sobota, 2 czerwca 2012

Brzydkie Kaczątko

Historia storczyka

Kiedy biały storczyk (ten po prawej) przekwitł, obcięłam pęd nad trzecim oczkiem od dołu i czekałam aż pojawi się pęd. Pojawiły się, ale listki, a między nimi pąk. Wyrósł dziwacznie, więc natychmiast ochrzciliśmy go ..."Brzydkie Kaczątko".
Pierwszy kwiatek rozwinął się, a pod spodem ukazał się drugi pąk.
Oba kwiatki zgodnie rozwijały pączki.
"Brzydkie Kaczątko" zamieniło się w łabędzia, kiedy rozwinął się drugi pączek.
Teraz chwalą się swoją urodą, przed gośćmi naszego domku.



30 komentarzy:

  1. Lotko, wyhodowałaś baśniowe kwiaty.
    Są zachwycające. Wyglądają tak zdrowo, pięknie...
    Słuszna nazwa dla białego storczyka. To prawdziwy Łabędzi królewicz.
    Kiedy pierwszy raz zobaczył storczyki holenderski botanik, sądził, że są to egzotyczne motyle, które przysiadły na drzewach.
    Stąd ich nazwa "Urocze ćmy "

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Egzotyczne motyle, to bardzo właściwa nazwa dla storczyków. Myślę, że w kraju ich pochodzenia, motyle siadują na nich i układają dzieciom bajki, a może elfy mieszkają w każdym kolorowym "motylu". Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Lotuś, podobnie jak i Ty kocham wszystkie kwiaty, domowe, ogrodowe, łąkowe, stawowe, a nawet...róże pustyni.
      Chociaż to skamieliny, ale przecudnej urody.
      Powiem Ci szczerze, że miałam duże obiekcje z założeniem bloga...
      Teraz wiem jak dużo straciłam. Poznałam WSPANIAŁYCH LUDZI !!!!
      Pozdrawiam

      Usuń
    3. Podobnie myślę. Blogi prowadzę już około siedmiu lat. Onet nas zniechęcił usterkami, dlatego sporo nas tu przyszło z konieczności i aby się przekona, że i tu są mili ludzie, dlatego cieszę się z poznania Ciebie i możliwości wymieniania spostrzeżeń, obrazków i koloru. Ubarwiajmy więc szarą codzienność, niech pięknieje. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Przecudnej urody jest 'brzydkie kaczątko' !!!
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brzydkie kaczątka przeważnie są piękne jak dorosną. Mój dziwaczek tak właśnie wygląda. Nie miałam do tej pory przypadku , aby zamiast pędu, wyrosły kwiatki. Będę obserwować co będzie dalej, może to będzie szczepka? Miłej niedzieli życzę.

      Usuń
  3. Z bloga na Onecie pamiętam, że leczysz wszystkie orchidee. Już niejednokrotnie Ci pisałam, że nie przepadam za kwiatami w domu, za to kocham te na działce.
    Oby Twoje kwiaty zawsze ślicznie kwitły.
    Miłej soboty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu. Moje storczyki kwitną niemal przez cały czas. Kiedy jedne odpoczywają, inne puszczają pędy kwiatowe i mnie to ogromnie cieszy. Najchętniej kwitną w okolicy Bożego Narodzenia. Żaden kwiat nie dał mi takiej szczepki zamiast pędu, więc mnie to zdziwiło.Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Loteczko, mówi się, że kwiaty lubią dobrych ludzi, a przecież Ty do takich należysz, więc nie można się dziwić, że orchideom u Ciebie jest dobrze.
      Całuski.

      Usuń
    3. Aniu, u mnie wszystkim kwiatkom jest dobrze, bo wszystkie je lubię, może dlatego rosną jak szalone, pnącza po ścianach łażą. Kuzynka natychmiast porwała trzy i kazała dzieciom zawieźć do domu. Chętnie rozdaję jak mam. Miłej niedzieli.

      Usuń
    4. Już od dawna wiesz, że nie przepadam za kwiatami w domu, bo mimo trzech pokoi nie mam dla nich miejsca, a na parapetach nie lubię stawiać. Co innego moja siostra, miała pełno kwiatów, dlatego na Jej grób zawsze wożę jakieś sezonowe kwiaty. Już szwagier dba o to, aby zawsze były podlane, bo mimo że minęło już 14 miesięcy, codziennie Ją odwiedza.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
    5. Ty również wiesz, że ja je uwielbiam. Trochę chyba miłość do kwiatków domowych zaszczepił we mnie Czesław, który póki żył, hodował kaktusy. Musiałam podziwiać każdą szczepkę i każdy kwiatek na jego kwiatach.

