środa, 12 września 2012

Muzeum Figur Woskowych - Międzyzdroje

   Przedwczoraj zwiedziłam Galerię Figur Woskowych w Międzyzdrojach. Ostatni raz byłam tam dziesięć lat temu, kiedy dopiero zaczynała się tworzyć.
   Najbardziej mi się podobali: Marlena Dietrich, Michał Wiśniewski, Salvador Dali, Jan Matejko, Maria Skłodowska, Pablo Picasso i Hamlet.
   Proszę obejrzeć slajd i kilka fotografii.

 

Marlena Dietrich
Jan Matejko
Michał Wiśniewski
Hamlet
Salvador Dali
Maria Skłodowska - Curie
Stalin, Hitler, Roosevelt, Churchill
Cezary Pazura
Freddie Mercury

43 komentarze:

  1. Nie wiedziałam, że jest tam takie muzeum, niektóre postaci nawet podobne do oryginałów są :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre podobne, niektóre mało podobne. Najgorzej chyba wykonano Zamachowskiego. Ogólne wrażenie pozytywne. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Witaj
    Ciekawe przeżycie.
    Mam w marzeniach poznać kilka znanych...choćby w snach...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórych już tylko w snach możemy oglądać. Większość przyjeżdża na Festiwal Gwiazd, można nie tylko dotknąć ale i porozmawiać. Na Festiwal Cooltury do Świnoujścia, także przyjeżdża masa osobistości.Przyjedź latem nad morze. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Kurcze chciałabym zobaczyć coś takiego na własne oczy, fajna sprawa:) Chociaż trochę nasuwa mi się na myśl horror- "Dom woskowych ciał":D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na ekspozycji jest i horror, ale tych fotografii nie dałam na bloga, może kiedyś je pokażę. Były i bajkowe i dziwni ludzie. Jeszcze pokażę coś na pewno. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Witaj Leo!
    Warto było pojechać do Międzyzdrojów. Muzeum jest świetne.
    Bardzo mi się podoba Marlena, Dali, Matejko, Freddie Mercury.
    Nie miałam pojęcia, że takie Muzeum jest w Polsce.
    Znam tylko Madame Tussaud w Amsterdamie.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma porównania nawet. Tam jest wierne odbicie postaci, a tu czasami miałam niezbyt dobre wrażenie. Całkiem zepsuto Zamachowskiego. Jednak dobrze, że takie coś istnieje, ze pokusili się aby to zrobić, dlatego wybaczam wszelkie niedociągnięcia. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. O nie wiedziałam ,że w Międzyzdrojach istnieje takie muzeum, ciekawe bardzo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już około 10lat istnieje, byłam kiedy się tworzyło, a teraz ekspozycja jest dość duża. Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Interesująca inicjatywa, takie miejsca często mogą zachęcić do zainteresowania się historią czy też nieznanymi nam wcześniej wydarzeniami. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, ze zachęca do poznania i historii i osób, które są na wystawie. To dobra lekcja, bajki sa również i ciekawostki ze świata. Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Klik dobry:)
    Dziwnie, jak dala mnie, wygląda Michał Wiśniewski w tym towarzystwie.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzięli go może dlatego, że ubiera się charakterystycznie i łatwo go było wykonać. Też zastanawiałam się czym się wyróżnił. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. andante spianato13 września 2012 01:40

    Miałam przyjemność być w takim muzeum w Londynie. Robi wspaniałe wrażenie.. Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zobaczysz te z M-jów, to wydadzą Ci się kiczowate w porównaniu z Londynem. Nie ma porównania. Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Niesamowite.Nie wiedziałam,że w Międzyzdrojach jest takowe muzeum. Niektóre figury faktycznie jak wierne kopie. Pozdrawiam i miłego dzionka życzę.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszystkie postaci są podobne, niektóre wręcz kiczowate, ale i tak podziwiam miasto, że zdecydowało się na takie muzeum. Można obejrzeć. Pozdrawiam.

