niedziela, 13 maja 2012

Pogoda a samopoczucie

Niezdrowa pogoda?

Na pocieszenie, dwa obrazki.  

 

    Wpływ pogody na nasze zdrowie i samopoczucie jest znacznie większy, niż podejrzewamy. Przed pogodą nie da się uciec, pogoda jest zawsze – lepsza lub gorsza. Jak zatem reagujemy na te niewidzialne ruchy prądów powietrznych, zmiany ciśnienia, czy fronty atmosferyczne? Co sprawia, że nasz organizm osłabia się lub niewytłumaczalnie nabiera sił i chęci do życia?
    Jednym z efektów postępu cywilizacyjnego jest coraz większe oddalanie się człowieka od natury.
    Przyczyną złego samopoczucia jest zła  pogoda, niskie  ciśnienie, brak  słońca. Zwykle najbardziej dokuczliwe dla pogodowych nadwrażliwców są tzw. fronty atmosferyczne (efekt spotkania się dwóch różnych mas powietrza).
    Ludzie źle reagują na upał, burze, wiatry, promieniowanie słoneczne.
    Dolegliwości fizyczne towarzyszące meteoropatii: ospałość,  uczucie zmęczenia,  trudności z koncentracją, bezsenność, uczucie duszności i słabości, nadpobudliwość,  pogorszenie nastroju, drażliwość i zdenerwowanie, brak energii, uczucie rozbicia, apatia.
I koniec, nie napiszę nic więcej, bo jak się okazuje, wszystkie te dolegliwości są ze mną za „pan brat”.

28 komentarzy:

  1. Klik dobry:)
    Ja dlatego tak wspaniale czuję się w Afryce Północnej, bo jest wspaniały klimat, niska wilgotność, stałe ciśnienie. Ciężko chora moja siostra też ze mną jeździ, bo jedynie tam nie wie, że ma jakąkolwiek dolegliwość. Nawet przeszczep szpiku i chemioterapię planowano jej tak, aby leczenie szpitalne nie kolidowało z "leczeniem" afrykańskim.

    Zdrówka Lotka i dobrej pogody!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Dobra Kobietko. No popatrz, muszę z Tobą pojechać do Afryki, nie ma rady. Jeżeli tam nie ma meteopatów, to nic dziwnego, ze Ciebie tam ciągnie. Mama nadzieję, że siostra czuje się dobrze, bo wiem co nieco o chorobach i jak się człowiek czuje po chemii czy radio jodzie.Miłej niedzieli kochana.

      Usuń
  2. Oto pierwszy komentarz w Twoim blogu! Podziwialam juz wczoraj te wszystkie girlandy i kwiatuszki w roznych formach. Cudnie, ze rowniez w nowym blogu mozesz pokazywac to, co znajdujesz w czasie internetowych podrozy. Jezeli chodzi o temat dzisiejszego postu to musze sie przyznac, ze dolegliwosci ze zmiana pogody nie sa mi obce. Mam nadzieje, ze juz wkrotce zrobi sie bardziej stabilnie, zycze Ci dobrego samopoczucia!!!
    Serdecznosci i usciski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I na moim blogu zaświeciło Słońce. Ogromnie się cieszę, że jesteś, bo przez usterki na poprzednim blogu nie można było pozwolić sobie na normalne komentowanie. dziś również próbowałam i nic z tego nie wyszło. Na moim nawet postów nie było. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie i będę czekać na Twoje odwiedziny, bo wtedy wiem, że jest OK. Całuski i moc serdeczności.

      Usuń
  3. Widzę, Lotuś, że nie możesz się oprzeć, aby nie zdobić swoich obrazków. Również dobrze wiem, co to znaczy zmiana pogody. Kilka dni przed deszczem już w kościach go czuję. Mąż często mnie pyta, jaka nazajutrz będzie pogoda, bo wie, że przepowiadam bezbłędnie. Zazdroszczę ludziom, którzy nie reagują tak bardzo na wszelkie zmiany pogody.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też za zazdroszczę ludziom, którzy nie reagują na zmiany pogody. Na starość ktoś nam wszczepia barometry i nie można się ich pozbyć. Miłego dnia Aniu, bez łamania w kosciach.

