez pytania
    na Twój profil się pakować,
    i tak co dzień wierszykami
    Twoją stronę "bombardować"?
    Chyba mogę -
    sama sobie pozwolenie takie dałam,
    bo ta strona i osoba
    bardzo mi się spodobała!
    Więc jak co dzień Ciebie witam...
    ...i o zgodę się nie pytam :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantastyczny wiersz Agatko. Dziękuje Ci za niego, czytałam z przyjemnością. Możesz mnie bombardować wierszami, bo lubię je czytać.

      Usuń
  18. Zdjęcia robią na mnie wrażenie.
    Ja z południa takich widoków nie oglądam.
    Natura to jednak jest siła!
    Te cuda, o które mnie podejrzewasz to dzikie wino, które pnie się po ogrodzeniu przy Muzeum Narodowym w Kielcach w samiuteńkim 'centrumie' miasta, hehe.... W roku ubiegłym spóźniłam się, przyszedł silniejszy mróz i liście szybko opadły.Teraz przypilnowałam przyrody i....'złapałam' kolory jesieni.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne to dzikie wino. U nas , na jednym z domów wczasowych rośnie i już jest kolorowe. Musze wybrać się po listki.Miłego popołudnia.

      Usuń
    2. No i wszystko się wyjaśniło!
      Miłego wieczorku także życzę:))))

      Usuń
    3. To było jasne od początku, tylko nazwę pomyliłam. U nas słonko ale zimno. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  19. Dzięki za wizytę u nas. Czyli Vojtka i Otylii:)
    Jak coś jest naprawdę piękne to brak mi słów. No bo co to jest piękno?
    To tak jakby zapach wiatru opisać. A Otylia to wiatr od morza aż za horyzontu:)
    Prze Rewal tylko przejeżdżałem. Ale byłem tu ze dwie godziny. Mam do Bałtyku duży sentyment bo zawsze się mi będzie kojarzył z dziecięcymi wakacjami:)
    Fantastyczne fotki. Trochę przypominają Jastrzębią Górę
    Pozdrawiam serdecznie
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne jest to o czym piszesz i jak wyrażasz swoje myśli. Piękna jest przyjaźń, którą winniśmy pielęgnować. Piękne są wspomnienia , Vojtku. Miło jest żyć, kiedy ma się o czym myśleć. Widzisz, nawet moje fotografie przypomniały Ci chwile spędzone w wojsku. Żyjmy i cieszmy się życiem. Pozdrawiam.

      Usuń
  20. Witaj Leo!
    Jetem oczarowana twoim blogiem. Świetnie prezentują się białe kalie.
    I biała kamea. Wszystko super.
    Jestem ciekawa co Ty robisz z listków dzikiego wina. Czytałam, że kwiaty.
    Może masz jakieś zdjęcie?
    Serdecznie pzodrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo, kwiaty z liści dzikiego wina, czy klonu robi się łatwo. Wpisz do wyszukiwarki hasło " kwiaty z liści". Znajdziesz dużo stron, które przybliżą Ci technikę wykonania. Ja je potem lakieruję, dlatego utrzymują kolor przez zomę. Na cmentarza lakieruje lakierem nitro. Pozdrawiam.

      Usuń
  21. Niszczące nasz brzeg morze.Piękne i groźne.
    Spotkania naszej klasy, to wzruszające chwile.My tez spotykamy sie.Ula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulu, miło że jesteś. twoje odwiedziny sprawiają mi dużo przyjemności. Chyba znamy się z poprzedniego bloga, prawda? Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  22. Hi my friend Leo!!!!!
    I LOVE YOUR PICTURES AT THIS BEAUTIFUL PLACE!!!!!!!
    Thank you for visiting my blog.
    Kisses !!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuje za wizytę. Życzę pięknych słonecznych dni. Całuski z Polski wysyłam.

      Usuń
  23. Piękne zdjęcia. Nie dziwię się, że nie poszłaś na plażę przy tak silnym wietrze. Piasek byłby wszędzie, nawet w aparacie, a to mogłoby mu zaszkodzić. Ja też spotykam się z koleżankami ze szkoły średniej, dwa razy do roku. Są to wspaniałe chwile. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drzewa, które rosną u nas i które nazywamy akacjami, to robinie akacjowe. Kiedyś tam pomagałam synowi robić zielnik do szkoły i od tego czasu to wiem :)

      Usuń
    2. A widzisz, nigdy dokładnie się tym nie interesowałam, przyjmowałam nazwę "akacja" z dobrodziejstwem inwentarza. Pozdrawiam.

      Usuń
  24. Piasek był mokry , o to się nie bałam ale na plażę trzeba było zejść po schodach, bo to klifowe wybrzeże. Bałam się, ze mnie zdmuchnie. Morze ryczało niesamowicie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Fajny Blog a i zdjęcia ciekawe, od razu pomyślałam o wycieczce nad morze
    pozdrawiam cieplo
    DOBRYCOACH.BLOOG.PL

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto przyjechać i zobaczyć z bliska morze. Pozdrawiam.

      Usuń
  26. .•°♫♪♪

    Belas paisagens, lugar de sossego e meditação.
    Bom fim de semana!
    Beijinhos.
    Brasil
    彡♪♫°¸.•♫°`

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam.

      Usuń
  27. Rewal nie tylko latem nadaje się do spotkań~! Ja lubię jeździć tam w zimę, nie wiem dlaczego ale to miasto ma wtedy "specyficzny urok". Zobaczcie sami - http://www.rewal.net.pl/#panoramy

    OdpowiedzUsuń
  28. Rewal to piękne i romantyczne miejsce. Idealne na letnio odpoczynek.

    OdpowiedzUsuń
  29. Popiera swoich przedmówców, Rewal jest piękny o każdej porze roku, a latem wręcz kipi atrakcjami dla turystów. Takimi jak np. koncerty różnych artystów.

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.