      Usuń
  4. Och, jakie piękne kwiaty ! Mam kilka tu,gdzie mieszkam i też radują oko. Tyle, że nie robię zdjęć. Dzięki za parę słów o Was. Ogromne zmartwienie z tymi sprawami rakowymi ! Ja miałam wyciętą tarczycę w 1989 - była guzowata, ale , na szczęście , nie rakowata. Skąd te paskudztwa się wzięły , na dodatek u Was trojga ? Co też nasi Polacy nie przeszli ! Makabra. Ten Sybir - koszmar. Z naszych dalszych krewnych wywiezieni byli Płsudscy. Rodzina Józefa. Jedna z babć była zamężna za jego brata. Wszyszcy tam zmarli, prócz jednego, który powrócił do Polski, ale go tak gnębili, że ledwo przeżył nasz system. Co do poglądów - odsyłam Cię do bloga , który podałam (jonapot ) itd. Po prostu przestaję ten temat poruszać. Jedno Ci tylko powiem: bardzo angażowałam się w każdą akcję, która walczyła z reżimem. Znam wszystkich ich czołowych aktywistów, z których wielu sprzeniewierzyło się ideałom, o które, jakoby, walczyli. I dobrze przyglądam się tym, którzy nami rządzą. Nie pomyliłam się - ani razu - od zmiany ustroju co do wartości poszczególnych partii i polityków. ANI RAZU. Co nie oznacza, że kogoś chcę oświecać - właśnie o tym piszę na "jonapocie".
    Ten mój patriotyczny blog ma takie brzmienie: kresowianka32.blog.interia.pl/blogabi
    Cieszę się, że Cię poznałam. Gabi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam na Twoim blogu i czytałam, tylko nie mogłam się zalogować, aby zostawić komentarz. Czytałam, że rezygnujesz z pisania postów politycznych. Dziś każdy ma swoje, bardziej lub mniej wyrobione zdanie na temat polityków. Ludzie różnią się w poglądach, tak się nasza kochana Ojczyzna podzieliła, że nie widać końca awantur i konfliktów. Lepiej więc przemilczeć, bo na blogach kłótnie nie są nam potrzebne.Szanuję zdanie i przekonanie innych, ale mam też swoje. Lepiej więc wrócić do miłych wspomnień, do lat, które były piękne i nie wrócą, ale żyją wciąż w naszej pamięci. Uważam, ze żyłyśmy w najciekawszych czasach, a teraz czas tak goni, że nie można nadążyć.Kiedyś jechało się bryczką, wolniutko, dziś pędzimy na złamanie karku i nie można się zatrzymać. Pozdrawiam Cię serdecznie, życzę miłych i spokojnych dni z pogodą w sercu.

      Usuń
  5. Witaj Lotusiu, zdecydownie lubie storczyki, to sa dla mnie kwiaty niezwyklej urody a do tego takie trwale w swoim kwitnieniu! Twoje brzydkie kaczatko postanowilo widac kwitnac dwupietrowo :-), jest co podziwiac.
    Serdeczne pozdrowienia i usciski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Alegrio. Widzę, że wróciłaś, więc pobiegłam i zobaczyłam jak się czujesz. Życzę Ci spokojnego jutra i jaśniejszych chwil w życiu. Przytulam serdecznie. Obejrzyj sobie zbiorki z kwiatami, bo masz ich dużo. Niech serduszko ucieszy się z kolorów i da Ci chwile zapomnienia.

      Usuń
  6. Starzeję się widać, bom coraz więcej podatny na uroki czegoś, co na chłodno wejrzawszy do niczego się nie nadaje... Ani tego wypić, ani tem przekąsić...:)
    Kłaniam nisko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mężczyźni również lubią piękno i to jest w nich cenne, bo wrażliwa dusza potrafi kochać. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Piękności:)
    Gdzie dobra energia i wrażliwość ludzkich serc,
    tam kwiaty rosną i zakwitają pięknie.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację. Kiedyś miałam mnóstwo kwiatów, po remoncie musiałam się ich pozbyć, bo to były 30 metrowe pnącza.Przez kilka następnych lat nie mogłam dochować się marnego kwiatka, bo dobra energia prysła. Potem znów w domu rozrósł się gaj i cieszę sie nim każdego dnia. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Hej Loteczko! Od bloga zrobiłam sobie odpoczynek, ale do storczyków zawsze wracam:).. a Ty wiesz co mój podarowany wyczynia... nie może się zdecydować.. urodził odszczepkę (którą miałam przesadzić a ten ni stąd ni zowąd wypuścił dwa rozgałęzienia i ma zamiar kwitnąć... a to cudak :).. bedę miała piętrowego kwitnącego.
    Buziaki serdeczne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamieść, proszę, zdjęcia swojego "cudaczka". Właśnie moje "Brzydkie Kaczątko" wypuściło coś podobnego , bo najpierw wyszły listki, a potem dwa pąki. Zobaczę co będzie dalej. Jak wypuści korzonki, to go wsadzę do doniczki. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Loteczko jakie piękne te Twoje "brzydkie kaczątko", widać kto ma rękę do kwiatów. A ten różowy storczyk, też jest przepiękny.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten różowy, to też odnóżka po obcięciu nad trzecim oczkiem. Razem sobie kwitną i chwalą się najpierw pączkami, a potem kwiatkami. Lubię na nie patrzec, dlatego stoją w zasięgu wzroku. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  10. Klik dobry:)

    Masz dobrą rękę do kwiatów, albo zaczarowujesz je...

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczarowuję je, rozmawiam z nimi, oglądam i dotykam. Taki mam z nimi kontakt, więc odwdzięczają się jak mogą kwiatkami. Miłej niedzieli życzę.

      Usuń
  11. Gratuluję.Mnie nigdy nie udało się utrzymać orchidei po przekwitnięciu.Stosowałam różne metody [wg rad znajomych] ,ale nic z tego nie wychodziło.Może mam za mało cierpliwości?...Za to inne rośliny rosną dorodnie.Buźka.

    OdpowiedzUsuń
  12. A to dziwne, bo storczyki nie wymagają starannej opieki. Może za mało światła miałaś, albo za dużo słońca. Moje stoją w pobliżu okna ale słońce na nie nie pada. Jak przekwitną, to przycinam nad trzecim oczkiem od dołu i puszczają pędy kwiatowe. Miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  13. andante spianato4 czerwca 2012 00:02

    Ja też mam storczyki. Kwitną ale zawsze zastanawiam się czy uda mi się wyhodować potomstwo orchidei...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że mój łabędź będzie właśnie potomkiem storczyka, bo ma listki pod kwiatkami. Poczekam na korzonki, wtedy wsadzę do ziemi. Pozdrawiam.

      Usuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.