czwartek, 30 sierpnia 2012

Park Miniatur Latarni Morskich w Niechorzu. 2012r



28 sierpnia wybraliśmy się do Niechorza. Najpierw weszliśmy na latarnię morską i przyznać muszę, nie bez trudu. Relację fotograficzną przedstawię w późniejszym czasie.
Potem poszłam zwiedzić Park Miniatur Latarni Morskich. Przemiły przewodnik opowiadał bardzo ciekawie. Na wstępie uratowałam mu życie i wyciągnęłam z oka muszkę.
Potem zajęłam się fotografowaniem. Latarnie stały nieruchomo, ale żabki w stawie najpierw wdzięczyły się przed obiektywem, a potem wskakiwały do wody. Gazanie na rabatkach dodawały uroku i koloru ekspozycji.
Park zrobił na mnie duże wrażenie, bo kopie latarń wykonano starannie, w skali 1:10. Obsługa przemiłych młodych ludzi spowodowała, że za rok wrócę tu, aby obejrzeć nowe eksponaty. Pozdrawiam kadrę i przewodników Parku Miniatur Latarni Morskich w Niechorzu.

Dziś zaprezentuję kilka miniatur. Miłego oglądania.



TĘ LATARNIĘ ZNACIE DOBRZE Z MOICH POPRZEDNICH POSTÓW - LATARNIA W ŚWINOUJŚCIU


Latarnia-Gdańsk Port Północny



Latarnia-Czołpino



Latarnia-Niechorze



Latarnia-Kołobrzeg



Latarnia-Darłowo



Latarnia-Kikut



Latarnia-Nowe Rozewie



Latarnia-Sopot



Latarnia-Jarosławiec

63 komentarze:

  1. Jestem zachwycona Parkiem Miniatur Latarni Morskich. Powiem Ci bardzo szczerze, że bardzo lubię takie miejsca. Są skupione w jednym miejscu. Staranie odwzorowane i położone zazwyczaj w dobrze utrzymanym miejscu.
    Z wielkim podziwem oglądałam Twoje fantastyczne zdjęcia.
    Serdecznie pozdrawiam i życzę dobrej nocki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Łucjo. Park rzeczywiście godny uwagi. Wszystko jest tam ustawione zgodnie z mapą wybrzeża. Plany co do rozbudowy mają ambitne. Jestem ciekawa miniatury Katedry z Kamienia Pomorskiego, która pojawi się w ekspozycji. Miłego dnia Ci życzę.

      Usuń
  2. Lubię oglądać takie miejsca i jest to dla mnie ciekawe. Śliczne zdjęcia i "biegające" napisy pod nimi. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię, nawet na fotografiach. Blogi przybliżają nam nieznane zakątki Polski i nie tylko. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Wojtek z Klaudią nic mi nie mówili, czy oglądali te latarnie, a może o nich nie wiedzieli, choć mają mapę Polski z przewodnikiem. A może tam nie wpuszczają z rowerami?
    Loteczko, u nas porządnie pada i się błyska na wschodzie. Ciekawa jestem, co będzie w nocy.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli byli w Niechorzu, to musieli wiedzieć o miniaturach, bo jest on tuż koło latarni. Rowerami można wjeżdżać. u nas wczoraj zbierało się na deszcz i padał wieczorem. Dziś jest pochmurna pogoda. Mąż jak skowronek lata i porządkuje w domu, a ja siedzę całkiem śnięta. Miłego dnia.

      Usuń
    2. Oglądałam wszystkie zdjęcia Klaudii z Niechorza, ale na żadnym nie widziałam tych miniatur.
      U nas całkiem przyzwoita pogoda. Mąż naprawia na działce wiatraczek, który zaczął się rozsypywać. Ja siedzę przy komputerze i obmyślam post na blogu Onetu. Nawet go wymyśliłam, ale nie chce mi się pisać. Może jutro.
      Uściski.