      Usuń
  10. Piękny slajdzik figury woskowe niesamowite jak zawsze cudnie Lotka na Twoim blogu serdecznie pozdrawiam miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, wróciłaś. No to biegnę obejrzeć zdjęcia. Pozdrawiam.

      Usuń
  11. Dobrze, że w Polsce też dorobiliśmy się takiego muzeum, jednak twarze figur powinny być bardziej dopracowane. Nie sądzę też, aby zbrodniarze wojenni zasługiwali na umieszczenie ich w takim muzeum. Nigdy bym nie poznała Marii Skłodowskiej, gdybyś nie zamieściła podpisu, bo na slajdzie myślałam, ze to jakiś duchowny;)
    Serdecznie pozdrawiam.
    P.S. A z jaką figurą się sfotografowałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam fotkę z Wiśniewskim, Pazurą, Lindą i Papieżem, ale nie są udane, bo prosiłam przygodnych oglądaczy i źle mi zrobili. Mąż nie chciał iść po raz drugi.Miłego popołudnia.

      Usuń
    2. Ja w takim muzeum w Paryżu sfotografowałam się z Claudią Schiffer i Michaelem Jacksonem. Żałuję, że nie zrobiłam sobie zdjęcia z Marylin Monroe z podwiewającą sukienką z filmu "Słomiany wdowiec".
      Nie bałaś się, że któryś z przygodnych oglądaczy ucieknie z Twoim bardzo dobrym aparatem, bo teraz wszystko możliwe.
      Życzę spokojnej nocy.

      Usuń
    3. Mam nadzieję, że i w Międzyzdrojach stanie nad wiatrakiem "Marlinka". Pasowałaby do towarzystwa. Nie boję się o aparat, bo nie jest ona aż taki cenny. Miłego dnia Ci życzę.

      Usuń
    4. Też myślę, że muzeum będzie się wzbogacać w nowe figury, o ile nie zabraknie pieniędzy. Jest tyle znanych postaci z historii, polityki, filmu i ogólnie pojętej sztuki, że mogłoby miejsca zabraknąć.
      Serdecznie pozdrawiam w dość ładnym dniu.
      P.S. Ten Twój ptaszek stał się bardzo bezczelny, bo zasłania litery w tekście i komentarzu. Nawet nie wiem, jak napisałam "bezczelny", bo mi zasłonił, a mogłam "zjeść" jakąś literę, co mi się często zdarza. A sio, ptaszku!

      Usuń
    5. Ptaszka można wypędzić myszką. Czasami rzeczywiście siada w taki sposób, że przeszkadza. Jednak go lubię i cieszę się, że jest i lata. U nas szaro i buro i brzydko i humor nie taki i spać mi się chce i będę już kończyć. Całuski dla Ciebie.

      Usuń
  12. Fantastyczne,fajnie się ogląda przy takiej muzyce,dzięki Kasiu.Ja raz byłam w takim muzeum tylko w Londynie,super,że u nas w kraju też coś takiego jest.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się cieszę, że zaczynamy się rozwijać i naśladować świat. Jasne, ze nie są to może arcydzieła, ale z czasem nabierzemy wprawy i będzie super. Pozdrawiam.

      Usuń
  13. Nawet nie wiedziałam, że macie taką świetną galerię... same osobistości.

    Marlena Dietrich- troszeczkę brakuje jej tajemniczości,
    Jan Matejko- przypuszczam, że autoportret przerobiony na stańczyka, he, he,

    Michał Wiśniewski- a gdzie ich troje ? :)
    Hamlet- Być albo nie być, oto jest pytanie.
    Salvador Dali- można dotykać ?... to pociągnę go za wąsik :)...kobieta z szufladami..swoją żyrafę nazwał męskim, kosmicznym potworem apokalipsy.

    Maria Skłodowska - Curie- troszkę za smutna.
    Stalin, Hitler, Roosevelt, Churchill- tych to pomijam.