      Usuń
    2. Najgorsze, że deszcz leje u alElli, a mnie już wszystko boli. Dobrze, że nie mam innych pogodowych dolegliwości, chyba że przed burzą.
      Miłego popołudnia.

      Usuń
    3. Ja okropnie wiatru nie znoszę, wtedy mam zawroty głowy. Dziś jest zimno, ale nawet na spacerze byłam dość długo. Miłego popołudnia Aniu.

      Usuń
  4. Piękne malownicze widoki, w takich okolicach wszystko jest piękne. Pogoda czasami daje mi się we znaki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obrazki pochodzą z internetu, bardzo mi się podobały, bo niezwykłe i chyba komputerowo preparowane. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Nie jestem wyjątkiem, niestety...
    Reaguję na każdą zmianę pogody.
    Piękne zdjęcie!!!
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jest przyjemnie z tym żyć, ale niestety, nawet moja sześcioletnia wnusia reaguje na zmiany ciśnienia. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też wpisuję się na tę listę. Niestety! Uściski zostawiam serdeczny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, pamiętam, chyba coś nawet na ten temat pisałaś na blogu. Życzę więc dobrej kondycji, bo ze mną dziś jest marnie. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Normalnie to z aurą jakoś sobie radzę. Teraz to mam doła! Wielkiego! Majowego! Całorocznego! Dożywotniego! Nieskończonego! Chyba gooopio zrobiłam, dając nowy post. Stało się, ech...:))) Dzięki za wszystko, Lotka...

      Usuń
    3. Trzymaj się i nie daj "dołom". Zajmij się fotografią, bo tę robotę kochasz i wyrzuć z siebie wszelkie niedobre emocje. Ładna pogoda podobno tuż tuż. Całuski.

      Usuń
  8. Zgadza się, wpływ pogody -a w moim przypadku-najbardziej światłą [jego brak] jest bardzo duży na ludzi.Apatia albo wręcz odwrotnie-rodzaj niczym nie uzasadnionej euforii -to w dużym stopniu wpływ aury.Tak więc życzmy sobie aby pogoda nam dopisywała jak najczęściej.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wolałabym już euforię. Na mnie duży wpływ ma wiatr, a u nas go nie brakuje. Miłego i pogodnego dnia, choć nie zanosi się na dobre, bo wieje.

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak Loteczko pogoda ma bardzo duży wpływ na nasze samopoczucie, bo na nasz organizm oddziałuje wiele czynników związanych z warunkami atmosferycznymi temperatura powietrza, jego wilgotność, ciśnienie itd ...
    No i Loteczko poddałaś mi myśl o tym, żeby napisać na moim blogu o powszechnych dolegliwościach i naszej wrażliwości na zmianę pogody.
    A u Ciebie jak zwykle piękna opraw. Ja staram się też, ale mi jakoś nie chce tak ślicznie wychodzić to jak Tobie.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. O jejku jak Ty świetnie rozwiązałaś sposób dawania komentarzyków. Muszę chyba od Ciebie to zerżnąć :)
    Buźka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rżnij Słoneczko, rżnij. Dałam, bo sama kiedyś miałam problemy, czy pisać anonimowo, czy dać jakiś tam URL. Pozdrawiam, życzę ustabilizowanej pogody. Dziś jest ciężko, bo jakiś sufit wisi w powietrzu. Całuski dla Ciebie.

      Usuń
  12. Klik dobry:)
    Dziś to już prawdziwie jesiennie. A niezdrowo okrutnie, o!
    Może zróbmy transparent: my chcemy zdrowej i ładnej pogody!

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz, ja taką jak dziś lepiej znoszę, nawet na spacer poszłam. Zimno jest i chmury łażą po niebie. Najgorzej jak wieje wiatr, a u nas ich nie brakuje. miłego popołudnia.

      Usuń
  13. Życzę Ci, pogodnego dnia
    wypełnionego zapachem wiosny,
    w majowej szacie...
    Niech Ci życie płynie
    pośród tęczowych barw.
    Pozdrawiam kolorami tęczy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za piękne życzenia. Wzajemnie dla Ciebie , jak najlepszej pogody. pozdrawiam.

      Usuń
  14. Nadrabiam zaległości...
    Ja też mam barometr w głowie. Wszelkie zmiany klimatyczne działają na moje samopoczucie.
    Cudowne zdjęcia i pierwsza klasa efekty kwiatowe.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.