      Usuń
    3. Przed chwilą leżałam jak długa z lekkim bólem głowy. Pogoda piękna, a ja nie miałam siły wyjść z domu. Jutro wyjdę. Zapytaj syna czy byli na latarni. Jeżeli byli, to na dole są miniatury,a góry cały park ładnie widać. Może oni mieszkali z drugiej strony miasta, a to kawałek drogi. Miłego popołudnia Aniu.

      Usuń
    4. Loteczko, oni mieszkali w Rewalu, ale Wojtek zabrał do samochodu rowery, więc odwiedzili Trzęsacz i Niechorze. Na latarnię chyba nie wchodzili, bo straciliby rowery, a szkoda, bo Wojtka rower jest wypasiony;)
      W tej chwili mąż wrócił z działki i przywiózł mi malinki, które jem po ciemku bez obawy o gości siedzących w środku. Wiatraczka nie skończył, ale jutro ma być pogoda, więc skończy jutro.
      Miłego wieczoru bez bólu głowy.

      Usuń
    5. Szkoda że nie byli w tym cieawym miejscu, bo i rowery można było zostawić koło straganów. Nic to, są młodzi i zawsze znajdą czas na zwiedzanie. Tym razem postawili na turystykę. Malinki mi zapachniały. Pozdrawiam.

      Usuń
    6. Uważasz, Loteczko, ze bezpieczne jest zostawianie rowerów koło jakichś straganów? W Warszawie pokradziono i poniszczono miejskie rowery za prawie 50 tysięcy złotych, to co komu ukraść cudzy rower, tym bardziej elegancki.
      Mam nadzieję, że odzyskasz zdjęcia, czego Ci życzę z całego serca.
      Pozdrawiam w deszczowy dzień.

      Usuń
    7. Zdjęcia odzyskałam. Mam wspaniałego informatyka. Moje szczęście, ze był na lądzie. Latarnie są umiejscowione za miastem, nie ma tam tłoku, a Park Miniatur jest ogrodzony i rowery masz na oku. To tak gwoli informacji na przyszłość dla Twoich turystów. Miłego dnia.

      Usuń
  4. Fajne te latarnie, nigdy ich nie oglądałam :-)
    Ptaki wyłącz , bo mi koty komputer chcą zdemolować :-))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyłączę w następnym poście. Powiedz kotom, że z ptaszkami i ich mruczeniem milej jest na świecie. Pogłaskaj je ode mnie. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Fantastyczne miejsca, cieszę się że powstają takie atrakcje, latarnie to wspaniałe budowle. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miniatury bardzo wiernie są odtworzone w najmniejszych elementach. Szczególnie dobrze widać na miniaturze latarni z Kołobrzegu.Miłego dnia.

      Usuń
  6. Latarnie wygladają imponująco.Widzę,że wciągnęły Cię latarnie na dobre. Miłego weekendu.Cmok...cmok....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kalio, zawsze je lubiłam. Na naszej byłam dziesiątki razy, a miniatury przybliżają i te , których zwiedzić nie będzie mi dane. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Jest ślicznie, jest wprost bajkowo. Bardzo ładnie te latarnie zostały przedstawione, ktoś kto to robił to miał super pomysł.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uważam, że ten ktoś miał dobry pomysł. Na naszym terenie nie było czegoś podobnego. W Dziwnowie nie będzie tak ładnie, bo i teren skromniejszy i wystrój nie za ciekawy. Zobaczymy za jakieś dwa lata. Pojadę i porównam. Miłego dnia życzę. Cieszę się, ze wróciłaś.

      Usuń
    2. Lotuś ja też się cieszę! Ja widziałam na żywca latarnię w Świnoujściu i Kołobrzegu, ale kiedy to było? No mówię ktoś bardzo ładnie o tych latarniach pomyślał, i chwała mu za to ...
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    3. Musisz koniecznie wybrać się tam na wycieczkę. Wiem, ze to ciężka sprawa i dojazd kłopotliwy, ale naprawdę warto. Miłej niedzieli.