    Cezary Pazura- Kiler. :)
    Kiler Soundtrack - Co Ty Tutaj Robisz
    http://tiny.pl/hnh6l

    Freddie Mercury- daję grabę Królowi :))
    The Story of Freddie Mercury 1/7 PL
    http://tiny.pl/hnh6j

    Bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne zdjecia pokazujesz. Figury dość podobne do oryginału. Maryla

      Usuń
  14. Za obszerny komentarz bardzo dziękuję. Stron nie odnalazłam, ale z uwagą przeczytała uzupełnienie mojego postu. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już odnalazłam, posłuchałam, dziękuję, miłego dnia.

      Usuń
    2. No niestety, linki trzeba skopiować i wkleić w wyszukiwarkę, aby je odsłuchać.
      Jeszcze jeden polecam, choć niezwiązany z tematem, National Geographic Polska organizuje konkurs fotograficzny.

      Może się Loteczko skusisz, masz tyle świetnych zdjęć.
      http://wkf.national-geographic.pl/
      Miłego dnia.

      Usuń
    3. Życzliwa duszyczka z Ciebie. dziękuję, ale raczej nie wysyłam fotek na konkursy, bo jakoś nie wierzę w swoje możliwości. Najserdeczniej pozdrawiam.

      Usuń
    4. Raczej szeptucha, a z tą niewiarą, to chyba mnie miałaś na myśli.:)

      Tak właściwie, to nic się nie traci w tym konkursie, wystarczy tylko wybrać najlepsze według własnego uznania i wysłać.
      Może jeszcze ktoś inny, skorzysta z linku.

      Pozdrawiam ciepełko i udanego życzę.

      Usuń
    5. Dziękuję Ci Słonko. Przyjaźń Twoja jest dla mnie bardzo cenna. Może ktoś skorzysta z linku i powodzenia mu życzę. Wysłałam link dziewczynie, która przepiękne fotografie robi. Nie ma jej na blogach. Pozdrawiam.

      Usuń
  15. Michał Wiśniewski w takim towarzystwie? Jak on tam się przyssał? Miał dziadka w Wehrmachcie czy wujka w bliżej nieokreślonej mafii pomorskiej?!!!
    Przy ewentualnych odwiedzinach u mnie, Lotko, przekaż mi, proszę, czy zniknęły już te wszystkie kretyńskie utrudnienia dla komentatorów?
    Ściskam niemożebnie

    OdpowiedzUsuń
  16. Za chwilę będę u Ciebie. Wiśniewski stanął w tym miejscu chyba ze względu na atrakcyjny strój. Pozdrawiam i cieszę się, że jesteś.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja też nie rozumiem co tutaj robi Wiśniewski!! Ależ on wcale tu nie pasuje. Za to super jest F. Mercury ...
    Świetna sprawa z tymi woskowymi figurami.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz niedaleko, wybierz się kiedyś, może wiosną jak będzie cieplej? Wiśniewski ma największe powodzenie, bo każda kobieta chce z nim robić zdjecia. Jest ładnie ubrany. Pozdrawiam.

      Usuń
  18. I znowu czuje sie zaskoczona, bo o muzeum figur woskowych w PL w ogole nie slyszalam. Oczywiscie wiekszosc ludzi mozna rozpoznac, chociaz mysle, ze trudno uchwycic w wosku to, co jest charakterystycznego dla zywego czlowieka!
    Serdecznie Cie Lotus pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Prawdę mówiąc reklama jest słaba, bo mieszkam tak blisko i nie wiedziała, ze nadal istnieje. Byłam tam 10 lat temu.

    OdpowiedzUsuń
  20. Niestety dla mnie odwiedziny w tym muzeum to był koszmar. Straszne wrażenie chodzić między tymi wszystkimi postaciami, aż ciarki przechodzą po plecach. Może gdyby było więcej zwiedzających, ale byłam tylko z córką.Było to dla mnie traumatyczne przeżycie i wiem, że nigdy więcej nie chcę iść w takie miejsce.
    To miejsce dla ludzi o mocnych nerwach lubiących dreszczyk emocji-ja do takich nie należę.

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.