sobota, 19 maja 2012

Miasto na wyspie Uznam

Fort Anioła

                                               Proszę obejrzeć i posłuchać muzyki

    Po zachodniej stronie miasta, na wyspie Uznam, znajdują się fortyfikacje XIX-wiecznej Twierdzy Świnoujście.

    Jest to trzykondygnacyjna baszta, udostępniona do zwiedzania ekspozycji, która ciągle jest uzupełniana przez mieszkańców.

    Fort sąsiaduje z parkiem, o którym pisałam w poprzedniej notce.

Wejście do Fortu Anioła
Korytarze na parterze
Widok z góry na wejście
Oryginalna czapka marynarza a "Aurory"

                                 Podarował ją komandor Makiełła.

 

Maszyna szyfrująca


32 komentarze:

  1. Witaj Kasiu:)
    Dziękuję za interesujący spacer.Super.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę, pogoda ładna, więc można pochodzić i pooglądać. Miłej niedzieli.

      Usuń
  2. Kapitalna wycieczka! Jak ja uwielbiam takie miejsca! Dzięki... Teraz zmykam, bo piękna pogoda kusi...Pozdrawiam..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj kusi, u nas słońce od samego rana więc chyba pójdziemy zobaczyć czy dużo ludzi korzysta z plaży. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Klik dobry:) jestem pod wrażeniem pokazu slajdów z muzyką.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję bardzo. Masz u siebie tyle bajerów, że ciężko Cię czymś zaskoczyć. Najważniejsze, że slajdy nie zjadają pojemności w albumach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe, ciekawe ...
    Dobra lekcja historii.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że nie dajemy zapomnieć, że znajdują się pasjonaci, którzy porządkują od lat nieużywane miejsca i udostępniają zwiedzającym. Nasze miasto wzbogaciło się o ekspozycje kilku Fortów.Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Interesujący wpis, trzeba zachęcać do odwiedzania takich miejsc i poznawania historii. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Ja też chętnie zaglądam do takich notek i z ciekawością czytam, bo nie wszystko można zobaczyć w naturze. Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Warto zobaczyć, byliśmy tam będąc na wczasach w 2010 r. Pozdrawiam z podkarpacia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi Anonimie, warto znów przyjechać, bo miasto pięknieje i nie widzieliście odnowionego paru. Zapraszam i pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  8. Znam wszystkie te miejsca.W parku zdrojowym jestem prawie codziennie -jest naprawdę imponujący [i obszarowo i estetycznie].Ściskam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nam również się podoba i chętnie tam spacerujemy, bo i cień jest dla ludzi, którzy źle znoszą upałów. Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Dla najmłodszych to wspaniała lekcja historii. Na widok marynarskiej czapki przypomniał mi się wiersz: "Już z Aurory wystrzał padł". Muszę zajrzeć w Google, bo zapomniałam, jak dalej;)
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A było, było coś takiego. Młodzież może uczyć się na eksponatach wystawionych w Fortach. dziwne tylko, że nie widuję tam wycieczek szkolnych, chyba nauczycielom się nie chce. Miłego dnia Aniu.

      Usuń
    2. A może znając chuligańskie możliwości uczniów, boją się przychodzić.
      Śliczny zegar:)
      Pozdrawiam w kolejny upalny dzień.

      Usuń
    3. Chyba potrafią zapanować nad młodzieżą, a jak nie, to niech szukają innej pracy. Wycieczki uczą, ale i wychowują. Gdyby się bali, to jest dla mnie niepojęte jakich czasów doczekaliśmy.Miłego dnia.

      Usuń
    4. Loteczko, obie myślimy o czasach, gdy dzieci słuchały nauczycieli, teraz jest inaczej. Teraz nauczyciele boją się jeździć na wycieczki, a przecież pamiętasz, jak jeździłyśmy na biwaki i obozy.
      Buziaczki.

      Usuń
    5. Pamiętam, opiekowałam się i dziećmi i młodzieżą z HSPS. Nigdy nie mieliśmy problemów wychowawczych. Mam nadzieję, że w tej organizacji nadal jest właściwa dyscyplin. Rozmawiam często z drużynowymi, narzekają raczej na frekwencję, bo dziś ZHP nie może zaimponować mundurem czy plakietka na rękawie.

      Usuń
  10. Klik dobry:)

    O! Nowy zegarek! A jaki ładny.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Dobra Wróżko. Miłego popołudnia życzę.

      Usuń
  11. Obejrzałam i wysłuchałam muzyki, było cudownie! Muszę Ci powiedzieć, że ja uwielbiam muzę na gitarze. A ja pamiętam, że kiedyś, jak tylko poszłam do pracy, to były maszyny do pisania podobne do tej szyfrującej. Ileż to człowiek musiał się na stukać aby coś napisać, aż palce czasami bolały ...
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do niedawna miałam taka maszynę. Mam na niej wystukanych mnóstwo stron pamiętników. Przez kilka lat używałam jej z powodzeniem. Kiedy przesiadłam się na klawiaturę, dopiero zobaczyłam Wielki Świat. U Was wczoraj było gorąco...ufff .Pozdrawiam.

      Usuń
  12. Lotuś Ty to potrafisz człowieka zaskoczyć i zainteresować miejscami jakie prezentujesz. Jestem pod wrażeniem miejsca ale również Twojej relacji. Aż sie prosi by tam pojechać. Miłego dzionka.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam Kalio. Warto zwiedzić Świnoujście. Jak będziesz całkiem zdrowa, to i na latarnię morską można wejść. Tyle jest do zwiedzania, że byłabyś w swoim żywiole z aparatem fotograficznym. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  13. Witam Cię bardzo serdecznie...Jestem zachwycona nowym zegarem i aplikacjami kwiatów przy zdjęciach. Ależ Ty jesteś fantastyczna w tym co robisz...
    A wycieczka, prima!!!!
    Zdjęcia jak zwykle - zjawiskowe, doskonałe w wykonaniu.
    Mam podobną maszynę do pisania, tylko niema z boku kabli.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Łucjo za pochwały, aż się zarumieniłam. Ot amatorsko wszystko robię, a jeżeli się podoba, to tym bardziej będę się starać. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Lotuś, Ty chcesz się jeszcze starać ?
      Ależ to co robisz, robisz perfekcyjne.
      Cieplutko Cię pozdrawiam.

      Usuń
    3. Oj, przesada z tą perfekcją. na poprzednim blogu robiłam więcej, ale tam mniej możliwości mieliśmy. Tu bardziej mi się podoba i ludzie mili. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  14. Ciekawy fotoreportaz, ciekawe miejsce pokazujesz, ale i tak musze powiedziec, ze czapka z Aurory jest powalajaca :-))).
    Serdecznosci i usciski!

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy taki "laik internetowy" jak ja, będzie umiał zamieścić "Mój blog istnieje..."
    Kolejna, bardzo fajna ciekawostka blogowa...
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.