czwartek, 10 maja 2012

Cesarskie Kurorty

Bansin, Heringsdorf, Albeck

   Ze Świnoujścia, można przejść promenadą, albo plażą, przez 3 niemieckie kurorty. Promenada ze Świnoujścia do Bansin, liczy 8 km i jest najdłuższa w Europie.  Oprócz Bansin do cesarskich kurortów należy jeszcze Heringsdorf i Albeck.

  Nazwa „ cesarskie", bo tylko te 3 miasta są tak określane, wzięła się stad, że odwiedzali je cesarze Niemiec - Wilhelm I , Wilhelm II, Fryderyk III oraz cesarz Austro-Węgier - Franciszek Józef I. 

                                          Najbliżej Świnoujścia leży Albeck.


Następnie Heringsdorf
Foto z Wikipedii.

I Bansin

Foto z Wikipedii.

 

28 komentarzy:

  1. Poczułam zapach morskiej bryzy, wchłonęłam zapas zbawczego jodu, odbyłam cudowny poranny spacerek, teraz usiadłam sobie na ławeczce, przymknęłam oczy i ... próbuję to wszystko sobie zapisać pod powiekami.... Dobrego dnia życzę Ci, Lotka..

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziś wyjątkowo mamy ciepły dzień, od dawna takiego nie mieliśmy. Lekki wiaterek możesz sobie wyobrażać, bo wieje. Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja pobiegłam wieczorkiem na plażę :)))) Szkoda, Kasiu Kochana, że parę lat wcześniej się nie znałyśmy! Byłam albo z własnymi dzieckami tam obok Ciebie albo z nimi i kolonijnymi. Najczęściej byłam w Oliwie, w Jantarze i Kołobrzegu. Niech Ci tam będzie dobrze, Kasiu, bo mnie.... ech... chyba będzie koniec blogowania, ale tak bardzo niektórych polubiłam i tu mam problem....

      Usuń
    2. Nie radzę rezygnować, bo i tak zatęsknisz za nami. Miłego weekendu życzę.

      Usuń
  3. Tak się cieszę, że pokazałaś niemiecki kurort - Albeck. Kilkanaście lat temu będąc na wczasach w Międzyzdrojach, pojechaliśmy do Świnoujścia a stamtąd do Albecku.
    To miejscowość ma wyjątkowo dużo białej architektury...
    Byłam nią zafascynowana. Tak bardzo się cieszę, że zaczęłam 500 dnitemu pisać bloga. Dzięki temu poznaję wspaniałych ludzi. Oczywiście, że żałuję, że wirtualnie, ale osobiście byłoby to niemożliwe. Moi znajomi, do których ma zaszczyt zaliczyć i Ciebie, pokazują cudowności na swoich blogach...
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do blogów, to piszę je już od października 2005r. i bardzo się z tego cieszę, bo tak jak Ty, lubię poznawać ludzi i uczyć się od nich wielu rzeczy, bo każdy coś ciekawego pokazuje . Cieszę się, że pokazałam Ci znajome zakątki . W najbliższym czasie i na Międzyzdroje przyjdzie czas, bo co kilka miesięcy tam bywamy. Cieszę się, że przyszłam na blogspota, bo i tu są przemili ludzie. Dzięki Łucjo, że mogłam Cię spotkać.

      Usuń
  4. Klik dobry:)
    Oj, wodzisz Lotka "na pokuszenie", wodzisz... Człowiek błąka się po świecie, a tak wiele tuż obok nie widział...

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wodzę, wodzę. W najbliższym czasie pokażę pobliskie miejscowości w Niemczech, farmę motyli i coś jeszcze. Może skusze Cię i przestaniesz szukać wrażeń tak daleko od kraju. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Nie znam tych miasteczek. Ach jak tam ładnie, spokojnie, puste plaże zapewne dlatego, że jeszcze nie sezon.
    Ale kiedy widzę takie nastrojowe miejsca i morze to od razu się raduję.
    Wierzę, że i ty miałaś tam radosne chwile.
    Jak najwięcej takich ci życzę
    Liliana
    http://owocdecyzji.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często tam chodzimy, bo miasteczko ładne i zakupy można zrobić. Smakują nam u nich czekolady, a płyny do prania u nich są bardziej aromatyczne, chyba mniej podrabiane. Jeździmy tez do pobliskich miejscowości przez inne przejście. Korzystam z tego tylko wtedy, kiedy czuję się dobrze. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Lotuś jakże cenne są te Twoje informacje, bo miejsca jak widać cudne. Ja wybieram się w te strony jak sójka za morze. I w tym roku chyba znów nic z tego. Nadal nogapuchnie i boli w czasie chodzenia. Ja juz prawie półtora roku na zwolnieniu, ciąłe rehabilitacje i poprawa owszem jest, ale juz czasem wątpię czy kiedykolwiek powędruję w góry ukochane. Okres zwolnienia juz na wyczerpaniu i chyba do pracy wrócę, przynajmniej spróbuję. Miłego weekendu zyczę i serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kalio, musisz mi wybaczyć, ale z wejściem na blogi Onetu są wielkie trudności. Zawsze pamiętam o Tobie i jak najlepiej życzę. Tym razem moim życzeniem dla Ciebie jest, abyś odzyskała w pełni zdrowie. Całuski dla Ciebie.