      Usuń
    4. Nieomieszkam pomyśleć nad tym, ale obecnie niema miedzi (mąż dalej pracy szuka), a jak się nie ma miedzi to się na tyłku siedzi :)

      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    5. Nie jest to śmieszny temat ale mnie rozśmieszyłaś powiedzeniem. Wiem że ciężko o prace w Waszym mieście. Zięć kilkakrotnie jej szukał. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Deszczowy dzionek u mnie za oknami, ja stęskniłam się za Wami. Kawkę sobie już zrobiłam i komputer tez włączyłam, by zobaczyć miłe twarze wszystkich co sympatią darzę...

    śliczne zdjęcia sama bajka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna rymowanka, już do Ciebie biegnę z pozdrowieniami.

      Usuń
  9. Przepiękne!!!!
    Teraz jest moda na parki miniatur wszystkiego.
    I fajna ta moda, jest po co pojechać i co zobaczyć.
    Pod Kielcami jest nowy park miniatur - jeszcze nie byłam, hahaha... jakby za daleko... Pomyślałam sobie, że im później pojadę to lepiej zagospodarowane będzie i dlatego odwlekam.
    Na Blogspot pewnie wrócę ale na pewno nie w tym roku.
    Za wcześnie - myślę, że po Nowym Roku przymierzę się może raz jeszcze do tej witryny.
    Naprawdę nie wiem dlaczego coś takiego mi się stało.
    Dentystka zrobiła mi już ostatnie szlify, wszystko jest OK!
    Nowy wpis jest uzupełniony - zapraszam!
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysłałam Ci link do miniatur koło Kielc. Jejku, ile tam cudnych rzeczy mają. Koniecznie wybierz się, a nam pokaż na fotografiach. Miłego dnia życzę.

      Usuń
  10. Tam rzeczywiście fajnie to zrobione.
    Wybiorę się na pewno, zdjęcia także będą.
    Teraz planuję podróż w Beskid Śląski.
    Mam rodzinkę w Oświęcimiu (ale to brzmi :((( )
    Jestem z siostrą cioteczną umówiona na wrzesień.
    Wybrałam taki czas ze względu na kolory drzew.
    Po powrocie pomyślę o 'wyprawie' w moje Góry Świętokrzyskie.
    Buziaki przesyłam:)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Warto się wybrać. Obejrzałam sobie i bardzo mi się podobało. Jesień w górach to cudne zjawisko. Lubiliśmy jeździć w Bieszczady i podziwiać kolorowe zbocza gór. Cudownie ciepłe kolory na drogach i wszędzie, gdzie jeździliśmy. Szkoda, ze wtedy były zwykłe aparaty na kliszę. Mam masę zdjęć, ale skanowanie nie odda tego, co cyfrowym aparatem wykona się na bieżąco. Miłego popołudnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każde miejsca jest piękne. Jeżeli umie się na nie patrzeć, to w każdym znajdziemy coś ciekawego, co warto zobaczyć z bliska.

      Usuń
  12. Piękne sa miniaturki latarni morskich piękna wystawa chętnie obejrzałam ciekawe zdjęcia pozdrawiam miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za miłe słowa serdecznie dziękuję. Miniaturki rzeczywiście są piękne. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  13. No proszę, ile światła za jednym zamachem... :))
    Każda inna, piękne.
    Buziaki i serdeczności pozostawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, ze wieczorem zapalają światła i to musiałoby ładnie wyglądać. Zapomniałam o to zapytać.Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Nawet jak nie zapalają , to zobaczyłam już to oczami wyobraźni. :)
      Buźka.

      Usuń
    3. Dzis zapalam latarenki. Zobaczysz. Miłego dnia.

      Usuń
  14. Jakie fajne głosy ptaków:) Teraz jak się wchodzi na tego bloga to już całkiem jak do innej krainy, a takie miniatury interesująca sprawa:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ze tam był "Maluch", a tu jedziemy "Mercedesem". Ciekawsze blogowanie niż na Onecie. Bardzo się cieszę, ze tu jesteśmy. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  15. Byliśmy w Rewalu i nikt nam nie powiedział, że za zakrętem jest takie cudo. Widzieliśmy tylko z daleka latarnię dużą. To chociaż popatrzę na obrazki, bo ładne. Pięknie to zrobiłaś z napisami i ptasim śpiewem.Słońce wysyłam nad morze. Ewka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że za zakrętem, bo to bardzo blisko. Na drugi raz pamiętaj aby zwiedzić to ładne miejsce. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Proponuję pojeździć jeszcze dalej. Latarnia w Kołobrzegu jest piękna.Ewka

      Usuń
  16. Miniaturki są świetne, wycieczka udana. Dziękuje za zdjęcia.
    Pozdrawiam i życzę miłego popołudnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wycieczka udana, to prawda. Również życzę Ci miłego popołudnia i słonecznej niedzieli.

