czwartek, 17 maja 2012

Park Zdrojowy w Świnoujściu

Spacerkiem przez Park Zdrojowy

   Park Zdrojowy, odgradza dzielnicę nadmorską od reszty miasta i jest wpisany do rejestru zabytków. Powstał na przełomie wieków XIX i XX, na terenach budowy portu .

   Pruski ogrodnik Peter Joseph zaprojektował cały park i do  dziś znajdują się w nim śródziemnomorskie gatunki drzew, niektóre mają  150 lat.

  Po wojnie stwarzał niebezpieczeństwo dla mieszkańców, bo znajdowało się w nim dużo niewybuchów i dołów z prochem.

  Władze miasta postanowiły odrestaurować park i udostępnić go turystom. Znaczna część została już wykonana i jest to piękne miejsce spacerowe.

Stare drzewa

Odrestaurowana część, z pływającą fontanną

Piękne, spacerowe alejki

                          Pozdrawiam Was wiosennie i "kwiatkowo".

24 komentarze:

  1. Klik dobry:)

    Odwzajemniam majowe pozdrowienia i dziękuję za spacer po parku.

    Ja Ty pięknbie, Lotka, prezentujesz zdjęcia, o!

    OdpowiedzUsuń
  2. Staram się, aby nie było tu nudno. Dopiero zauważyłam, że za każdym wejściem na blog, te małe obrazki z LinkWithin się zmieniają. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, też zauważyłam. Fajnie, że się zmieniają.

      Usuń
  3. Miło, że jesteś Dobra Wróżko, chcę powiedzieć Ci na uszko, że idzie do nas ciepełko. Miłego popołudnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, jak dobrze, że ciepełko idzie. Siedzę w baranich kapciach i kamizelce, tak zimno.

      Usuń
    2. Ja też dziś zmarzłam i tylko w sklepie byłam. Siedzę więc i plumkam, o wyjściu nawet nie myślę. A Księżniczka ma dziś piknik rodzinny w przedszkolu.

      Usuń
  4. Piękne zdjęcia, fantastyczne miejsca. Idealne na popołudniowy spacer. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W weekendy bardzo dużo ludzi przychodzi odpocząć wśród zieleni. Przed renowacją nie czuliśmy się tu bezpiecznie. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Pospacerowałam....jest pięknie....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też pospacerowałam i wyniosłam wspaniałe wrażenie z Twojego bloga. Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Niedawno widziałam w telewizji waszego prezydenta i od razu przypomniałam sobie, jak go wychwalasz. Chyba on też się przysłużył renowacji tego pięknego parku. W moim mieście są dwa dość duże parki, ale choć są zadbane, nie są aż tak piękne.
    Milutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że nasz prezydent dba o miasto i to dzięki niemu tyle zmian zachodzi w mieście. Miedzy innymi renowacja parku. Będzie to najpiękniejsze miejsce do spacerów i zabaw dla dzieci. Jest już kilka fontann i powstają nowe alejki.Miłego dnia Aniu.

      Usuń
  7. Ale sobie po parku pospacerowałam, pięknie było i chyba zdrowie do mnie wróciło.
    Dzięki Loteczko. Komentarzyki już sobie skopiowałam u siebie zamieściłam.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spacerki to dobra rzecz dla zdrowia, a to miejsce w naszym mieście staje się coraz piękniejsze. Powstają nowe alejki, plac zabaw dla dzieci i siłownia dla dorosłych. Miłego dnia.

      Usuń
  8. Na spacerek w tak pięknym miejscu, warto się wybrać. Piękne zdjęcia i coraz piękniejszy Twój blog, Lotka:))) Pozdrawiam z zimnego obecnie południa, choć słoneczko cudnie świeci...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś na pewno jest i u Ciebie cieplej. Wczoraj marzliśmy chyba wszyscy. Miejsce staje się coraz ładniejsze, to prawda, dlatego się nim pochwaliłam. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Gdy wyszłam raniutko, zmarzłam na kość, zaledwie plus cztery. Po południu - lato! Dobrze, że się pochwaliłaś, bo dzięki temu i my poznajemy. Udanego weekendu życzę, dobrej pogody na spacerek...:)

      Usuń
    3. Byłam na spacerku na działkach, u nas dopiero rozkwitają bzy.

      Usuń
  9. Ups... To cos nowego! Nie wiedzialam, ze taki park istnieje i nie wiedzialam, ze musial byc odrestaurowany. Mysle, ze to wspanialy prezent dla miasta, dla wszystkich miejscowych i turystow. Ladnie to miejsce pokazujesz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez wiele lat park był zaniedbany i dziki. Ostatni prezydent jest dobrym gospodarzem, a renowacja parku i centrum miasta, będzie chwałą dla wysiłków tego człowieka. Miasto pięknieje, a mieszkańcy się cieszą. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Przepiękne już mam ochotę na spacer ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, naprawdę, bo świeże i czyste powietrze i w pobliżu morza czuć słony powiew wiatru. pozdrawiam.

      Usuń
  11. Ale ten park uroczy, sama bym w nim z chęcią pospacerowała. Czyściutki, ładniutki, piękne aleje, przestrzenny i zielony.
    Nie pamiętam tak posprzątanych parków w Polsce, a już na pewno nie w Świnoujściu.
    Dzięki, że dajesz mi możliwość poznać miasto, w którym tak dawno nie byłam.
    Posyłam uśmiechy z Ottawy.
    Liliana
    http://owocdecyzji.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z daleka się do mnie uśmiechasz Lilianko. Na spacer zaprosiłam, bo warto, naprawdę warto. Wciąż trwa porządkowanie i układanie alejek i montaż fontann. Kiedyś będzie to najpiękniejsze miejsce na wyspie Uznam. Pozdrawiam.

      Usuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.