      Usuń
  7. Lotuś mój nowy adres http://alinaweronika.blogspot.com/ Nie potrafię się odnaleźć ale jak wrócę z urlopu to się nauczę.Musze po tych kłopotach zdrowotnych dojść do siebie. Te wczasy w Egipcie mam już zarezerwowane w listopadzie, dobrze ,ze udało mi się na tyle wydobrzeć by polecieć.Jeszcze w niedzielę jest chrzest Saruni u mnie w domu. A we wtorek odlot. Całuje i pozdrawiam , piękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że będziemy razem. Miłych podróży, a jak wrócisz, to blog sobie spokojnie uzupełnisz. Całuski na dobre dni.

      Usuń
  8. Piękne miejsca, idealne na letnie wieczorne spacery. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, miejsce dla zakochanych, rowerzystów, piechurów i dla każdego. Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Chyba nie miałaś siły iść do tych dwu ostatnich kurortów, bo zdjęcia "pożyczyłaś" z internetu. Szkoda, że nie jestem cesarzową, bo też bym się tam wybrała, oczywiście karetą i to złoconą;)
    Życzę miłego dnia bez burzy, na którą się zanosi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie byłam pieszo, może jak będzie trochę chłodniej, bo z plaży widać jak na dłoni te miasteczka. Byliśmy tylko po zakupy w sklepach, do miasta nie wjeżdżaliśmy, mają takie wąskie uliczki, że nie ma gdzie samochodem się zatrzymać. W Albecku mamy dwa postoje koło samów. Przyjedź do nas, pojedziemy karetą, bo u nas dorożki są, a karetę sobie zmajstrujemy. Miłego popołudnia.

      Usuń
    2. Loteczko kochana, wiesz, dobrze, jak bardzo chciałabym przyjechać do Ciebie czy andante. Ale wiesz też, dlaczego nie mogę przyjechać.
      U nas się paskudnie odchłodziło, w nocy miało być poniżej zera, po obiedzie pojedziemy na działkę, aby zobaczyć, jak przetrwały nasze roślinki.
      Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  10. Znam te miejsca, są urocze i z takim nadmorskim klimatem małych kurorcików.Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. małe, ale piękne miasteczka. Co mnie dziwi, to jak nasze się uchowało z szerokimi ulicami, parkami i dość dużą przestrzenią. Miłego dnia.

      Usuń
  11. Ja byłam w tych miejscach,które pokazujesz w czasie, kiedy jeszcze nie było aparatów cyfrowych.Mam trochę papierowych fotografii. Obrazy mam jednak w pamięci.Piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam nadzieję, że kiedyś odświeżysz wspomnienia i przyjedziesz, aby pospacerować promenadą, bo kiedyś jej nie było. Zmieniło się dużo, warto przyjechać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne miejsca,z przyjemnością wirtualnie pospacerowałam.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem piękne. My też tam z przyjemnością bywamy, szczególnie, kiedy kwitną pnącza w kolorze fioletowym.

      Usuń
  14. Wielokrotnie przemierzamy z grandsonami odległosci z Świnoujścia do Bansin przez Albeck, Heringsdorf. Latem gwar tam jak na . Zima cisza , spokój. Cesarskie kurorty maja w sobie coś z mocarskiego dostojeństwa.Zawsze kiedy jestem w Świnoujściu odwiedzam te miasteczka, które sa słodkie jak landrynki . Widać , ze władze miasta dbają o nie i widać róznice , po przekroczeniu niewidocznej granicy.. To smutne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasze miasto będzie porządkować cały pas promenady więc i nasze będzie piękne. Te małe miasteczka nie były chyba zburzone, bo wszystko tam jakby dawne. Zauważyłaś, ze nie buduje się tam nowych domów, a u nas? Pod tym względem jesteśmy lepsi. W 1957r widziałam Świnoujście całkowicie zburzone, masa gruzów i bunkrów. Po wojnie zostało niewiele całych domów, a dużo zniszczyli Rosjanie. Całuski.

      Usuń
  15. Bylam tam trykrotnie i we wtorek wybierqam sie z duza grupa pieszo z Bansin do Swinoujscia, Piekna trasa mopglabym tam spacero2wac codziennie, Serdecznie pozdrawiam. MAJKA

    OdpowiedzUsuń

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.