      Usuń
  17. Witaj
    Zawsze podziwiałam ludzi za kunszt wykonania misternych przedmiotów, tych malutkich zwłaszcza.
    Nie byłam nigdy w takim parku, ale marzy mi się...
    Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W POlsce jest ich kilka, sprawdź czy w Twojej okolicy znajduje się taki. Wykaz jest z internecie. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  18. Zapraszam do obejrzenia filmu.
    Tam są cudeńka!
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie obejrzę, wyobrażam sobie te piękne rzeczy. Miłego wieczoru Joleńko.

      Usuń
  19. Odpowiadam na pytanie: zdjęcia w środku robić można - trzeba spojrzeć do albumu, który jest po lewej stronie bloga. Dla jednej osoby nikt kościoła nie oświetli, dlatego ja robiłam zdjęcia przed Wielkanocą w Wielki Piątek..
    Miłej nocki życzę:)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nareszcie dostałam się do albumów i obejrzałam piękne fotografie. Miłej niedzieli życzę.

      Usuń
  20. Jaki wyrafinowany post! I ptaszki i ruchome objasnienia... Lotus, jestes niezmordowana w wynajdowaniu roznych rzeczy...
    Serdecznosci i usciski!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nic szczególnego Alegrio, tylko wykorzystanie możliwości blogspota. Dlatego polubiłam tu być, że posty można pokolorować i urozmaicić. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  21. Lotka jak zwykle idziesz z czasem. Podziwiam i biję brawo!
    Ptaszki dodały mi odrobinę energi, której bardzo potrzebowałam i za to ci dziękuję.
    Pędzę znowu w swoje "załatwiania", właśnie bukję bilet do Polski. Może do zobaczenia?
    Pozdrawiam serdecznie, jak zwykle się uśmiechając.
    Uściski
    Liliana
    http://owocdecyzji.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłego pobytu w kraju Lilianko. Sukcesów Ci życzę na spotkaniu z czytelnikami. Nam nie będzie dane uczestniczyć. W tym czasie mam spotkanie klasowe i dwa wyjazdy do Rewala nie dadzą mi tej możliwości. pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  22. Szczęśliwego popołudnia i cudnego
    wieczorka z zapachem jeszcze latem
    Słońca na niebie i księżyca wieczorowego
    Wraz z radosnym uśmiechem
    przesyłam dla Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje życzenia są zawsze miłe. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  23. Ptaszki śpiewają jak na wiosnę....
    A tu już wrzesień, choć piękny.
    U mnie dzisiaj upalnie i bezchmurnie jak latem.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sami więc możemy sobie stwarzać świat jakiego pragniemy. Blogi dają taką możliwość i chwała im za to. Miłego dnia Jolu.

      Usuń
  24. Jak zwykle piekne fotki oraz zapisuję, dzięku Tobie, kolejne miejsce, które warto zobaczyć ;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, warto tam pojechać póki kwitną kwiatki. Przy okazji wejść trzeba na latarnię, bo widok cudny. Miłego dnia.

      Usuń
  25. Przepiękne fotki i urocze na nich obrazki,chciałoby się tam być.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie stoi na przeszkodzie, to nie tak daleko. Może w przyszłym sezonie Ci się uda? Pozdrawiam.

      Usuń
  26. Fantastyczna fotorelacja. Zapraszam również do publikowania swoich wpisów na portalu o Pobierowie i okolicach - http://www.pobierowo.net.pl/news/rejestracja. Na redaktorów czekają różne konkursy z nagrodami. Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.